ייצוגית של תושב ג’נין נגד בעליהן של מספר חברות בנייה ישראליות [שאחת מהן נסחרת בבורסה לני”ע בת”א]: “קבלן בנייה ויזם נדלן מהבולטים במשק הישראלי”

14:14 04.01.2023

קטגוריות: משפט

לבית-הדין האיזורי לעבודה בת”א הוגשה תביעה של תושב ג’נין נגד הבעלים של חברת בנייה ישראלית, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

בחודשים אוגוסט-נובמבר 2022 פירסמתי שלוש ידיעות נפרדות [כאן, כאן ו- כאן] העוסקות בארבע תביעות ייצוגיות שונות שהוגשו בידי תושבי השטחים באמצעות עו”ד יעקב צ’חנובר קליין מתל אביב.

בדומה לארבע התביעות הקודמות העומדות ותלויות בערכאות שונות בארץ, גם התביעה החדשה, החמישית במספר, שהוגשה בידי אותו בא-כוח, עוסקת ב”ניצול, עושק וסחר (ממש כך!) בעובדים המוחלשים ביותר בשרשרת ‘ההיררכיה התעסוקתית’, אשר נפלו קורבן להתנהלותם העבריינית של המשיבות, המרוויחות חלק לא מבוטל מהונן באמצעות ספסרות בלתי חוקית בהיתרי עבודה של מאות פועלים פלשתינאים ובהיקפים של מאות אלפי שקלים מידי חודש”.

“כפועל יוצא מספסרות ההיתרים שביצעו המשיבות, כמו גם מהפרות רבות וחמורות נוספות של חוק עובדים זרים, נותרו חברי הקבוצה הנפגעת עם נזקים אדירים”.

“[…] יובהר כי לצד הכספים האסורים אותם גרפו המשיבות במירמה בגין ‘המיסים’ (קרי – הפקדות הפנסיה והפיצויים של הפועלים אשר הועסקו אצלן), הפעילו האחרונות, במקביל ובמשך שנים ארוכות, מערך של סחר בלתי חוקי בהיתרי עבודה, אשר נמכר בספסרות בשווקים הפלשתינים באמצעות חנויות למכירת היתרי עבודה וסוחרים באישורים שונים”.