ייצוגית רביעית במספר בנושא מכירת אישורי עבודה בישראל לפועלים מהשטחים וסחר לא חוקי לכאורה באישורים הללו

14:43 07.11.2022

קטגוריות: משפט

■ אתר Read IT Now היה האתר הראשון לדווח, ב- 12 באוגוסט 2022, [כאן], על כך ש”לבית-הדין האיזורי לעבודה בתל אביב הוגשה ב- 3.8.2022 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית בענייני עבודה) בנושא מכירת אישורי עבודה בישראל לפועלים מהשטחים וסחר לא חוקי לכאורה באישורים הללו. היקף התביעה הקבוצתית נגד משרד הפנים/רשות האוכלוסין וההגירה [באמצעות פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי)] הוא 9 מיליון ₪.

“[…] “כיוון שמכירת היתרי עבודה אינה חוקית בישראל, ספסרי ההיתרים דוגמת הנתבע 1 משתמשים ב’מאכערים’ תושבי יהודה ושומרון אשר אינם חוששים ממכירת היתרים בגלוי. הלכה למעשה, רובם משתמשים בפלטפורמות ורשתות חברתיות על-מנת להציע היתרים למכירה, לרבות הצעות לסוגים שונים של היתרים (עם לינה או ללא לינה) ואף לחלקם יש משרדים ראשיים בערים הפלסטיניות”.

באותה תביעה הנתבעים הם הנתבעים הם קבלן מקלנסווה וחברה שבבעלותו, אף היא מקלנסווה. התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יעקב קליין.

התביעה עודנה תלוייה ועומדת. בסוף ינואר 2023 אמור להתקיים בה דיון ראשון.

* קרוב לחודש לאחר הפרסום שלי, ב- 7 בספטמבר 2020 שודר במסגרת “כאן” תחקיר של הכתבת נורית יוחנן [כאן]. התחקיר חוזר על מה שנאמר בידיעה שלי ומוסיף עוד פרטים שלא היו ידועים לי מכתב התביעה.

■ ב- 2 באוקטובר 2022 הוגשו, שוב באמצעות עו”ד יעקב צ’חנובר קליין, שתי תביעות חדשות, נפרדות, הפעם – לבית-הדין האיזורי לעבודה בנוף הגליל.

■ ב- 2 בנובמבר 2022 הוגשה תביעה רביעית במספר באותו הנושא, הפעם לבית-הדין האיזורי לעבודה בחיפה. התובע הוא תושב ג’נין והנתבעים הם חברה קבלנית מסחנין ואדם שהוא הבעלים שלה.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי התובע עבד לסירוגין בשתי מסעדות ביפו ושילם מידי חודש סכום חודשי עבור האפשרות לעבוד בישראל. “במהלך כל התקופה הרלבנטית, התובע מעולם לא עבד אצל הנתבע 1 ו/או הנתבעת 2, לא בצורה ישירה ולא בצורה עקיפה. התובע מעולם לא פגש את הנתבע 1 ומעולם לא הגיע למשרדי הנתבעת 2. אם לא די בכך, התובע אף לא עבד כלל בענף הבניין, אליו משתייכים המשיבים. חרף האמור, בתמורה לביצוע הסחר בהיתר, הנתבע 1 דיווח למשרד הפנים, למוסד לביטוח לאומי ולרשויות המס, מצג שווא ולפיו התובע עובד אצל הנתבע והנפיק תלושי שכר פיקטיביים. [הערה: ההדגשה – במקור].

גם התביעה הרביעית, כמו שלוש קודמותיה, הוגשה באמצעות עו”ד יעקב צ’חנובר קליין.