האם ממשלת רואנדה השתמשה בפגסוס של NSO כדי לעקוב יותר משנה אחר בתו של פעיל זכויות אדם בולט שבהמשך נחטף למדינה האפריקנית ושם נדון ל- 25 שנות מאסר?

13:24 02.08.2022

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , ,

וועדת המודיעין בקונגרס האמריקני [House Intelligence Committee] קיימה ביום רביעי (27.7.2022) דיון בנושא ‘הלחימה באיומים על הביטחון הלאומי של ארה”ב כתוצאה מנפיצות רוגלה מסחרית זרה’. חלק גדול מהדיון נסב סביב מערכת פגסוס של חברת הסייבר ההתקפי הישראלי NSO Group.

חברי הוועדה [בראשה עומד Representative Adam Schiff, D-CA] שמעו את עדויותיהם של John Scott-Railton חוקר בכיר ב- Citizen Lab/Munk School/University of Toronto, ראש קבוצת ניתוח האיומים בחברת גוגל Shane Huntley, וכן Carine Kanimba (בתו של אזרח אמריקני ופעיל בולט למען דמוקרטיה ברואנדה שבאפריקה, ומי ששימש השראה לסרט מלון רואנדה), אזרחית אמריקנית שנולדה ברואנדה, ובעצמה נפלה אשתקד קורבן למעקב של פגסוס.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

קארין קנימבה דיברה בעדותה על אביה המאמץ Paul Rusesabagina שנחטף בדובאי, אולץ לשוב לרואנדה ושם עונה, נשפט ונדון ל- 25 שנות מאסר בגין חברות כביכול בקבוצת טרור. ניתוח פורנזי שנערך למכשיר הטלפון הנייד שלה בחודשים שלאחר חטיפת אביה הצביעו על טביעות אצבע של תוכנת פגסוס במכשיר הסלולרי שלה לתקופה של שנה לפחות.

לדבריה, בעת שהיא ניהלה קמפיין לשחרור אביה, המכשיר היה נתון למעקב בעת שיחותיה עם צוות ה- US Presidential Envoy for Hostage Affairs ועם אנשי משרד החוץ האמריקני כמו גם בעת שיחות עם קבוצות שונות הפועלות בתחום זכויות האדם.

“המעקב הזה אינו חוקי לפי החוק בארה”ב ואיפשר לממשלת רואנדה להיות תמיד צעד אחד קדימה בעת שנלחמנו לשמור על אבינו בחיים ולנסות להבטיח את שחרורו”.

בהמשך דבריה אמרה כי “אני חוששת מה ממשלת רואנדה תעשה לי ולמשפחתי. אני נחרדת מכך שהם ידעו כל דבר שעשיתי, בדיוק היכן הייתי, עם מי דיברתי, המחשבות האישיות שלי, בכל רגע שהם רצו”.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

מבקש להזכיר לקוראים שלוש ידיעות שפירסמתי באתר זה ברבע האחרון של שנת 2021 לגבי הליכים בבית-המשפט העליון בעתירה שהגישה קבוצה של פעילי זכויות אדם ישראלים באמצעות עו”ד איתי מק [כאן, כאן ו- כאן] לגבי סיוע ישראלי לרואנדה בתחום הנשק.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =