תחת הכינוי ‘מדהים’, אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם כמה נתונים עדכניים; אלא שלדעתי היה משהו אחר לגמרי באותו האייטם שפירסם ושניתן לכנות אותו כמדהים באמת

06:34 13.06.2021

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

בימים האחרונים נתקלתי, במקרה, בעדכון שפירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ במהלך חודש מאי 2021 לאייטם (שבמקור פורסם אצלו בחודש פברואר השנה).

וכה נאמר בדברים שכתב בחודש שעבר: “עדכון 10.5.21: על-פי נתונים עדכניים מפיו של Madeleine Noland  נשיא ארגון  ATSC, עד סוף השנה (2021) כ- 25% מבתי האב בארה”ב יהיו מכוסים ע”י ATSC 3.0 בשידורים של NextGen TV . לדבריו, עד סוף 2022 כ- 70% עד 75% מהשוק האמריקאי יהיה מכוסה בשידורים הללו. מדהים.
לאחרונה, 6 חברות שידור מובילות הצטרפו לשידורים …”.  [הערה: ההדגשות – במקור].

= = = = = = = = =

כיוון שאיני מבין דבר וחצי דבר בתחום זה, נאמנים עליי דבריו של אבי וייס כי אכן מדובר במשהו שהוא מדהים. אני בכלל משתייך לדור שזוכר היטב את נובמבר 1995 וכשאני שומע מישהו שמדבר כיום על ‘מדהים’, אוטומטית אני נזכר במשפט המצמרר: ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה.

= = = = = = = = =

ידוע לכולם המשפט שעוסק במי שנמצא בפרטים הקטנים. אני מבקש להתעכב על משהו אחר באותו עדכון שפירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ בחודש שעבר ובמיוחד במשפט בו נאמר: “על-פי נתונים עדכניים מפיו של Madeleine Noland  נשיא ארגון  ATSC”.

כל אחד והאסוציאציות שלו: כשאני נתקל בשם “מדלן”, אני נזכר בתצלום ובסיפור הטראגי של אותה ילדה בריטית מדלן מקאן [Madeleine Beth McCann] שנעלמה בנסיבות מסתוריות בעת החופש המשפחתי בפורטוגל ב- 2007 ומאז לא נודע מה עלה בגורלה.

אני גם נזכר ב- Madeleine Jana Korbel Albright, מי שהייתה מזכירת המדינה בתקופת נשיאותו של הנשיא ביל קלינטון.

במילים אחרות: ככל שידיעתי משגת, השם מדליין הוא שם של אשה ולא של גבר.

= = = = = = = = =

החיים לימדו אותי שכשיש ספק, עדיף לפנות לגוגל כדי לנסות להסיר את הספק, גם אם זה דורש כמה דקות של בדיקה.

נדרשו כמה שניות בודדות כדי למצוא בגוגל שמדלן נולן היא אכן אשה כמו שסברתי וכי “נשיא ארגון ATSC” הוא למעשה, נשיאה (או, במלים אחרות: זה לא אדון, זו גברת). אפשר למצוא זאת בגוגל הן בטקסט והן בתצלומים.

אבל בכך לא הסתיימה הבדיקה שלי: נכנסתי לקישור שאבי וייס עצמו מסר בעדכון שלו. המידע המדהים שפירסם אבי וייס מסתמך על הודעה לעיתונות של ארגון ATSC פירסם ב- 2 במארס 2021.

אלא שבאותה הודעה לעיתונות נכתב במפורש (באנגלית): Noland, during an APTS 2021 Summit panel, said that she expects, וכן הלאה.

מדהים: מה בדיוק גרם לאבי וייס לחשוב שהמלה SHE במשפט הזה מתייחסת דווקא לגבר ולא לאשה?!

= = = = = = = = =

אין זו הפעם הראשונה שלאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ – בטקסטים שהוא מפרסם – נטייה משונה (תרתי משמע) “לשנות” מינם של בני אדם: מגברים לנשים, מ- זכרים ל- נקבות.

הדוגמה הבולטת ביותר היא זו של עדי קופלוביץ מנהל תחום בכיר רגולציה ומחקר במשרד התקשורת, עליה כתבתי מספר פעמים בעבר [למשל: כאן, כאן ו- כאן]. הוא עשה זאת גם לגבי ח”כ יבגני סובה [כאן].

= = = = = = = = =

ואני מזכיר שוב ושוב את אותו משפט של אבי וייס [הנחתום שמעיד על עיסתו]: אני לא סתם עיתונאי פשוט; אני עורך ראשי של עיתון.

אולי זה לא מוגזם שמ”עורך ראשי של עיתון” ניתן יהיה לצפות שיידע להבחין בין המגדרים. מ-ד-ה-י-ם!

* וכמו במקרים קודמים, אדגיש: שמרתי לעצמי צילום מסך של הדברים למקרה שאבי וייס יכחיש את מה שכתבתי כאן.

= = = = = = = = =