נדחו שתי תביעות נפרדות שהוגשו נגד תנועת הליכוד בפרשת אלקטור; הליכי התביעות יימשכו מעתה רק נגד חברת אלקטור תוכנה

14:03 01.07.2022

קטגוריות: משפט

בחודש מארס 2020 הוגשו שתי תביעות נפרדות נגד הליכוד – תנועה לאומית ליברלית ונגד חברת אלקטור תוכנה.

התביעה הראשונה הוגשה ע”י עו”ד ברק כהן ו- 18 תובעים נוספים, באמצעות עו”ד יהונתן יוסף קלינגר. “הנתבעים, ביחד ולחוד, הפקירו את פרטיותם של אזרחי ישראל עת קיבלו את ספר הבוחרים ממדינת ישראל. בשורה של אירועים וכשלי אבטחת מידע העמידו את המאגר לכל הדורש, ללא כל בקרה. לכשהתרחשו אירועי אבטחה הרי שהנתבעים כשלו מלתקנם, וגרמו לפגיעה נוספת ומתמשכת. את הנזק שיגרם לתובעים מאירועים אלו נגלה רק בעוד שנים מספר. אולם, הלקח מאירועים דומים מראה כי בעקבות מעשים כגון אלו מתרחשים גניבות זהות, התחזויות, התחקויות ואף פגיעה בביטחון המדינה”.

התביעה השנייה הוגשה בידי עו”ד יונתן ברוורמן שמייצג עת עצמו בהליך. דבר הגשת התביעה הראשונה פורסם במספר כלי תקשורת אולם לגבי התביעה השנייה היה זה Read IT Now האתר הראשון לפרסם את דבר קיומה, מספר חודשים לאחר שהוגשה.

ב- 19 ביוני 2022 פורסם פסק דין קצר של כבוד השופטת הבכירה הדסה אסיף בבית-משפט השלום בהרצליה בו נאמר כי “אני כמובן מברכת את הצדדים על ההסכמות, ובהתאם דוחה את התביעות כנגד הנתבעת 1 [הליכוד] ללא צו להוצאות”.

הצדדים שומרים על חשאיות פרטי ההסדר: מניסיונות הבירור עולה כי הצדדים התחייבו לשמור בסודיות את תוכנו של הסכם הפשרה ולכן הם מנועים, לדבריהם, למסור אותו. התביעה עם הליכוד, כך נראה, הסתיימה ברוח טובה ותוך שכל הצדדים יכולים להמשיך הלאה ולא ניתן לומר מעבר לזה.

* ידיעות נוספות בהקשר זה שפורסמו באתר זה: כאן, כאן ו- כאן.