בפעם הבאה כשאתם קוראים את האייטמים של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לגבי תיק 4000, כדאי לשים לב גם לפרטים הקטנים מהם מתעלם קצין המשטרה בדימוס [עדכון – 25.1.2021]

כבר כתבתי בעבר כי לנוכח ההשתהות בהליכי המשפט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יש סיכוי לא רע שעד שפסק הדין בנושא זה יהיה חלוט וסופי, קיים סיכוי לא רע שמומחה הטלקום, אבי [“אני מאשים”] וייס, עורך ‘טלקום ניוז’, יפרסם את הפרק ה- 4000 בסידרת האייטמים הבלתי נגמרת שלו לניתוץ תיק 4000.

אלא שכהרגלו, אבי וייס, בדרכו לחשיפות, להרמת המסך, לאייטמים ה’בלעדיים’ וה’ראשונים לדווח’ שלו, לעיתים קרובות ‘מדלג’ על הפרטים הקטנים והמשניים ולא נותן לעובדות לבלבל אותו עם ה”אג’נדה” שלו.

להלן כמה דוגמאות לכך (מתוך רבות) מהימים האחרונים:

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

האם שוב מבצע אבי וייס ניתוח שינוי מין והופך גבר תמים לאשה?

ב- 13 בינואר 2021 פירסם אבי וייס באתר שלו אייטם תחת הכותרת: חשיפת המחקר שהזמין והסתיר השר לשעבר יועז הנדל בעניין ועדת הרבנים.

במסגרת אייטם זה הוא כתב בין היתר את המשפט הבא: יצויין, שהמסמך הזה הוסתר מוועדת הכלכלה של הכנסת ומחברות הכנסת, שיזמו את הדיון בוועדת הכלכלה (ח”כ תהלה פרידמן וח”כ יבגני סובה), ועדה, שקיימה דיון נוקב בתחום החסימות של “ועדת הרבנים לענייני תקשורת”, והדיון הזה התקיים אחרי שהשר לשעבר יועז הנדל קיבל את המסמך החשוב הזה. [הערה: ההדגשות – במקור].

אלא שמה לעשות וח”כ סובה זה הוא ולא היא, מיום היוולדו ועד עצם היום הזה. גבר-גבר. יבגני קוראים לו, לא יבגניה.

רק שאצל אבי וייס, או שמא ד”ר למדיצינה (או, לחילופין, המוהל) אבי וייס,  ח”כ סובה עבר ניתוח שינוי מין (בהבל מקלדת, כמובן). מה שמזכיר את מילותיו של שלום חנוך: זה לא גברת זאת אומרת שבטח זה אדון” [בשיר תפסתי ראש על הבר].

ואם תאמרו שזו טעות סופר, אני מפנה אתכם לאייטם שפירסמתי בעבר, ב- 27 באפריל 2018, כאן באתר בו – בין השאר – שינה את מינו של עובד משרד התקשורת. אבי וייס החזיר אותו למינו הטבעי רק לאחר שכתבתי על כך מספר פעמים כאן באתר.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

יאללה, בלגנץ!

ב- 16 בינואר 2021 פירסם אבי וייס באתר שלו אייטם תחת הכותרת: “שר התקשורת הזמני גנץ כבר הסתבך במתן חיפוי לחסימות ב’קומה הכשרה’.

במסגרת אותו אייטם כתב אבי וייס בין השאר: לאחר שהשר בני גנץ לא השיב לי על פנייה בנושא חסימה קודמת (של המספר “כוכבית” 3090), ולא עשה עם זה מאומה, החלטתי לפנות אליו שוב, ב- 13.1.20 בפנייה דחופה ביותר, שנשלחה לשר בני גנץ,  לצמרת משרד התקשורת ול”ועדת הרבנים לענייני תקשורת”, בזו הלשון: פנייה דחופה וחוזרת בנושא חסימה חוזרת של מספר של נעמ”ת – 09-7653-918. סוף שבוע טוב ובריא, באוגוסט 2020, חה”כ תהלה פרידמן )ביחד עם חה”כ יבגני סובה( יזמה דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ובמרכזו הטענה החמורה לגבי חסימת מספר טלפון של ארגון נעמ”ת ע”י “ועדת הרבנים לענייני תקשורת”. [הערה: ההדגשות – במקור].

לא נותר אלא להסיר את הכובע בפני אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ על כך שבחודש ינואר 2020 כבר ידע שבתוך שנה מאותו המועד ראש הממשלה החליפי בנימין גנץ יהיה גם שר התקשורת (נוסף על מ”מ שר המשפטים ושר המדע).

אם בודקים בוויקיפדיה, הרי שבחודש ינואר 2020 היינו בכלל טרום מערכת הבחירות האחרונה, לכנסת ה- 23, וזאת לאחר שגנץ לא הצליח להקים ממשלה. רק בדצמבר 2020 פיטר גנץ את שר התקשורת דאז יועז הנדל והחל לכהן במקומו כמ”מ שר התקשורת.

יש להניח כי אבי וייס פנה אל מ”מ שר התקשורת דווקא ב- 13 בינואר 2021. ושוב – אם מישהו יטען שמדובר בטעות חד-פעמית של אבי וייס הרי שכבר בעבר פירסמתי מספר מקרים בהם הוא “לא מדייק” הן לגבי מועדים והן לגבי דברים שקרו. בקרוב אולי אפרסם אייטם נוסף הכולל שורה ארוכה של ‘פספוסים’ כאלה של אבי וייס.

ואם במקרה הנוכחי – למרות שאבי וייס מציג עצמו כאילו הוא אינו קורא ובכלל אינו מכיר את Read IT Now – הרי שהדברים תועדו על-ידי מראש עם תמונות מסך.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

יאללה, בלגנץ! – חלק 2

בהמשך לדברים הקודמים, בשל רשלנות בלתי נסלחת שלי לא שמתי לב לכך שגם ב- 19 בינואר 2021 פירסם אבי וייס באתר שלו דברים דומים. זאת באייטם תחת הכותרת: “משרד התקשורת ממשיך להשתולל ודורש לאסוף נתונים פרטיים של כולנו!’.

במסגרת אותו אייטם כתב אבי וייס בין השאר: לכן, מיד עם פרסום השימוע הזה, ב- 17.1.20, שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת בני גנץ  ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון: הנדון: ביטול שימוע הזוי ובלתי חוקי בעליל של סמנכ”ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת. שלום רב,  ביום 17.01.21 משרד התקשורת פירסם הודעה די מוזרה  ,תחת הכותרת: ‘דרישת נתונים בנושא צריכת שירותי תקשורת – שימוע’. [הערה: ההדגשות – במקור].

יכול בהחלט להיות כי אבי וייס רב הכשרונות שלח כבר ב- 17.1.2020 את השאלות הדחופות שלו אל שר התקשורת בני גנץ ואל צמרת משרד התקשורת. אלא שהשימוע הזה, מה לעשות, פורסם רק שנה לאחר מכן, ב- 17.1.2021, כפי שניתן לראות באתר משרד התקשורת ובאתר המידע הממשלתי Gov.il . וגם אבי וייס עצמו בפנייה כתב שהיא פורסמה בינואר שנה זו ולא בינואר שנה קודם לכן.

כפי שכבר כתבתי: לא נותר אלא להסיר את הכובע בפני אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ על כך שבחודש ינואר 2020 כבר ידע שבתוך שנה מאותו המועד, ינואר 2021, ראש הממשלה החליפי בנימין גנץ יהיה גם שר התקשורת (נוסף על מ”מ שר המשפטים ושר המדע).

אם בודקים בוויקיפדיה, הרי שבחודש ינואר 2020 היינו בכלל טרום מערכת הבחירות האחרונה, לכנסת ה- 23, וזאת לאחר שגנץ לא הצליח להקים ממשלה. רק בדצמבר 2020 פיטר גנץ את שר התקשורת דאז יועז הנדל והחל לכהן במקומו כמ”מ שר התקשורת.

יש להניח כי אבי וייס פנה אל מ”מ שר התקשורת דווקא ב- 17 בינואר 2021. ושוב – אם מישהו יטען שמדובר בטעות חד-פעמית של אבי וייס הרי שכבר בעבר פירסמתי מספר מקרים בהם הוא “לא מדייק” הן לגבי מועדים והן לגבי דברים שקרו. בקרוב אולי אפרסם אייטם נוסף הכולל שורה ארוכה של ‘פספוסים’ של אבי וייס.

ואם במקרה הנוכחי – למרות שאבי וייס מציג עצמו כאילו הוא אינו קורא ובכלל אינו מכיר את Read IT Now – הרי שהדברים תועדו על-ידי מראש.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

מי בעצם שר התקשורת של ישראל, נכון לינואר 2021?

היום, שישי,  22 בינואר 2021, בשעה 12:25 פירסם אבי וייס באתר שלו אייטם שעסק ב”הפסקת השירות הענקית הזו של חברת הדואר” [כפי שכתב למ”מ שר התקשורת בנימין גנץ כבר ב- 20.1.2021]. נו, בוא, “ענקית”; יכולת לבחור שם תואר טוב יותר …

הכוונה היא להפסקת כל שירותי חברת דואר ישראל שהחלה אתמול, 21.1.2021 בשעה 15:30 והסתיימה הבוקר ב- 08:30. זאת בשל מה שהדואר כינה כ”שדרוג תשתיות מקיף שחברת דואר ישראל מבצעת בימים אלה במערכות המיחשוב של החברה”.

את  האייטם שלו סיווג אבי וייס כ’בלעדי’. ומדוע ‘בלעדי’ כשהנושא פורסם בהרחבה בכלי התקשורת כבר אתמול, חמישי? לאבי וייס הפיתרונים.

ומדוע הוא העלה את האייטם ה’בלעדי’ כביכול שלו רק בשישי בצהריים, לכאורה ארבע שעות לאחר שההשבתה כבר הייתה אמורה להסתיים ולדואר כבר היו תשתיות מחשוב משודרגות? לאבי וייס הפיתרונים.  

אבל אני רוצה לעסוק כאן בנושא אחר לגמרי. כחלק מהסלט באייטמים רבים שלו, המערבב נושאים שונים תחת אותה כותרת ובמסגרת אותו אייטם, אבי וייס בחר הפעם לעסוק בתצלומיה של מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין. לא אשתמש הפעם בתואר מיזוגניה; אשאיר זאת לאייטם אחר שיפורסם, כך אני מקווה, בתוך מספר שבועות.

אבי וייס מצרף לאייטם ה’בלעדי’ שלו תצלום מייל ששלח ב- 18.1.2021 בשעה 09:55, לגבי נושא התצלומים של המנכ”לית באתר משרד התקשורת [אפשר להבין: תצלומי מנכ”לית הם במסגרת “העוולות” בהם נלחם אבי וייס].

שימו לב את מי מכתב אבי וייס למייל שלו בנושא זה:

אל: יועד הנדל; ערן בר-עוז [דובר משרד התקשורת] ו- sar.moc.gov.il [כתובת המייל הרשמית של שר התקשורת].

העתקים נשלחו אל דוברות משרד התקשורת ואל מנכ”ל[ית] משרד התקשורת.

תגיד, מומחה הטלקום, אבי [“הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת”] וייס: לפי המייל הזה שלך מיום שני השבוע, מי בדיוק נכון לרגע זה הוא שר התקשורת במדינתנו? בנימין גנץ או שמא עדיין בכלל יועד/יועז הנדל???

ואם במקרה הנוכחי – למרות שאבי וייס מציג עצמו כאילו הוא אינו קורא ובכלל אינו מכיר את Read IT Now – הרי שהדברים תועדו על-ידי מראש עם תמונות מסך.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

המתלונן הסדרתי מתלונן על נש”מ ב- נש”מ?

ב- 13 בינואר 2021 פירסם אבי וייס באתר שלו אייטם תחת הכותרת: חשיפת המחקר שהזמין והסתיר השר לשעבר יועז הנדל בעניין ועדת הרבנים. הזכרתי את האייטם הזה מוקדם יותר כאן.

באותו אייטם מופיעים הדברים הבאים: לכן, הוגשה כבר תלונה לנש”מ כנגד המשנה למנכ”לית [משרד התקשורת],  שמילה מימון.  התלונה נמצאת במלואה – כאן. בעקבות אי המענה מנש”מ, הוגשה תלונה לנציבות שירות המדינה. התלונה נמצאת במלואה  – כאן [הערה: הקישורים המופיעים במשפט המקורי – הושמטו כאן].

אם הבנתי נכון, הרי שלאחר שלא קיבל תגובה מנציבות שירות המדינה (נש”מ), אבי וייס התלונן על העניין למשרד מבקר המדינה מתניהו אנגלמן.  התלונה החדשה נשלחה אל מבקר המדינה, לא תלונה לנש”מ על התנהגות נש”מ. אלא שאבי וייס לא שם לב למה שהוא כותב.

ואם במקרה הנוכחי – למרות שאבי וייס מציג עצמו כאילו הוא אינו קורא ובכלל אינו מכיר את Read IT Now – הרי שהדברים תועדו על-ידי מראש עם תמונות מסך.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

ה’נושא ה’חם’ הצטנן עם התקררות מזג האוויר – ושונמך

ב- 19 בינואר 2021 בצהריים פירסם אבי וייס באתר שלום אייטם שכותרתו: דו”ח מרתק של דואר ישראל על הסחר המקוון ב-2020.

הדו”ח אולי היה מרתק בעיניו של אבי וייס (אחרי, ככלות הכל, הוא מומחה טלקום) ולכן כשהועלה לאתרו האייטם הזה זכה מייד לסיווג ‘נושא חם’.

אלא שמרוב שהדו”ח היה מרתק ו’חם’, כבר באותו הערב שונמך הסיווג שלו ל’חדשות הצרכנות’. והיום, שלושה ימים לאחר הפרסום במקור, שוב שונמך הסיווג ל’פורטל חדשות הקהילה (תוכן שיווקי)’.

וכאן איני יכול שוב לבקש מעורך ‘טלקום ניוז’ את מה שביקשתי כבר בעבר מספר פעמים: ת-פ-צ-ל! אל תנסה להכניס הכל במשפט אחד שהוא גם פיסקה שלמה; תפצל לכמה משפטים נפרדים, כשנקודה מפרידה בין משפט למשפט.

תרחם עלינו: איך מצופה מאיתנו לשרוד אחרי פיסקה כזאת ללא נקודה שתאפשר לנו להסדיר את הנשימה שלנו: מנתוני מכון המחקר “שילוב “I2R  בסקר, שנערך בינואר 2021 עבור חברת דואר ישראל, במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת, שקנו בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים) במסגרת סקר אומניבוס אינטרנטי, שנערך בקרב מדגם מפאנל גולשי האינטרנט iPanel  המקיף 130,000 איש, והגדול בישראל עולה, ש-2020 הייתה בסימן מגפת הקורונה, שהשפיעה משמעותית על הרגלי הצריכה של הציבור בישראל.

אולי במקום היה עדיף לכתוב כך: מכון המחקר “שילוב “I2R  ערך בינואר 2021 סקר עבור חברת דואר ישראל. הסקר התנהל במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת, שקנו בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים). מסקר האומניבוס האינטרנטי, שנערך בקרב מדגם מפאנל גולשי האינטרנט iPanel  (המקיף 130,000 איש, הגדול בישראל), עלה ש- 2020 הייתה בסימן מגפת הקורונה שהשפיעה משמעותית על הרגלי הצריכה של הציבור בארץ.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

לא ייאמן: משרד התקשורת השתולל השבוע פעמיים!

אבי וייס פירסם ב- 19.1.2021 בבוקר אייטם שכותרתו: משרד התקשורת ממשיך להשתולל ודורש לאסוף נתונים פרטיים של כולנו! האייטם הזה זכה אצלו עם פרסומו לסיווג ‘ראשונים לדווח’ והיה אחד משני אייטמים השבוע בהם טען וייס כי משרד התקשורת משתולל.

קצת מוזר למצוא באייטם – שזכה לסיווג ‘ראשונים לדווח’ – משפט בו נאמר: “כלי התקשורת, שפרסמו את דבר השימוע הזה, ציינו ובצדק, שמדובר כאן בפגיעה חמורה בפרטיות של כל תושבי ישראל (כי לכולנו יש לפחות כלי תקשורת אחד בביתנו או בידנו), למרות שהשימוע טוען, שאין פגיעה בפרטיות. כמובן, שמדובר בשקר מוחלט של “הקליקה”, שרגילה לשקר במקרים כאלה“.

מהמשפט הזה עולה כי היו כלי תקשורת אחרים שפירסמו את דבר השימוע של משרד התקשורת (המשתולל, כזכור) עוד לפני שאבי וייס דיווח עליו. כלומר, עשו זאת ב- 17 וב- 18 בינואר לפני דיווח ה’ראשונים לדווח’ של אבי וייס ב- 19.1.2021 [למרות שבדיווח שלו הוא מציין כי פנה מייד אל שר התקשורת כבר ב- 17.1.2021 עם פרסום השימוע החמצה שלך שלא פירסמת מיידית, הלא כן?].

אם אחרים פירסמו לפניו מדוע, אם כן, אבי וייס מתהדר בתואר השקרי ‘ראשונים לדווח’?.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =