אף אדם טרם הצטער על ציוץ שהוא נמנע מלצייץ: על ציוץ מלא רגש וחמלה של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’

מייחסים לפירסומאי ראובן אדלר את המשפט הבלתי נשכח: “אף אחד לא הצטער על ראיון שהוא לא נתן”.

בפרפרזה ניתן אולי גם לומר כיום ש’אף אחד לא הצטער על ציוץ שהוא נמנע מלצייץ’ או ‘אף אחד לא הצטער על רשומה (פוסט) שהוא לא העלה לרשת חברתית’.

= = = = = = = = = =

ב- 5 בפברואר 2021 צייץ אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ציוץ תגובה לציוץ מיום קודם לכן של אביעד גליקמן, הכתב המשפטי של חדשות ערוץ 13 (רשת).

וכה כתב אבי וייס בציוצו [לא נגעתי; האחריות לניסוח העדין היא על אבי וייס בלבד]: “אפילו לכתוב עברית אתה לא יודע. כלום. כמו ילד מפגר בכיתת טעוני טיפוח. שמו של הפרקליט: עו”ד בעז בן צור. אין האות ו’ אחרי הב’ ובן צור אלו 2 מילים, לא מילה אחת. כמה דפוק והזוי אתה יכול להיות, כאשר אפילו את השם של זה שאתה כותב עליו וחושף כביכול עליו, אתה לא יודע לכתוב נכון???”.

מדובר כמובן באחד מעורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק ת”פ  67104-01-20 התלוי ועומד בבית-המשפט המחוזי בירושלים.

באותו היום הגיב מישהו בציוץ משלו וכתב לאבי וייס: “ללא קשר לטמבל שאיתו אתה מתווכח, עליך מיד להתנצל בפני כל הילדים/ות שסובלים מפיגור שכלי, ומשפחותיהם. מספיק כבר להשתמש במילה כמילת גנאי. כיתת טעוני טיפוח??? מה נסגר איתך? זו אמורה להיות בושה? מושא ללעג?”

אבי וייס, ככל הנראה, התעלם מהציוץ הזה. וחבל שכך.

ראוי שאבי וייס יציץ בציוץ הבא של ערוץ הכנסת מיום 10 במארס 2021 וגם יאזין לדברים המלאים הנאמרים בו: הציוץ כולל התנצלות שהשמיע ח”כ משה ארבל מעל בימת הכנסת על כך שבראיון רדיופוני באותו היום השתמש בביטוי ‘עיוורון’ לדבר שכלל אינו קשור לתופעת ליקוי הראייה. הח”כ אף ציין כי הוא “מייחל לכולנו שנוכל להיות רגישים יותר לאנשים עם מוגבלויות ובכלל רגישים יותר – בחברה”. ועל כך נאמר במקורותינו: “מָקוֹם שֶׁבַּעֲלֵי תְּשׁוּבָה עוֹמְדִין אֵין צַדִּיקִים גְּמוּרִין יְכוֹלִין לַעֲמֹד בּוֹ”.

= = = = = = = =

אפשר, כמובן, לתהות מהיכן הידע המופלג של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ באיות שמותיהם של שניים מפרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא שהדברים ברורים מאליהם למי שקורא בקביעות את האתר של אבי וייס ובמיוחד את סידרת 4,000 הכתבות שלו על תיק 4,000.

= = = = = = = = =

אני מציע לאבי וייס שיפשפש באתר שלו עצמו, בתגוביות (טוקבקים) של ידידו, אותו הוא מכנה ‘מגן הצרכנים’. עד כמה שזכור לי, האדון מהמושב התנצל/הסביר/תירץ מספר פעמים את טעויות הכתיב/האיות שלו בטוקבקים ו’האשים’ בכך את ה’אצבעות השמנות’ שלו (כלשונו) שגורמות לתופעה זו.

= = = = = = = = = =

ואולי הגיע הזמן שאבי וייס  [הטוען כי אינו ‘עיתונאי פשוט’ אלא ‘עורך ראשי’] יעשה מאמץ מוגבר שלא לדחוף את הביטוי ‘הזייה’/’הזוי’ לכל אייטם וכמעט לכל דבר שהוא מפרסם/כותב. השימוש הכֹּה-תכוף בביטוי זה כבר מתחיל להיות, איך לומר, הזוי משהו…

= = = = = = = = = =

כקורא ותיק של אבי וייס מיום ייסוד האתר שלו החודש לפני שמונה שנים, אני סבור כי לא הוא האדם שיכול ללעוג לאחרים על שיבושי כתיב של שמות.

כבר כתבתי באתר זה מספר פעמים על שיבושי השמות באייטמים שפירסם אבי וייס (ועדיין יש עוד כמה מקרים שטרם כתבתי עליהם כולל שיבוש שם של דמות המוכרת היטב לאבי וייס).

לא מן הנמנע גם שבקרוב יתפרסם באתר זה ריכוז של מיטב ה’פספוסים’ של אבי וייס בתחום שיבושי שמות/תארים/תאריכים ומועדים/תמונות ותצלומים של אנשים ועוד ועוד.

= = = = = = = = = =