סופשבוע: ריכוז מבזקי החדשות שפורסמו כאן באתר (לשבוע שהסתיים ב- 3.4.2020)

09:31 03.04.2020

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך בעקביות להתעלם פומבית מ- Read IT Now; בניגוד למנהגו לצטט מאמצעי תקשורת שונים ולתת קישורים למקורות המצוטטים, גם הפעם לא הייתה לו היושרה המקצועית [שהרי הוא מעיד על עצמו כי “אני בכלל לא עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון“]: באייטם שהוא פירסם באתר שלו היום, 2.4.2020, בשעה 08:20, הוא התייחס קצרות לתובענה ייצוגית שהוגשה אתמול מבלי לציין שאתמול (1.4.2020) בשעה 14:32 הייתי הראשון לדווח על התביעה הזאת.

■ עוד דוגמה לנזקי קורונה: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ הוריד סיווג של אייטם [“דודי אמסלם ממשיך להשאיר לשר/ה התקשורת הבא/ה חורבן בשוק התקשורת”] מ’בלעדי’ (ב- 29.3) ל’ראשונים לדווח’ (הבוקר, 31.3); לעומת זאת, אייטם [“משבר הקורונה: חיבורי אלחוט באוויר לאינטרנט עד 1 גיגה (בגלים מילימטריים)”] (שפורסם במקור במוצ”ש, 28.3) הושאר בסיווג ‘בלעדי’ גם היום והוא האייטם המוביל הבוקר (שלישי, 31.3), לפני אייטם (שפורסם לראשונה ביום ראשון, 29.3).

■ ילקוט הכזבים של [נצ”מ (בדימוס) בדרגת כתף] אבי (אני בכלל לא עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון) וייס: הערב (29.3.2020) בשעה 18:18 פירסם אייטם ‘בלעדי’ על שתי הודעות של משרד התקשורת מהיום, דברים שכתבתי עליהם כבר ב- 15:56, ב- 16:08 וב- 16:18 (במבזקים ובידיעה); לבוא שעתיים לאחר מכן ולטעון לאייטם ‘בלעדי’?

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

■ לאחר שביום שלישי (31.3.2020) בבוקר דיווחתי כאן על תובענה ייצוגית שהוגשה “ש המחוזי בת”א נגד ממשלת סין (באמצעות שגרירותה בתל אביב) בגין וירוס קורונה, הבוקר (2.4.2020) הוגשה בבית-המשפט המחוזי בי”ם תביעה נוספת, נפרדת, (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) באותו הנושא; ארבעה תובעים ובראשם Freedom Watch Inc; חמישה הנתבעים  הם סין כמדינה וצבא  השחרור העממי של סין; היקף התביעה: 180,000,000,000 ₪.

■ ליטל דוברוביצקי מ”כלכליסט” פירסמה היום (31.3.2020) בשעה 16:03 ב’פרסום ראשון’ ידיעה שכותרתה: “אזרחי ישראל נגד סין: בקשה לאישור ייצוגית בסך מאה מיליארד שקל הוגשה בגין נזקי הקורונה”; אלא שב- Read IT Now פירסמתי ידיעה על התביעה הזו היום כבר בשעה 09:38!

■ תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) “בשם כל אזרחי ישראל” נגד הרפובליקה העממית של סין (באמצעות שגרירות סין בישראל) בגין התפשטות נגיף קורונה; היקף התביעה הקבוצתית – 800 מיליון ₪.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

■ הוגשה (1.4.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הוט, DBS/YES, סלקום וצ’רלטון בנושא חבילת שידורי ספורט פרימיום: בשל משבר קורונה והפסקת משחקי הכדורגל משודרים שידורים חוזרים בלבד; “יוצא איפוא שחברי הקבוצה משלמים כ- 70 ₪ בממוצע בחודש בגין אפס שידורים חיים של אירועי ספורט. מיותר לציין כי הנתבעות לא מצאו לנכון לפרסם כל הודעה בנושא ו/או להציע לחברי הקבוצה הפחתה בגובה החיוב”.

■ בתוך פחות מיממה (31.3.2020): תביעה שנייה, נפרדת, (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הוט בגין התקלה הראשונה ביום ראשון 29.3.2020

■ הוגשה (30.3.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מערכות תקשורת והוט נט שירותי אינטרנט בשם כל “מנויי חברת הוט נט אשר נתקלו בקשיי גלישה באינטרנט במהלך יום 29.3.2020 או בסמוך לכך כתוצאה מתקלה שהתרחשה באותו הזמן בשרתיה של חברת הוט נט”.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

קורונה בישראל

■ אושרה התקשרות בפטור ממכרז של משרד הבריאות [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”]: אישור תקציבי דחוף לפעולות הסברה דחופות למגזר החרדי בנושא קורונה [בהיקף 1,000,075 ₪ לחודש אפריל 2020] באמצעות  גריידינגר תקשורת בע”מ.

מערך הסייבר הלאומי (במשרד ראש הממשלה) מפרסם (30.3.2020) קול קורא בנושא מרקטפלייס סייבר לשעת חירום (פיתרונות הגנה במקום מרכזי); במסגרתו יוכלו ארגונים ויחידים להציג מוצרים ושירותים בתחום הגנת סייבר, המוצעים למשק ואשר מותאמים לאיום ולסיכונים שנגזרים מהשלכות מגפת קורונה על רמת החוסן במשק.

מערך הסייבר הלאומי (במשרד ראש הממשלה) הודיע (30.3.2020) כי “ביממה האחרונה התקבלו ב- CERT הלאומי דיווחים אודות הודעות דוא”ל הנשלחות, כביכול, מטעם ארגוני בריאות בישראל, בכלל זאת ‘מרכז בקרת מחלות ומניעתן’. בהודעות נכתב כי יש להיכנס לקישור על מנת לקבל מידע אודות מקרים חדשים של הידבקות בנגיף; כמו כן דיווח המערך כי “לראשונה מאז התפרצות הנגיף, התקבל דיווח אודות ניצול של חולשת XSS באתר קמעונאות. בעמוד הראשי של האתר הושתלה הודעה עם קישור שבור המכיל את המילים Corona Virus 2000”.

■ הודעה של משרד התקשורת שפורסמה עתה (29.3.2020): שר התקשורת הורה לבעלי רישיונות הסלולר להמשיך ולמקד את עיקר מאמציהם בימים אלה לשמירה על יציבות הרשתות והשירותים לציבור וכן בשיפור שרות ותמיכה טכנית למנויים ולא לעסוק בשיווק. החל ממחר (30.3.2020) בשעה 10:00 יחול איסור על בעל רישיון סלולר, בעצמו או באמצעות אחר מטעמו, לבצע כל פעולה שיווקית למנוי פרטי.

משרד התקשורת מפרסם (29.3.2020) הודעה בנושא דרישת מידע לעניין מסירת נתונים עיתיים – עדכון מועדי מסירת הנתונים: “על מנת להבטיח המשך מתן שירותי בזק באופן תקין וסדיר, החליט משרד התקשורת כי נכון לדחות חלק מהמועדים שבהם בעלי הרישיונות נדרשים למסור את המידע המפורט בדרישת המידע”.

מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה פירסם (26.3.2020) את הסקירה היומית שלו בדבר איומי סייבר בהקשר של נגיף קורונה: אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל החל לנטר ולהתחקות אחר מפיצי הודעות וחדשות כזב [Fake News]. עד כה נפתחו 37 חקירות שונות בנושא זה.

■ אושרה התקשרות בפטור ממכרז של החשב הכללי במשרד האוצר עם כלל הבנקים בהיקף 2 מיליארד ₪: “אגף החשב הכללי מעוניין להקים קרן הלוואות בערבות מדינה לעסקים שחוו פגיעה תזרימית עקב התפשטות נגיף קורונה והנחיות הממשלה בהתאם”.

■ הסוקר מנו עמנואל גבע הגיש (2.4.2020) לבית-משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע נגד העיתונאי יעקב ברדוגו. היקף התביעה: רבע מיליון ₪.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתקשר התקשרות המשך בפטור ממכרז לשכירת אוהלים במשרדי הרישוי באר-שבע, כרמיאל וחיפה: “עקבות משבר הקורונה והצפי להמוני אזרחים אשר יפקדו את משרדי הרישוי עם סיום המשבר נדרשת הרחבת התקשרות עם החברה לא ניתן לבצע הליך תיחור אחיד למספר ספקים פוטנציאלים מכיוון שתיחור כזה אינו שוויוני”.

■ בשל התפשטות נגיף קורונה, משטרת ישראל הודיעה על הליך הצטיידות בציוד מיגון; במסגרת זו ייערך הליך מקוון במסגרתו יוכלו להציע ספקים ציוד ובו כפפות, מסיכה N95, מסיכה P2, מסיכה כירורגית, מסנן למסיכה חצי פנים, משקף וייזון, משקף מגן, סרבל, שקית איסוף, שקית אריזה, מגבוני אלכו-ג’ל, מדבקות “משטרה”; ההצעות ייבחנו על בסיס שלושה פרמטרים עיקריים: זמינות הפריטים לאספקה, כמויות הפריטים ומחיריהם; היקף הרכש מוערך בסך של 12 מיליון שקלים.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה פירסם (26.3.2020) את הסקירה היומית שלו בדבר איומי סייבר בהקשר של נגיף קורונה: לקראת קמפיין  OpIsrael 2020 [תקיפת אתרים ישראליים בידי ארגונים פרו-פלסטינים] המתקיים מדי שנה ב- 7 באפריל, פירסם ה- CERT הלאומי פקודת מבצע והמלצות הגנה בצל התפשטות נגיף קורונה בעולם. הדברים הופצו באמצעות מערכת סייברנט של מערך הסייבר הלאומי לשיתוף מידע עם ארגונים.

■ תחזית חדשה (המתפרסמת עתה) של חברת המחקר IDC בעקבות משבר קורונה: הוצאות טכנולוגיית המידע ב- 2020 צפויות לקטון ב- 2.7%(-) [במונחי מטבע קבועים] לעומת ירידה צפוייה של 1.7%(-) בתמ”ג; המשבר ישבש בצורה משמעותית את שוק הסמרטפונים שהיה צפוי לחוות השנה גידול רב בשל תחילת פעילות הדור החמישי.

■ חברת המחקר Juniper Research: חברות הטלקום צפויות להפסיד יותר מ- 25 מיליארד דולר בתשעה החודשים הקרובים בשל אובדן דמי נדידה (Roaming).

■ חברת המחקר Juniper Research: בתשעה החודשים הקרובים צפוי פער הכנסות של 42 מיליארד דולר במכירות המכשירים הצרכניות בעולם.

■ ידיעה בלעדית של וול סטריט ג’ורנל: בעקבות נגיף קורונה, חברת Xerox הודיעה כי היא מושכת חזרה את הצעתה להשתלטות עויינת על חברת HP.

■ אתר ה- BBC מדווח על Zoombombing [אנשים שאינם מוזמנים החודרים לשיחות יישומון צ’ט הוידיאו Zoom] והערות אנטישמיות (ככל הנראה מצד אנשי ימין) כלפי 205 יהודים שהשתתפו במפגש בית-כנסת וירטואלי בלונדון.

■ The Hill: נשיא ארה”ב דונלד טראמפ קיים (31.3.2020) שיחה עם מנהלי חברות הטלקום הגדולות [ Comcast, AT&T, Verizon, LionTree, Sprint, Altice USA, Liberty Media, Charter Communications, T-Mobile ]  לגבי הדרכים בהן הם מתמודדים עם משבר קורונה; Judd Deere סגן דובר הבית הלבן אמר כי הנשיא הודה למנכ”לים לא רק על הגדלת הקיבולת של רשתותיהם אלא הגדל זמינות השירותים לכל האמריקנים ללא תשלום נוסף כמו גם ויתורים בנושא חשבונות וקנסות בגין פיגור בתשלומים לצרכנים המתקשים כעת מבחינה כלכלית. הוא גם הודה להם שהצטרפו לתעשיות אחרות בתגובה לקריאה שלו לתגובה all-of-America  בהתמודדות המשותפת עם משבר קורונה”.

■ לדברי Ministry of Science and ICT  בדרום קוריאה, במדינה יש כיום 5.36 מיליון מנויים המשתמשים בסמרטפוני דור חמישי [נכון לפברואר 2020], גידול של 8.1% לעומת מס’ המנויים בינואר השנה; חציית רף ה- 5 מיליון הייתה 11 חודשים לאחר תחילת הפעילות המסחרית של רשתות 5G במדינה.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =