ניצחון ל- Telecom News – הסמנכ”לית אביבית מסבנד עוזבת את מש’ התקשורת [או, ליתר דיוק, את הספינה הטובעת שנקראת משרד התקשורת]

ביום חמישי, 16.6.2022, בשעה 16:21, בישר אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לקוראיו – במה שסווג על-ידו כ’ראשונים לדווח’ – על “ניצחון ל-  Telecom News  – הסמנכ”לית אביבית מסבנד עוזבת את מש’ התקשורת”. אגב, נכון להיום שונמך הניצחון ההיסטורי הזה ל’חדשות מקומיות’ [אולי מקומיות במובן של ראשון לציון].

אם לצטט מפנייתו של משרד התקשורת לקבלת תגובה בנושא, הרי שלדברי אבי וייס מדובר ב”ספינה הטובעת שנקראת משרד התקשורת“.

Seriously, אבי וייס? משרד התקשורת ספינה טובעת – לא פחות? מזל שלא כינית את המשרד כ- ‘טיטאניק המודרנית’.

וכך כתב אבי וייס בפיסקה הראשונה של האייטם שלו: “לאחר תקופה סוערת ושנויה במחלוקת, אביבית מסבנד, סמנכ”לית מינהלת ומשאבי אנוש במשרד התקשורת, שנכנסה לתפקידה בתחילת 2018, עוזבת בהפתעה וללא כל הודעה, בשיאו של עימות משפטי חריף עם גמלאי המשרד, ובסמוך למועד בו היה עליה להגיש תצהיר לבית הדין לעבודה, שבו היה עליה להסביר את סירובה לשמור על קשר עם הגמלאים וזריקתם לטיפול חברת הדואר וכן, את העברת כספי הגמלאים ע”י המשרד לחברת הדואר, ללא שום בקרה” [הערה: הטעות – במקור; צריך להיות סמנכ”לית מינהל ומשאבי אנוש].

לא נגעתי, וזה אחרי כמה פעמים שהצעתי לאבי כאן באתר שלא לכתוב משפטים בלתי נגמרים שגורמים לקוצר נשימה בקרב מקצת מהקוראים.

בתגובית (טוקבק) צויין כי מועד עזיבתה של אביבית מסבנד את המשרד הוא 1.7.2022.

לא בדיוק ברור לי מהו הניצחון הגדול ל- Telecom News: האם היה לו דו-קרב כלשהו נגד הסמנכ”לית הפורשת (שהרי העימות המשפטי הוא מצד גימלאי משרד התקשורת ואבי וייס אינו גימלאי של משרד התקשורת)? ואם כן, מדוע לא כתב גם כאן ‘ברוך שפטרנו’ כמו שכתב, למשל, לגבי היועצת המשפטית של משרד התקשורת לשעבר עו”ד דנה נויפלד?

= = = = = = = = = = =

כדאי בהקשר זה להזכיר כמה דברים לקוראים שאולי שכחו או לקוראים חדשים שלא קראו על כך בעבר:

■ למרות קשריו הטובים של אבי וייס עם עורכי הדין של גימלאי משרד התקשורת, הרי שלא היה הוא זה הראשון לפרסם את דבר הגשת התביעה של גימלאי משרד התקשורת. מי שפירסם ראשון היה גד פרץ מ’גלובס’ ובעקבותיו השגתי את כתב התביעה ופירסמתי ב- Read IT Now.  רק אז הגיע הראשון לצון (מראשון לציון) ופירסם אייטם משלו.

■ ובאשר לטענתו של אבי וייס לכך שחשף שתי התקשרויות בפטור של משרד התקשורת עם דואר ישראל [“חשיפת 2 מסמכים, שהיו עד כה מוסתרים היטב, כי שמרו עליהם מכל משמר”]: ב- 9.9.2020 כבר כתבתי על כך כאן שזה מוזר בעיני (אם לא להשתמש בביטוי חריף יותר) לפרסם בשנת 2020 אייטם ‘בלעדי’ לגבי מסמכים שמצויים באתר ממשלתי כבר משנת 2009. גלויים לציבור, לכל דיכפין; לא מוסתרים היטב ולא שמורים מכל משמר כך שעצם פרסומם לא היווה ‘חשיפה’.

■ אני מציע לרענן את הזיכרון במה שפירסמתי כאן [באמצע האייטם] על אופן כתיבתו בעבר של אבי וייס לגבי יגאל לוי, לשעבר סמנכ”ל דואר במשרד התקשורת. מעניין איך השתנה אופי הסיקור מצידו של אבי וייס ומה גרם לשינוי הזה.

■ ולמרות הקשרים הטובים שלו עם גימלאי משרד התקשורת ונציגיהם המשפטיים, למיטב זכרוני אבי וייס לא טרח לכתוב ולו מלה אחת על הדיון שהיה בבית-הדין לעבודה ב- 27.12.2021. אני מרשה לעצמי להטיל ספק האם אבי וייס היה נוכח פיזית בכל הדיונים עד כה בבית-הדין וקשה להשתחרר מהרושם כי הוא מקבל מידע “מוכן” מצד אחד בדיון המשפטי. הסיקור שלו את העימות המשפטי, כך מסתמן, אינו אובייקטיבי, כפי שניתן היה לצפות ממי שטוען כי אינו עיתונאי פשוט אלא עורך-של-עיתון (צ’יף).

■ הארכיון אף לא שוכח כיצד עם כניסתה לתפקיד [לאחר טונות המלל שפירסם מומחה הטלקום על קודמתה בתפקיד], אבי וייס – מסיבה לא ברורה עד היום – שיבש שוב ושוב את שמה של אביבית מסבנד וכינה אותה דווקא מסנבנד. זאת למרות שהצבעתי כמה פעמים על הטעות הזאת. התעקש ועמד על שלו.

■ ויתקן אותי אבי וייס אם אני טועה אבל למיטב זכרוני הוא לא פירסם אי-פעם הסבר מפורט למה שכתב עליו ב- 10.2.2020 ואני הגבתי ב- 17.2.2020 וכתבתי בין השאר: בט”ו בשבט, 10.2.2020, לפני הצהריים, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: מדוע שר התקשורת ממשיך לתת גיבוי לצמרת המשרד שמטעה את הבג”ץ?

באמצע האייטם הוא כותב: “לכן, שלחתי ביום 5.2.20  שאלות נוקבות ודחופות לשר התקשורת דודי אמסלם ולידיעת שר המשפטים אמיר אוחנה,  בזו הלשון: […]“. רק בסעיף 4 הוא כותב לתשומת ליבו של שר התקשורת: “כמו כן, בהזדמנות זו, רצוי, שהשר יבדוק כיצד הגענו למצב החמור, שבו אזרח מפגין לפני ביתו של בכיר במשרד התקשורת ומקבל מכות ואיומים.

[…] לא ברור לי מהו שיקול העריכה שהוביל את אבי וייס שלא לפרסם אייטם נפרד על ההפגנה הזאת. עד כה היינו עדים בשנים האחרונות להפגנות בעיקר בנושאים משפטיים ו/או פוליטיים, בסמוך לבתי שרים.

אבי וייס אינו מסביר מי היה המפגין, מה הוא רצה מהבכיר במשרד התקשורת, ממי הוא קיבל מכות ואיומים וכיצד הסתיים האירוע (מעורבות משטרה, למשל?). הוא גם לא מסביר האם יש קשר בין ההפגנה לבין המשך מה שהוא כותב על נושא כספי הגימלאות של פורשי משרד התקשורת.

אני מבין שיש כאן אי-דיוק לפחות בכל הקשור ליעד ההפגנה: ככל שידוע לי, מדובר בגברת ולא באדון (כפי שכתב אבי וייס), ודרגת הבכירות אותה מציין וייס היא סמנכ”לית במשרד. וגם נטען מנגד כי שכן פינה את המפגין מהמקום ועשה זאת ללא אלימות”.

■ לאייטם האחרון של אבי וייס בהקשר זה פורסמה, בין השאר, תגובית (טוקבק) של חיים חביב בה נאמר כי “יחס משרד התקשורת לגימלאיו דוגמא מבישה להתנהגות המדינה כלפי גימלאים אשר שרתו את המדינה במסירות לאורך שנים ארוכות”. כבר כתבתי בעבר על כך שהיה ראוי לכתוב גילוי נאות לפיו חיים חביב שימש בעברו כסמנכ”ל  במשרד התקשורת וכי בעבר פירסם לא-מעט אייטמים (בחינם/בתשלום) באתר ‘טלקום ניוז’ של אבי וייס.

■ ואיני בא לחנך אחרים, אבל דומני כי כשציין אבי וייס את שמו של סמנכ”ל במשרד התקשורת  חיים גרון ז”ל [שנהרג בתאונת מטוס עם זוגתו], היה ראוי שיצמיד לשם את  התואר ז”ל (או המנוח).

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■