‘פספוסים’ של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ – המיטב

יום חמישי האחרון היה ה- 1 באפריל. זהו מועד שלאורך כל השנה, ומידי שנה, אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ נוהג לאזכר אותו והוא בעל משמעות מיוחדת עבורו.

אשר על כן, כמֶחְוָה  (הוֹמָאז’) למומחה הטלקום מראשון לצון, לרגל יום זה מוגש בזאת לקט ‘פספוסים’ שלו מתוך שלל הדברים שהתפרסמו באתר Telecom News.

יודגש כי מדובר בלקט בסיסי הכולל מספר דוגמאות בלבד לאוסף גדול יותר. הרבה יותר.

= + = + = + = + = + = + = + = + =

מומחה הטלקום גם מבצע טיפולי המרה

■ באייטם שפירסמתי ב- 22.1.2021 דיווחתי על כך שאבי וייס – בכתיבתו – שינה את מינו של אחד מחברי הכנסת ו’הפך אותו לאשה’ למרות שאותו חבר כנסת היה גבר ונותר כזה.

■ באותו אייטם איזכרתי אייטם אחר, שפירסמתי בעבר, ב- 27 באפריל 2018, כאן באתר, בו – בין השאר – שינה את מינו של עובד משרד התקשורת. אבי וייס “החזיר אותו למינו הטבעי” רק לאחר שכתבתי על כך מספר פעמים כאן באתר.

= = = = = = = = = = = =

תמונה אחת שווה אלף מילים (או יותר או פחות)

■ ב- 23.3.2021 פירסמתי כאן באתר אייטם שבפיסקה הראשונה שלו נכתב: “שניים חלוקים ביניהם: האחד אומר כי השני הוא ‘מגן הצרכנים’ והשני טוען כי דווקא הראשון הוא ‘מגן הצרכנים’ האמיתי (משהו שקצת מזכיר את המלחמות בין חנויות/דוכני פלאפל/חומוס סמוכים שכל אחד מהם טוען שהוא-הוא “המקורי” והראשון בשטח).

מדובר, כמובן, בקשרי הגומלין שבין אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לבין סיני ליבל. על קשרי הגומלין הללו ניתן לכתוב אייטמים רבים ואולי זה ייעשה כאן באתר בעתיד.

כיוון שאבי וייס מרבה לכתוב על הפעילות המשפטית העניפה של סיני ליבל, הוא מפרסם לצד הדברים גם לתצלומים רבים של סיני ליבל ברחבי העולם או מפעילותו כקצין במילואים או של סיני ליבל והעזר כנגדו אתי ועוד ועוד. וגם לאחר יותר משנה של קורונה, בה לא ניתן היה לנסוע לחו”ל ולהצטלם באתרים נוספים ברחבי הגלובוס, הרי שמקצת מהתמונות ממוחזרות שוב ושוב.

מה שמצאתי לאחרונה הוא משהו ייחודי אפילו בקנה מידה של פספוסי אבי וייס: באייטם שפירסם אבי וייס לפני מספר שנים באתר שלו, נראה שסיני ליבל גילה אי-יציבות מסיבה כלשהי ולכן תצלומו מופיע בצורה אנכית כך שהוא כאילו הוא עומד על צידו. כדי לראות את סיני ליבל נכון באותו תצלום באייטם של וייס, יש צורך לקורא להטות את ראשו ימינה בזוית של 90 מעלות ואז רואים את סיני ליבל כמו שצריך להיות, בצורתו הטבעית.

מה שמדהים הוא שלאחר פרסום האייטם הזה ב’טלקום ניוז’, סיני ליבל הוסיף 7-8 תגוביות (טוקבקים) משלו אך לא ציין כי מדובר בתמונה שאינה מתפרסמת נכון.

לפני כתיבת הדברים כאן, ביקשתי ממישהו שיבדוק אם זו לא בעייה בדפדפן שלי. גם בבדיקה שלו סיני ליבל היה על הצד. כנראה על הצד הלא-נכון.

■ במארס 2019 כתבתי על כך כאן באתר כי אבי וייס פירסם אייטם המתייחס ליו”ר וועדת הבחירות המרכזית בכנסת בו החליף בין תצלומיהם של שני שופטים בבית-המשפט העליון. בין היתר כתבתי באותו האייטם: “באייטם שפירסם היום (19.3.2019) הוא מתייחס לכבוד השופט חנן מלצר [המישנה לנשיאת בית-המשפט העליון וכן יו”ר וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 21] אלא שלצד שמו של השופט מלצר דווקא העדיף וייס לפרסם את תצלומו של כבוד השופט נעם סולברג אף הוא מהעליון; כותרת האייטם של אבי וייס: “עוד ניצחון ל- Telecom News “…

כולנו בני אדם וכולנו שוגים מידי פעם אבל ניתן היה לצפות שלא תיפול שגיאה כזו מצידו של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ שטען לא-פעם כי הוא מקפיד לבדוק היטב כל מידע שהוא מעלה לאתר שלו.

[…] קצת יותר מאוחר באותו היום, התפרסמה בתחתית האייטם הזה תגובית (טוקבק) של מי שמתכנה יאיר ואשר כתב: “מרוב התלהבות מההישג הפיקטיבי אף אחד לא הבחין שכב’ השופט חנן מלצר הפך לנעם סולברג?”

רק ביום רביעי, 20.3.2019, מתישהו בשעות הצהריים טרח אבי וייס להחליף את התצלום השגוי בתצלום נכון והוסיף תגובית: “ליאיר, תודה על תשומת הלב לטעות, תמונת השופט הוחלפה”.

■ ויש גם את אותו אייטם לגבי הטכניון בו פירסם אבי וייס ב’טלקום ניוז’ בפברואר 2020 שתי תמונות זהות אולם בכיתובים לתמונה הזאת שהתפרסמה פעמיים, זו מתחת לזו, נתן כיתובים שונים כאילו היה מדובר בשני צוותי סטודנטים שונים.

כתבתי על כך במארס 2020 כאן באתר תחת הכותרת: תמונה אחת שווה (לפחות) אלף מילים (אם לא יותר): האם עורך ‘טלקום ניוז’ אבי וייס [עצמו בוגר הטכניון] אינו מכבד כל כך את תלמידי המכון הטכנולוגי לישראל שבו למד?

נכון לרגע פרסום אייטם זה כאת באתר, התיקון טרם בוצע באתר של אבי וייס, למרות שכתבתי על כך וחלפה יותר משנה מאז.

= = = = = = = = = = = =

שם טוב

■ מה שאכתוב עכשיו הוא משהו שאני מניח שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אינו מודע לו עד אשר יקרא את הדברים כאן: ב- 19.5.2020, בשעת בוקר מוקדמת כתב אבי וייס על החלטתו של שר התקשורת דאז יועז הנדל בדבר סיום כהונתו של מנכ”ל המשרד דאז נתנאל (נתי) כהן.

עוד בטרם נכנסה המנכ”לית המיועדת החדשה לתפקידה, עוד בטרם הספיקה לחמם את כיסאה והנה כתב אבי וייס: “נאחל לשר החדש ח”כ יועז הנדל ולמנכ”לית החדשה –  לירן אבישר בן חיים, הצלחה במילוי תפקידם. 100 ‘ימי חסד’  לא יהיו,  לנוכח מצב החירום, שבגינו הממשלה הזו הוקמה ולנוכח מצב שוק התקשורת”. [הערה: ההדגשות – במקור].

ועל כך ניתן לתהות: מאה ימי חסד לא יהיו? שנייה-של-חסד אפילו לא הייתה.

עם נישואיה של הגברת לירן אבישר נוסף לשמה גם שם משפחתו של בן זוגה – בן חורין. שים-לב אבי וייס: לא בן חיים אלא בן חורין. [שם שהוא בעל משמעות רבה במיוחד בסופו של חג הפסח, חג החירות].

אגב, הטעות הזאת בשם מתועדת עד רגע זה בגוגל.

■  ואין זה המקרה היחיד שאבי וייס משבש שמות של עובדים במשרד התקשורת: הדוגמה הבולטת ביותר היא סמנכ”לית משרד התקשורת אביבית מסבנד שאבי וייס העדיף משום-מה, לקרוא לה אביבית מסנבנד, כבר עם כניסתה לתפקיד ומספר פעמים לאחר מכן. וזה לא נגמר רק בשם שלה כפי שכתבתי למשל כאן או כאן, כאן, כאן או כאן.

■ ב- 27.5.2020 פירסם אבי וייס אייטם על דו”ח של משרד התקשורת. בסופו של אותו אייטם, ביום שלמחרת (28.5.2020) הוא הוסיף עדכון: “עדכון 28.5.20 בועז רביב מ-Darar1  פרסם ניתוח מעמיק, מלא ויפה (מומלץ לקריאה) של הדו”ח (המוזר) של משרד התקשורת תחת הכותרת המדברת בעד עצמה”.

אלא שמר רביב הנכבד נושא תעודת זהות בה נכתב, ככל הידוע לי, דווקא השם ‘ארז רביב’ ולא בועז רביב.

ומדוע הטעות הזאת מביכה? פעמיים: ראשית, משום שאבי וייס מרבה לכתוב על ארז רביב וכתבותיו ה”מומלצות” וה”נוקבות” (כלשון אבי וייס). על הקשר בין שניהם כתבתי בעבר כאן ו-  כאן באתר זה. ו- שנית: עולה השאלה האם ארז רביב לא קרא או לא שם לב שאבי וייס שוגה בכתיבת שמו?

■ ב- 12.3.2021 כתבתי בין היתר כאן באתר: “ב- 5 בפברואר 2021 צייץ אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ציוץ תגובה ציוץ מיום קודם לכן של אביעד גליקמן הכתב המשפטי של חדשות ערוץ 13 (רשת). וכה כתב אבי וייס בציוצו [לא נגעתי; האחריות לניסוח העדין היא על אבי וייס בלבד]: “אפילו לכתוב עברית אתה לא יודע. כלום. כמו ילד מפגר בכיתת טעוני טיפוח. שמו של הפרקליט: עו”ד בעז בן צור. אין האות ו’ אחרי הב’ ובן צור אלו 2 מילים, לא מילה אחת. כמה דפוק והזוי אתה יכול להיות, כאשר אפילו את השם של זה שאתה כותב עליו וחושף כביכול עליו, אתה לא יודע לכתוב נכון???”.

אשר על כן אני מבקש לרענן את זכרונכם בשני מבזקים קצרים שפורסמו במחצית השנייה של חודש מאי 2020 במה שהיה אז חלון המבזקים של אתר זה:

+ אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם לפני זמן קצר אייטם (משותף לו ולאלי ציפורי) לגבי תוכנית ‘המקור’ של רביב דרוקר ששודרה אמש; בין היתר נכתב באותו האייטם: “אמש שאל אלי ציפורי את עדו שברטצוך, ה”תחקירן” של דרוקר בנושא תיק 4000, אם הוא מכיר את הציטוטים המשמעותיים הללו והוא ענה שלא. זו החפיפניקיות של דרוקר בהתגלמותה ובתפארתה”; ואפרופו חפיפיות: האיות הנכון של שם המשפחה של אותו תחקירן הוא עידו שברצטוך (Ido Shvartztuch) [ולא עדו שברטצוך כפי שנכתב ב’טלקום ניוז’], כפי שמופיע באתר חדשות 13 ובגוגל אבל אבי וייס לא טרח כלל לבדוק; ושמו של איש ‘וואלה’ לשעבר ו’כאן’ כיום הוא לא ‘דב גלהר’ אלא דב גילהר;  טוב, זה כבר הפך למסורת אצל אבי וייס לשבש ולסרס שמות של אנשים [ואגב, זה כבר תועד לפני שאתה מתקן את הטעויות אצלך]. [פורסם ב- 22.5.2020 בשעה 15:35 בחלון המבזקים של אתר זה].

+ לקצין המשטרה בדימוס אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: חשבת שלא שאשים לב ולא אראה כי באישון הלילה (בין שישי לשבת) תיקנת את שני שמות המשפחה השגויים שפירסמת באייטם שלך על תוכנית ‘המקור’ של רביב דרוקר [כפי שכתבתי על כך בשישי בצהריים באתר זה]? [פורסם ב- 23.5.2020 בשעה 20:34 בחלון המבזקים של אתר זה].

= = = = = = = = = = = =

היום זה הזמן (יום/חודש/שנה יותר, יום/חודש/שנה פחות, מה זה כבר משנה)

ב’טלקום ניוז’ יש תופעה מיוחדת של בלבולי תאריכים ושל בלבולי שעות. להלן אביא מספר דוגמאות לכך:

■ רק לאחרונה כתבתי על כך, כאן באתר, כי בשני אייטמים שונים שפורסמו בתוך שלושה ימים, אבי וייס כתב שלוש פעמים כאילו שר התקשורת בינואר 2020 היה ח”כ בני גנץ. אלא כפי שהראיתי באותה התקופה היו בכלל הבחירות ולאחר מכן המגעים הקואליציוניים ולאחר מכן עם הקמת הממשלה מי שנבחר לכהן כשר התקשורת היה יועז הנדל. מובן שאבי וייס בכלל התכוון לינואר 2021.

גם ביוני 2019 כתבתי כאן באתר על טעות של אבי וייס לגבי תאריכים שפירסם.

וגם באוקטובר 2018 כתבתי על טעות של אבי וייס בחודש בו נקב [פירסם: ספטמבר 2018; לדעתי היה אמור להיות כתוב: אוקטובר 2018].

ויש עוד לא מעט דוגמאות לדברים הללו. וזה מעניין אצל מי שמתיימר לקעקע את שלוש הפרשיות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו (ובמיוחד תיק 4000) ומראה באותות ובמופתים מה קרה בכל יום ובכל שנה ב’תפירת התיקים’.

= = = = = = = = = = = =

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממזמז (שוב) את הזמן

■ כתבתי כבר מספר פעמים בעבר על טעויות קשות בעברית בכתיבתו של אבי וייס כמו, למשל, הבלבול שבין “עִם” ל”אִם” (if). זה קצת מוזר בהתחשב בכך שהוא למד כאן בארץ ולאור שלל תאריו האקדמיים.

לא ברור מדוע אבי וייס ממשיך זה שנים למזמז את הזמן והוא מתעקש להשתמש בביטוי “ממזמן”, דבר שאינו קיים בעברית. מספיק לכתוב “מזמן” שהוא צירוף של מ- ו- זמן.

הפעם האחרונה שהוא מזמז את הזמן הדבר היה ביום שלישי, 30.3.2021. קדם לכך מזמוז הזמן אצלו ב- 24.3.2021.

דומני, מר וייס, שמזמן הגיע הזמן שתפסיק למזמז את הזמן. אולי כדאי בכלל לקחת דוגמה מהמלים שכתב יוסי בנאי ז”ל בשיר עבור הגשש החיוור: “תיתן לזמן ללכת בשבילך, זמזם ת’זמן […] זמזם כמו שיר”.

= = = = = = = = = = = =