בקשה לפטור ממכרז: משרד ראש הממשלה – פרוייקט “מחשב לכל ילד”

משרד ראש הממשלה מבקש להתקשר בפטור ממכרז בהתקשרות המשך עם עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי” עבור פרוייקט “מחשב לכל ילד” לשנת 2015 בהיקף 9.25 מיליון ₪.

בשנת 1996 החליטה ממשלה ישראל על הקמת פרוייקט “מחשב לכל ילד”. בקשת הפטור ממכרז הוגשה ע”י אגף תקציבים ופרוייקטים במשרד ראש הממשלה ונאמר בה כי פרוייקט מחשב לכל ילד משותף למשרד ראש הממשלה ועמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי”. במסגרת הפרוייקט מוענקים מחשבים, ערכות תוכנת הפעלה, לומדות חינוכיות, חיבור לאינטרנט וניתנים שירותי הדרכה ושירותי תמיכה לילדים אשר יד משפחתם אינה משגת באופן עצמאי וכן הם רוכשים ידע בסיסי במיומנויות המחשב. ערכות המחשבים כוללות מחשב חדש המותקן בבית הילד, הדרכה ע”י מספר שעות לימוד לילד ובן משפחה, סל תוכנות ולומדות, קישור לאינטרנט למשך חצי שנה, אחריות ותמיכה.

הליך איתור ומיון הילדים הזכאים להשתתף בפרוייקט נעשה על ידי הרשויות המקומיות. העמותה בודקת את המלצות הרשויות ועורכת סקר בבית הילדים לאימות ויישום ההמלצה. העמותה אחראית על בדיקת התאמת המחשב והערכות לתצורה המתחייבת, כולל ביקורת בבית הילדים ובכיתות ההדרכה. העמותה מעמידה לטובת הפרוייקט ממקורותיו העצמיים לכל הפחות סכום זהה לסכום שיועמד על ידי הממשלה.

המשרד פירסם באוקטובר 2014 בקשה לקבלת מידע (RFI) לבדיקת ספקים נוספים היכולים לתת את השירות המבוקש אך לא היו כל הצעות זולת מהעמותה.

העמותה נותנת את השירות המבוקש לשביעות רצונו של המשרד במשך כל שנות הפעילות ומאפשרת השגת מטרות הפרוייקט בדרך הטובה ביותר ובשל העובדה שלא נמצא ספק נוסף שמסוגל לתת את השירותים הנדרשים מבקש משרד רוה”מ להמשיך להתקשר עם עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי” גם בשנת 2015. למיטב ידיעת המשרד לא התווספה לשוק עמותה העוסקת בשירותים הנדרשים ומוכנה לתת את השירות הנדרש.

לקריאה של ידיעות קודמות בנושא זה שפורסמו כאן באתר.