כשאבי וייס כותב על ‘כתבות מפנקות’ (בהקשר של תיק וואלה-בזק), הוא בהחלט יודע מה משמעות הדברים מאחורי ביטוי זה

נכון למועד פרסום דברים אלה כאן באתר, טרם פורסם סדר היום של ישיבת הממשלה המתוכננת ליום ראשון הקרוב (2.5.2021). עפ”י מספר דיווחים בתקשורת, הישיבה אמורה להתקיים פיזית במשרד ראש הממשלה ולא כישיבת זום ובין היתר צפוי להידון נושא מינוי מספר שרים שמקום אלה שכהונתם הסתיימה, מסיבה זו או אחרת.

דבר אינו סגור עדיין, במיוחד לא עד שהגברת השמנה שרה על הבימה. אבל יש סבירות שאיתן גינזבורג ימונה לשר התקשורת כפי שתוכנן כך לא-מכבר.

אם אכן כך יהיה, אני בטוח שאבי [‘הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת’] וייס עורך ‘טלקום ניוז’ יוכל לנשום לרווחה: כיום אפשר רק להתגעגע בערגה לאותם ימים בהם הוא ספר את “השיאים עולמיים של שערוריות” מצד שר תקשורת זה או אחר.

נראה כי לאחרונה, בהיעדרו של שר קבוע, ולמרות שהסמכויות הואצלו למנכ”לית, הולך וקטן מספר הנושאים עליהם כותב אבי וייס בהקשר ישיר של משרד התקשורת. מינויו של שר תקשורת קבוע (עד להקמת ממשלה חדשה או בחירות חמישיות, יחזירו עטרה ליושנה.

= = = = = = = = = =

במצב דברים זה, הוא ממשיך לעסוק בדברים שאינם בליבת האתר שלו – המוקדש לענייני טלקום. כתבתי על כך שאבי וייס דוחף את הפרסומת של חברת NordVPN לכל אייטם בנושא אבטחת מידע שהוא מפרסם, אך אינו טורח לציין כי מדובר בפרסומת לכל דבר ואינו מציין מה טיב הקשר בינו לבין אותה חברת אבט”מ.

אם לא טעיתי בספירה, הרי שבחודש אפריל (בו היו 30 ימים), הוא דחף 13 פעמים פרסומות של החברה לאייטמים בנושאי אבטחת מידע.

ולא זו אף זו: באותם אייטמים שלו, אבי וייס ‘חשף’ ו’העלה מסך’ על מה שלא התפרסם בהודעות לעיתונות שפורסמו ע”י גוף ממלכתי: מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה.

גם אני מקבל הודעות לעיתונות ממערך הסייבר הלאומי וככל שבדקתי, באף לא אחת מהידיעות הללו לעיתונות, לא נכללו אותן פרסומות שאבי וייס דוחף באתר שלו.

= = = = = = = = = =

מספר פעמים [הפעם האחרונה כאן וקודם לכן, ב- 27 באפריל 2018, כאן באתר] כתבתי על כך שאבי וייס מבצע טיפולי המרה. במקרה אחד עורך ‘טלקום ניוז’ “שינה את מינו” של עובד משרד התקשורת. אבי וייס “החזיר אותו למינו הטבעי” רק לאחר שכתבתי על כך מספר פעמים באתר זה.

טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים, אומר הפתגם. בידיעה שפירסמתי כאן באתר ב- 6 באפריל 2021 דיווחתי על דיון שהיה באותו היום בבית-המשפט המחוזי בת”א בעתירה של בזק החברה הישראלית לתקשורת נגד משרד התקשורת.

בידיעה שפירסמתי באותו היום כתבתי בין השאר כי “מטעם משרד התקשורת נכחו חמישה נציגים בדיון: היועצת המשפטית של המשרד עו”ד דנה נויפלד, מנהל מחלקה בכיר (תביעות וחקיקה) עו”ד מתנאל מזור, המשנה למנכ”ל ומנהל מינהל הנדסה מימון שמילה, מנהל תחום בכיר (רגולציה) עדי קופלוביץ’ ומנהל תחום פיקוח טכנולוגי רוני חורי.”

עדי קופלוביץ’ היה היחיד מבין החמישה שלא זיהיתי בתחילה בבית-המשפט משום שלא ראיתי את תמונתו בעבר. אבל לאחר שראיתי באותו היום פניו אני יכול להבטיח לך, אבי וייס: הוא אכן גבר, למרות שאתה החלטת בעבר שמדובר באשה.

אגב, איני יודע אם ראית אבל רק לאחרונה הגעתי לאייטם הזה כאן.

= = = = = = = = = =

ואם כבר מדובר בפספוסים (א-פרופו האייטם שפירסמתי על אבי וייס באחד באפריל 2021), כדאי לציין משהו נוסף: ב- 13.4.2021 פירסם אבי וייס באתר שלו אייטם שכותרתו: פורסם הסטארטאפ הזוכה בתחרות 2021 של קרן מגדלי הים התיכון  Ventures.

אבי וייס פירט את הזוכה ואת 4 הפיינליסטים ובהם: “DONISH HEALTH  – מערכת לניתור מדדים רפואיים מרחוק ללא מגע. המערכת משלימה את מגמת ההטמעה של מערכות רפואה מרחוק ומתאימה במיוחד לניהול  מחלות כרוניות, שכן המכשור העובד בצורה פסיבית ללא התערבות של המטופל”.

בחיפוש בגוגל לא מצאתי את שם החברה הזאת, כאילו מדובר באיזה מיזם מסווג. אשר על כן פניתי במייל אל ד”ר יעל בנבנישתי מנכ”לית הקרן. מתשובתה הסתבר בין היתר כי “רוב החברות הישראליות בתחום, את רוב מאמצי השיווק מרכזות עבור השוק בחו”ל, בדרך כלל בארה”ב ולכן את רוב החברות הקהל הישראלי לא מכיר […] לתחרות השנה ניגשו מעל 30 חברות , חלקן היו בשלבים מתקדמים מידי וחלקן בשלבים מוקדמים מידי וכמו בכל תחרות בחרנו רק 5 שעלו לגמר. באופן כללי בישראל מעל 300 חברות שעוסקות בקידום איכות החיים של בני הגיל השלישי”.

ובתשובה לשאלתי הסתבר כי שמה הנכון של אותה חברה הוא Donisi Health ולא Donish Health, אלא שככל הנראה אתה לא טרחת לבדוק לפני שכתבת.

זה הזכיר לי את מה שכתבתי לפני שנה א-פרופו האייטם שכתבת על התחרות אשתקד ועל הטעות שכתבת אז.

= = = = = = = = = =

ותרשה לי להתעכב עוד רגע קל על אותו האייטם לגבי מגדלי הים התיכון. הרבה פעמים בשנים האחרונות קטלת באתר שלך עיתונאים וכלי תקשורת שמעתיקים ומדביקים מידע מתוך הודעות של משרד התקשורת בניגוד אליך.

אבל נראה שבמקרה הזה דווקא אתה העתקת ונוסף על הכיתוב השגוי בשם של אחת הפיינליסטיות, לא שמת לב גם שאתה כותב על “מערכת לניתור מדדים רפואיים מרחוק ללא מגע”.

בית צבר (מרכז שיקומי) העירו לך באותו אייטם: “ניטור מדדים ולא ניתור”.

במשך ימים ארוכים נשארה התגובית הזו של בית צבר עד שבבדיקה שערכתי היום ראיתי כי היא נעלמה פתאום מהאתר שלך. האם אינך קורא טוקבקים באתר שלך עצמך?

לעומת זאת המשכת ואתה ממשיך – בניתורים קלים – לדלג מעל למושג “ניטור מדדים” ובידיעה שלך ממשיך להופיע, גם היום: “ניתור מדדים רפואיים” [והדבר מתועד].

= = = = = = = = = =

בחודשים האחרונים פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מספר אייטמים באתר שלו המתייחסים ליגאל לוי שהיה סמנכ”ל לענייני דואר במשרד תקשורת עד לפרישתו ב- 2016 מתפקידו.

מקצת מהאייטמים הללו מפליגים בשבחים לאופן מילוי התפקיד שמילא בשעתו יגאל לוי במשרד התקשורת.

קשה לי להשתחרר מהרושם כי ל’כתבות המפנקות’ הללו מצידו של אבי וייס [שאומנם הן כאין וכאפס לעומת ההיקף העצום של הכתבות המפנקות והיחס המפנק של אבי וייס כלפי סיני ליבל או כלפי אלי ציפורי] יש קשר כזה או אחר לעובדה שעו”ד יגאל לוי הוא אחד משני עורכי הדין (יחד עם עו”ד חיים גרון, אף הוא מנכ”ל לשעבר במשרד התקשורת) המייצגים את גימלאי משרד התקשרות בתביעתם נגד המשרד + משרד האוצר + נציבות שירות המדינה (נש”מ).

כבר כתבתי על כך שמוזר שמי שהיה הראשון לכתוב על התביעה לא היה מומחה הטלקום אבי וייס (המתהדר בקשרי עם מספר מנכ”לים לשעבר במשרד התקשורת) אלא גד פרץ כתב התקשורת ב’גלובס’. בעקבות פרסום זה פניתי וקיבלתי את כתב הטענות ופירסמתי ידיעה על כך כאן באתר. רק אז הגיח מומחה הטלקום והחל לסקר את הנושא בצורה אינטנסיבית.

כאמור, טבעי היה לצפות שדווקא אבי וייס – שמציג את קשריו הטובים עם כמה מסמנכ”לי משרד התקשורת לשעבר – יהיה זה הראשון לכתוב על כך. אבל לא כך היה והציפייה נכזבה.

= = = = = = = = = =

הארכיון לא שוכח: כדאי לבדוק מה אבי וייס כתב ב’טלקום ניוז’ על יגאל לוי בעבר. דברים קצת שונים מה שהוא כותב כיום. להלן מדגם של הדברים מהשנים 2013-2016:

כבר ב- 8 ביוני 2013, כחצי שנה לאחר תחילת פעילות האתר ‘טלקום ניוז’ פירסם אבי וייס אייטם בו כתב בין השאר: “מדוע בעלי תפקידים “בורחים” לאחרונה מאגף פיקוח דואר במשרד התקשורת? תעלומה בלשית שתפתר בקרוב (מאוד). קיבלנו את ההודעה הבאה ב”מייל האדום”: זאב קידר, מי שהיה במשך שנים נתון ללחץ ע”י הבוס שלו יגאל לוי (סמנכ”ל בכיר פיקוח דואר במשרד התקשורת), עזב אתמול במפתיע את אגף פיקוח דואר בטריקת דלת ועבר לאגף הנדסה. בכך מצטרף זאב לגב’ פ.,  שעבדה באגף של יגאל ו”נמלטה בעור שיניה” מהאגף בניהולו של יגאל לוי.  אירועים אלה מתחברים לסיפור הקשור ביגאל לוי המטופל בבית הדין לעבודה ושעליו ביקש (וקיבל)  יגאל לוי חיסיון”.

חודש לאחר מכן, ב- 12 ביולי 2013, כתב אבי וייס באתר שלו: “סמנכ”ל בכיר דואר, יגאל לוי, פרסם שימוע בתחום הגדרת דואר כמותי (ממויין ולא ממויין) ללא כל הודעה לציבור, שיתוף הציבור, או כל מהלך של שקיפות בעבודת הפיקוח על תחום הדואר”.

ב- 5.10.2014 כתב אבי וייס: “די ברור, ששר התקשורת גלעד ארדן נושא באחריות מיניסטריאלית לכאוס הזה כיום. אולם, המשבר הזה לא החל בקדנציה שלו. זה החל הרבה קודם לכן. מכאן, שקיימת אחריות ישירה על כתפי מי שאחראי בשנים האחרונות על התחום הזה במשרד התקשורת, הלא הוא הסמנכ”ל הבכיר לדואר, יגאל לוי. האם השר גלעד ארדן יפעל כעת להדיח את יגאל לוי מתפקידו, בעקבות הכשלון שלו בטיפול בדואר ישראל? ניחוש אחד לקוראינו (מה פתאום? אין דבר כזה שנקרא “לקיחת אחריות” במשרד התקשורת)”.

ב- 18.8.2015 כתב אבי וייס באתר שלו: “המצב חמור יותר אצל מי שממונה על כל שירותי הדואר, סמנכ”ל בכיר דואר, יגאל לוי, שהכשלון של שירותי דואר לאזרחי ישראל נמצא ממש על השולחן שלו. אם לא די במה שיש (או אין) בתחום שירותי הדואר, משרד התקשורת הפיץ הודעה לתקשורת, שהמשרד מכין תזכיר “חוק הדואר”, שמכיל רפורמות, שנדרשות לפי המלצות ועדת רייך, שאושרו בזמנו ע”י שרי התקשורת והאוצר. קראתי את כל הניירות ולא הצלחתי להבין אותן (אולי בהשפעת חום הקיץ)”.

ב- 15.8.2016 כתב אבי וייס: ” סמנכ”ל בכיר לדואר יגאל לוי – פרש לגמלאות מוקדמות. זה סיפור הראוי לכתבה נפרדת”.

[הערה: כל ההדגשות – במקור].