כמה הערות על הידיעה הבלעדית שפורסמה ב”כלכליסט”

ביום שישי, 28 במאי 2021, בשעה 14:57 פורסמה ב”כלכליסט” ידיעה של הכתבת המשפטית ליטל דוברוביצקי וכותרתה: “פרשת האנטי וירוס מסתיימת: בזק תפצה לקוחות ב- 25 מיליון שקל“. בסיומה מופיע המשפט: “מ- בזק לא נמסרה תגובה”. הידיעה הזאת ב”כלכליסט” מופיעה תחת הכותרת ‘בלעדי’.

ביום שישי, 28 במאי 2021, באותו הזמן הופיעה ידיעה כמעט זהה, אף היא של ליטל דוברוביצקי, ב- YNET. הפעם לא צויין שמדובר בידיעה בלעדית אלא נכתב בפיסקה הראשונה: “[…] כך נודע ל- YNET“. גם בסיומה של הידיעה הזאת מופיע המשפט: “מ- בזק לא נמסרה תגובה”.

= = = = = = = = = =

איני רוצה להיות משבית שמחות/הורס מסיבות. עם כל הכבוד לליטל דוברוביצקי, ויש הרבה כבוד [למשל, כאן, כאן ו- כאן, כאן, כאן, ו- כאן (המשפט האחרון בידיעה אצלי)], הרי שכדאי לדייק בעובדות: ידיעה לגבי אותו פסק דין בדיוק שאישר את הסכם הפשרה התפרסמה ב- Read IT Now באותו יום שישי, 28 במאי 2021, כבר בשעה 09:28, כלומר: יותר מחמש שעות לפני הידיעה הבלעדית ב”כלכליסט”.

= = = = = = = = = =

ואיך אני ידעתי לפרסם ידיעה על כך שביום שישי בבוקר? הסיבה פשוטה מאוד: יום קודם לכן, יום חמישי, 27.5.2021, בשעה 11:07, באתר מערכת “מאיה” פורסמה הודעה של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ לרשות לניירות ערך ולבורסה לניירות ערך בתל אביב בה היא מודיעה על פסק הדין.

= = = = = = = = = =

אציין עוד כי אני עוקב אחר התיק הזה מאז שהוגשה התביעה בחודש פברואר 2017 וכן על תביעה דומה שהוגשה שעה מאוחר יותר [שדה-תמם נגד בזק, ת”צ 7433-02-17] שנמחקה בסופו של דבר ע”י בית-המשפט.

כפי שציינתי בידיעה שלי, הנושא גם הגיע לפיתחו של בית-המשפט העליון ונדון שם מאז תחילת שנת 2019 (בעקבות בקשה של חברת בזק לעיכוב החלטה של בית-המשפט המחוזי).

באתר בית-המשפט העליון יש לא פחות מ- 20 החלטות לגבי נושא זה [רע”א  1196/19]. ההחלטה האחרונה ניתנה ב- 2 במארס 2021 ונאמר בה: “בנסיבות העניין, ניתנת לצדדים ארכה נוספת כמבוקש להגשת הודעות עדכון בעניין תוצאות הבקשה שהגישו לאישור הסדר פשרה – עד ליום 1.6.2021”.

נכון למועד פרסום אייטם זה כאן באתר טרם ניתנה החלטה חדשה בעליון בהקשר זה (המוחקת את בקשת חברת בזק בעקבות הסדר הפשרה בין הצדדים ומתן פסק הדין המאשר זאת במחוזי-מרכז בשבוע שעבר).

= = = = = = = = = =