מדוע אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ המעיט בסיפור ההפגנה שנערכה ליד בית של דמות בכירה במשרד התקשורת?

בט”ו בשבט, 10.2.2020, לפני הצהריים, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: מדוע שר התקשורת ממשיך לתת גיבוי לצמרת המשרד שמטעה את הבג”ץ?

מייד אגיע לעיקר האייטם הזה. באמצע האייטם הוא כותב: “לכן, שלחתי ביום 5.2.20  נוקבות ודחופות לשר התקשורת דודי אמסלם ולידיעת שר המשפטים אמיר אוחנה,  בזו הלשון: […]”.

ראשית, ראוייה לציון הצניעות העצמית בהענקת התואר ‘נוקבות‘ לשאלות שהוא הציג לשני השרים הללו.

שנית, רק בסעיף 4 הוא כותב לתשומת ליבו של שר התקשורת: “כמו כן, בהזדמנות זו, רצוי, שהשר יבדוק כיצד הגענו למצב החמור, שבו אזרח מפגין לפני ביתו של בכיר במשרד התקשורת ומקבל מכות ואיומים, וכיצד כספי הגמלאים של המשרד, בהיקף של מאות אלפי ₪ בשנה החולפת, נשדדים ומגיעים לעמותה חיצונית (שלא מטפלת בגמלאי המשרד אלא בגמלאי הדואר), עמותה ללא “אישור ניהול  תקין” ממשרד המשפטים (כך,  שאסור לה לקבל כספים ממשרדי הממשלה)??”. [הערה: כל ההדגשות מופיעות במקור].

לא ברור לי מהו שיקול העריכה שהוביל את אבי וייס שלא לפרסם אייטם נפרד על ההפגנה הזאת. עד כה היינו עדים בשנים האחרונות להפגנות בעיקר בנושאים משפטיים ו/או פוליטיים, בסמוך לבתי שרים או בכירים [כמו, למשל, סמוך לביתו של השר אמיר אוחנה בתל אביב או היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקוה (הפגנות אשר אף נדונו בערכאות משפטיות שונות)].

אבי וייס אינו מסביר מי היה המפגין, מה הוא רצה מהבכיר במשרד התקשורת, ממי הוא קיבל מכות ואיומים וכיצד הסתיים האירוע (מעורבות משטרה, למשל?). הוא גם לא מסביר האם יש קשר בין ההפגנה לבין המשך מה שהוא כותב על נושא כספי הגימלאות של פורשי משרד התקשורת.

אני מבין שיש כאן אי-דיוק לפחות בכל הקשור ליעד ההפגנה: ככל שידוע לי, מדובר בגברת ולא באדון (כפי שכתב אבי וייס), ודרגת הבכירות אותה מציין וייס היא סמנכ”לית במשרד. וגם נטען מנגד כי שכן פינה את המפגין מהמקום ועשה זאת ללא אלימות.

כדאי גם להפנות תשומת ליבו של אבי וייס, בהקשר למייל ששלח ב- 5.2.2020 אל שני השרים וגורמים נוספים במשרדי התקשורת והמשפטים, כי ח”כ איילת  שקד כבר אינה שרת המשפטים וכי ח”כ אמיר אוחנה מכהן בתפקיד מ- 5.6.2019. אשר על כן, כדאי לבדוק מדוע אבי וייס עדיין משתמש בכתובת המייל המוגדרת על-ידו “Sarat Mishpatim”.

ואגב ט”ו בשבט, אבי וייס ומשרד התקשורת, הארכיון לא שוכח [כאן].

= = = = = = = = = = = =

אי-שם באייטם אחר (וארוך) שפירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’, במוצאי שבת 8.2.2020, הוא עסק במכתב ששלח נתנאל (נתי) כהן מנכ”ל משרד התקשורת אל חברת בזק.

אלא שבדיקת הקישורים שסיפק אבי וייס באייטם הזה שלו העלתה כי הקישור לא מוביל לשום מקום שהוא. בעקבות כך, זמן לא רב לאחר מכן פירסמתי את הדברים הבאים בחלון המבזקים של Read IT Now:

■ אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם במוצאי שבת (8.2.2020) אייטם שכותרתו: “חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש”מפוצצים” את תיק 4000 לרסיסים!”; באייטם זה הוא סיפק (פעמיים) קישורים למכתב של מנכ”ל משרד התקשרת נתנאל (נתי) כהן מ- 19.1.2020  אל חברת בזק, אלא כשלוחצים על כל אחד מהקישורים הללו מקבלים (נכון לעכשיו) הודעה של Google Drive: “מצטערים, אך הקובץ שביקשת אינו קיים. יש לוודא שכתובת האתר שברשותך נכונה ושהקובץ קיים”. [הערה: יש להניח ש(רק) אחרי פרסום מבזק זה אבי וייס ידאג לתיקון הדברים].

■ למרבה האירוניה, אבי וייס כתב על המסמך הזה: מנכ”ל משרד התקשורת “הוציא לבזק מכתב מאוד תקיף (המצוי כאן במלואו למתעניינים) מסמך שלא פורסם בשום מקום והוחבא היטב (די ברור למה) ולמרות זאת הוא דלף ומוצג כאן”; אלא מתברר שאבי וייס עצמו (העורך הצ’יף) הסתיר את המסמך הזה באייטם ה’חשיפה’ שלו.

■ אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם במוצאי שבת (8.2.2020) אייטם ‘בלעדי’ הכולל בסופו חידוש מרענן: במקום המשפט השגרתי שלו [“תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי…”] הוא כותב הפעם “תגבה לא קיבלתי (לא שציפיתי). ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים מזמן, שתגובה לא אקבל, די ברור למה” [הטעות – במקור].

את שלושה הדברים הללו פירסמתי באותו מוצ”ש, 8.2.2020, בשעה 20:30. למרות שגם אדם נוסף העיר לו בתגובית (טוקבק) באתר שלו, אבי וייס התעקש בתשובה וטען כי המסמך מופיע בקישור.

זמן לא רב לאחר מכן הופיע לפתע ‘המסמך הנעלם’ באתר של אבי וייס. מדובר במסמך המוצג כקובץ ב- Google Drive. כשבודקים את פרטי הקובץ הזה רואים, למרבה ההפתעה, כי הוא נוצר ב- 8.2.2020 בשעה 21:36 ושונה שתי דקות לאחר מכן.

כלומר: קצת יותר משעה אחרי שאני כתבתי באתר שלי על כך שהמסמך שנחשף אצל אבי וייס הוא ‘בלתי נראה’ –  המסמך הופיע – לפתע – וניתן היה לקרוא אותו. Surprise, Surprise

= = = = = = = = = = = =

כתבתי כבר בעבר באתר זה על כך שאבי וייס פירסם באתר ‘טלקום ניוז’ תצלום שגוי של שופט בבית-המשפט העליון. גם כתבתי כבר על כך מספר פעמים שאבי וייס נוטה באופן כרוני לשבש כיתוב שמות אנשים. הדוגמה הבולטת ביותר היא אביבית מסבנד, סמנכל”ית בכירה למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת, אבי וייס החליט מספר פעמים שהכיתוב הנכון הוא מסנבנד (שני נונים), דווקא בכל פעם שרצה לשבח אותה.

אשר על כן, אני מפרסם כאן שוב משהו שפירסמתי בשבוע האחרון בחלון המבזקים של אתר זה: קצת פחות משעתיים לאחר שאבי וייס בישר היום (5.2.2020) ב’טלקום ניוז’ על מינויו של תא”ל (מיל’) שמעון שריד מונה למנכ”ל  SpaceIL, הוא הסיר תצלום של קצין במדים ענוד בדרגת תא”ל [שצולמה בידי רובי קסטרו ופורסמה בבטאון חיל האוויר, גיליון 152 (253) מ- 1.8.2003] והחליפה בתצלום של אדם בלבוש אזרחי. מדוע הוחלפה התמונה? לאבי וייס הפיתרונים. הערה: נראה לי ש- SpaceIL הפיצו את ההודעה לעיתונות יחד עם תצלום יח”צ של שמעון שריד, אותו תצלום שבסופו של דבר אבי וייס השתמש בו באתר שלו.

= = = = = = = = = = = =