אושר המשך פרוייקט “מחשב לכל ילד” גם ב- 2016; ההיקף הכולל: 21.89 מיליון ₪; הנתח של משרד רוה”מ מעלויות הפרוייקט – 9.25 מיליון ₪ (או, 41.1%)

וועדת הפטור ממכרז הממשלתית אישרה למשרד ראש הממשלה התקשרות המשך בפטור ממכרז עם עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי” לשם ביצוע פרוייקט ‘מחשב לכל ילד’ לשנת 2016.

וועדת הפטור ממכרז הממשלתית (במשרד האוצר/החשכ”ל) אומרת בנימוקיה כי  במסגרת פרוייקט ‘מחשב לכל ילד’  מוענקים מחשבים, ערכות תוכנה והדרכה לילדים, אשר יד משפחתם אינה משגת באופן עצמאי. העמותה אחראית על בדיקת התאמת המחשב והערכות לתצורה המתחייבת, כולל ביקורת בבתי הילדים ובכיתות ההדרכה.

בהתאם להחלטת ממשלה מס’ 696 מיום 1.11.1996 החליטה הממשלה על הקמת פרויקט “מחשב לכל ילד”. מדובר בפרויקט חברתי חשוב שמטרתו לצמצם פערים חברתיים במדינת ישראל. בפרויקט נעשה איתור ומיון ילדים הזכאים לקחת בו חלק על ידי הרשויות המקומיות. לאחר בדיקתה המלצת הרשויות נערך סקר בבית הילדים על ידי העמותה ליישום ההמלצה שלאחריה מוענקים מחשבים, הדרכות ותמיכה טכנולוגית בכל תקופת השתתפותם בפרויקט.

ביולי 2010 ובאוקטובר 2014 בוצעו הליכי RFI לבדיקת ספקים נוספים היכולים לתת את השירות המבוקש אולם לא נתקבלה כל הצעה שהיא זולת הצעת עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי”.

“על-פי ממצאי דו”ח ביניים של מחקר המלווה לפרוייקט, עלה כי הילדים מאוד מרוצים מהמחשבים שקיבלו, ומודים ל’מחשב לכל ילד’. מהממצאים עלו שינויים מובהקים בין מדידה ראשונה לשנייה כמעט בכל המדדים, עפ”י הדו”ח, מחשב בבית הביא לשינויים משמעותיים בנגישות, באוריינות המחשב ובעמדות של הילדים”.

ההיקף הכולל של הפרוייקט לשנת 2016: 21.89 מיליון ₪.

  • הנתח של משרד רוה”מ מעלויות הפרוייקט עומד על 41.1% מהעלות  – 9.25 מיליון ₪.
  • הנתח של עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי” מעלויות הפרוייקט עומד על 42% מהעלות.
  • משרד הקליטה מממן 1.1% מהעלויות.
  • רשויות מוניציפליות מממנות 9.3% מעלויות הפרוייקט.
  • הורי התלמידים ממנים 6.2% מהעלויות.

הערה: ידיעות קודמות בנושא זה פורסמו באתר זה כשהאחרונות בהן – כאן, כאן ו- כאן.