התפתחות נוספת בהליכים המשפטיים נגד הליכוד/ישראל ביתנו/חב’ אלקטור תוכנה

09:29 25.07.2021

קטגוריות: משפט

ביום שלישי, 20.7.2021, בבוקר, פירסמתי כאן באתר ידיעה ארוכה המפרטת את כל ההליכים שנפתחו בבתי-משפט שונים בארץ בתביעות נגד הליכוד, נגד ישראל ביתנו ונגד חברת אלקטור תוכנה.

= = = = = = = = = = =

במסגרת אותה ידיעה כתבתי בין השאר: בית-המשפט העליון קיבל (15.7.2021) את בקשת הליכוד תנועה לאומית ליברלית  והורה על איחוד הדיון בתביעה קטנה נגד הליכוד בנושא תוכנת אלקטור, שהוגשה השנה, עם שתי תביעות (נפרדות) נגד הליכוד ונגד חברת אלקטור תוכנה, שהוגשו אשתקד, וכבר אוחד הדיון ביניהן.

כבוד השופט אלכס שטיין כתב בהחלטתו [בש”א  4716/21]: “לפניי בקשה לפי תקנה 40(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשע”ט – 2018, לאיחוד הדיונים בת”ק 22236-03-21, המתנהל בבית-משפט השלום עכו, עם הדיון המאוחד בת”א 1215-03-20 ות”א 13811-03-20, המתנהל בבית-משפט השלום הרצליה.

“כעולה מהבקשה ומנספחיה, שלושת ההליכים נסובים על נזקים שלפי הנטען נגרמו עקב פגיעה בפרטיות הבוחרים במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה- 23. נטען כי איחוד הדיון בתובענות, אשר מעוררות שאלות עובדתיות ומשפטיות זהות, יקדם יעילות דיונית, יפשט את ההליכים וימנע הכרעות סותרות.

“המבקשת מבקשת שהתיקים יידונו במאוחד בבית-משפט השלום הרצליה, והמשיבים כולם מסכימים עקרונית או למצער אינם מתנגדים לבקשה.

“דין הבקשה להתקבל מטעמיה וכן לאור עמדת הצדדים, ובשים לב לשלב המוקדם שבו נמצא בירור התיקים הנ”ל.

“אשר על כן, הדיון בת”ק 22236-03-21 (שלום עכו) יועבר לבית-משפט השלום הרצליה ויאוחד שם עם הדיון בת”א 1215-03-20 ות”א 13811-03-20”.

ביום 16.7.2021 כתב כבוד השופט ראמי נאסר מבית-המשפט לתביעות קטנות בעכו בהחלטה חדשה: “ראיתי החלטת בית-המשפט העליון. המזכירות תעביר את התיק כמצוות החלטת העליון”. ואכן, ב”נט המשפט” כבר מופיע התיק שנותב לכבוד השופטת הדסה אסיף בביהמ”ש בהרצליה.

[…] כאמור, העליון אישר עתה לאחד את התביעה מחודש מארס 2021 יחד עם שתי התביעות ממארס 2020 (שהוגשו בנפרד, אולם הדיון אוחד בהן לדיון משותף בבית-משפט השלום בהרצליה).

כיוון שמדובר בתביעה קטנה, לא ניתן באמצעות מערכת “נט המשפט” להגיע אל התובע שהגיש אותה בבית-משפט השלום בעכו.

אלא שמבדיקה בגוגל עולה כי אותו התובע, אמנון מולר [או, לפחות, נושא אותו שם של התובע] הגיש במארס 2021 לא רק תביעה קטנה נגד הליכוד ונגד מנכ”ל התנועה צורי סיסו, אלא די במקביל גם הגיש תביעה קטנה נגד חברת אלקטור תוכנה ותביעה קטנה נוספת, נפרדת, נגד תנועת ישראל ביתנו, שאף שמה נקשר לנושא השימוש במערכת אלקטור.

ההליכים בשתי התביעות הנוספות שלו (נגד אלקטור ונגד ישראל ביתנו) נמשכים בשלב זה כסידרם בבית-המשפט לתביעות קטנות בעכו ובקריות.

= = = = = = = = = = =

עפ”י מערכת “נט המשפט” מסתבר עתה כי גם תנועת ישראל ביתנו ואינה זילברגרץ מנכ”לית התנועה, שביקשו העברת מקום הדיון בהליך של אמנון מולר נגדם בתביעה הקטנה.

ב- 19.7.2021 ניתנה החלטה של כבוד השופט ראמי נ. נאסר [מבית-המשפט לתביעות קטנות בעכו] בה נאמר בין היתר כי “[…] המבקשות עתרו להעברת הדיון לבית-המשפט לתביעות קטנות במחוז מרכז בשל מקום מובן של המבקשות בעיר מודיעין, וכן בשל מקום המעשה ו/או המחדל עליו מבסס התובע את תביעתו אשר היה בעיר מודיעין.

“אשר לבקשה להעברת מקום השיפוט – המשיב טען, כי עסקינן בתביעה המבוססת על פרסום או סחר ברשת אינטרנט כך שהסמכות המקומית נקבעת לפי מקום מגוריו/עסקיו של התובע או מקום מגוריו/עסקיו של הנתבע, כך שיש לבית-המשפט לתביעות קטנות בעכו סמכות מקומית לדון בתביעה בשים לב למקום מגוריו של התובע.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים המועלות בבקשה ובתגובה ועיינתי בהוראות הדין הרלבנטיות, מצאתי כי דין הבקשה להעברת מקום השיפוט להתקבל“. [הערה” ההדגשה – במקור].

“[…] לגופו של עניין – ממקרא העובדות המועלות בכתבי הטענות של הצדדים עולה, כי התביעה מבוססת על הפרות, לכאורה, של הוראות חוק הגנת הפרטיות ביחס לשימוש בפנקס הבוחרים שקיבלה הנתבעת לידיה ודליפת מידע חיוני ומהותי ממנו ביחס לבוחרים לרשת ובכלל זה התובע.

“[…] אין בפניי טענה לפרסום או לסחר באינטרנט אלא לשימוש/דליפת מידע (לכאורה) מפנקס הבוחרים שקיבלו הנתבעות או מי מהן, כאשר בעניין זה מקובלת עליי טענת הנתבעות כי הסמכות המקומית הן לפי מענן והן לפי מקום המעשה או המחדל בשלו תובעים (העיר מודיעין), נתונה לבית-המשפט לתביעות קטנות במחוז מרכז.

“אציין עוד כי מאחר שמדובר בסוגיית סמכות מקומית ולאור טיבו של ההליך ותכליתו איני סבור שיש מקום להקדיש משאבים נוספים לבירור הראיות התומכות בטענות הצדדים לעניים שאלת הסמכות המקומית.

“על כן אני קובע כי אין לבית-משפט זה סמכות מקומית לדון בתביעה וכי יש מקום להעביר את העניין  לבית-המשפט לתביעות קטנות במחוז מרכז”.

ב- 21.7.2021 ניתנה החלטה של הנשיאה כבוד השופטת עינת רון כי התיק יידון בבית-משפט לתביעות קטנות בראשון לציון “בהתאם למותב שייקבע בהתאם לסדרי עבודת המזכירות”.

= = = = = = = = = = =