תמונה אחת שווה (לפחות) אלף מילים (אם לא יותר): האם עורך ‘טלקום ניוז’ אבי וייס [עצמו בוגר הטכניון] אינו מכבד כל כך את תלמידי המכון הטכנולוגי לישראל שבו למד?

06:50 25.03.2020

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

זה החל באתר ‘טלקום ניוז’ של אבי וייס תחת הסיווג ‘כתבות ראשיות לדף הבית/שיחת היום’ ואחרי שלושה ימים הסיווג שונמך  ל’חדשות/מבזקים על סדר היום’. בהמשך – שוב שנמוך והאייטם סווג כ’פורטל חברות הקהילה (תוכן שיווקי)’. כיום האייטם הזה נמצא אי-שם ב’טלקום ניוז’ לאחר שסיווגו שונמך שוב, הפעם – ל’דעות ומחקרים/מה חדש באקדמיה?’

בואו, אם כן, נבדוק מה אכן חדש באקדמיה.

ב- 13 בפברואר 2020 דיווחתי אחרי הצהריים בחלון המבזקים של אתר זה: “אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך במסורת שלו (לאחר שלאחרונה פירסם תצלום שגוי של שופט בית-המשפט העליון): לפני עשרים דקות פירסם אייטם חדש באתר שלו ובו אותו תצלום לגבי שני צוותי סטודנטים שונים שהציגו פרוייקטי גמר שונים בפקולטה למדעי המחשב; ועל כך נאמר: תמונה אחת שווה אלף מילים; לתשומת לב דורון שחם מרקוס דוברת הטכניון.

אותו אייטם כולל 4 תצלומים גדולים בזה אחר זה כששניים מהם הינם למעשה אותו התצלום:

+ בפעם הראשונה הכיתוב לתצלום הוא “הסטודנטים מאי שוורץ וגיא ברגר שפיתחו מערכת לניטור דלקת ריאות לפי צילום בית חזה במצלמת הטלפון”.

+ בפעם השנייה (כאמור, לאותו הצילום ממש) הכיתוב הוא “קבוצת הסטודנטים שפיתחה אפליקציה עבור עמותת “חַיבולנס” המצילה חיות בר פצועות” [אגב, גם בטקסט האייטם הוא כותב על “קבוצת סטודנטים נוספת פיתחה אפליקציה עבור עמותת ‘חַיבולנס’ המצילה חיות בר פצועות. בעמותה מתנדבים כ-1,500 איש המסייעים בהעברה של החיות הפצועות לטיפול. האפליקציה תייעל את פעילות העמותה ותקצר משמעותית את הזמן הנדרש להעברת החיה הפצועה ליעד”, מבלי להזכיר את שמות הסטודנטים ספציפית לקבוצה זו].

מעניין שאף לא אחד מקוראיו של אבי וייס שם לב לכך שהוא מייחס אותו צילום לשני צוותי סטודנטים שונים. נכון למועד פרסום אייטם זה כאן באתר שלי, ה’פאדיחה’ הויזואלית באתר ‘טלקום ניוז’ — נותרה בעינה… [זאת למרות, כאמור, שכתבתי על כך באתר זה כבר ב- 13.2.2020].

וכדאי לזכור כי אבי וייס הוא בעל תואר ראשון ושני  B.Sc בהנדסת תעשייה וניהול, הטכניון חיפה ובוגר לימודי תעודה בטכניון…

* כמו בכל המקרים הדומים בעבר, גם הפעם דאגתי לתמונות מסך כדי שבמקרה שאבי וייס (בעקבות קריאת האייטם הזה ב- Read IT Now) יתקן את הטעון תיקון, התיעוד המקורי – יישמר.