משרד ראש הממשלה: בקשה לקבלת מידע (RFI) פרוייקט “מחשב לכל ילד”; ביולי אישרה ועדת הפטור המרכזית פטור למחצית השנייה של 2014 בהיקף 8.38 מיליון ש”ח

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע (RFI)  פרוייקט “מחשב לכל ילד”

תאריך פרסום: 6 באוקטובר 2014

מועד אחרון: 15 בנובמבר 2014

הערות: בשנת 1996 החליטה ממשלת ישראל בישיבתה מיום 1.11.96 על הקמת פרוייקט “מחשב לכל ילד”. הפרוייקט מבוצע על-ידי המשרד במסגרת התקשרות עם עמותת המפעל הלאומי לפיתוח חברתי ובשיתוף עם עמותת חלון לעולם המחר בתנאים של מצ’ינג (matching).

הפרוייקט כולל אספקת מחשבים, תוכנות הפעלה, לומדות חינוכיות, חיבור לאינטרנט, מתן הדרכה ומתן שירותי תמיכה. ערכות המחשבים כוללות מחשב חדש (נייד, נייח או מחשב לוח [טבלט]) המותקן בבית הילד, הדרכה בהיקף של 45 שעות לימוד לילד ולבן משפחה, סל תוכנות ולומדות (מערכת הפעלה, חבילת “Office”, תוכנות אנטי-וירוס, מנוי לספריות ואתרי לימוד מקוונים), קישור לאינטרנט למשך שנה, אחריות ותמיכה טכנית למשך שלוש שנים בבית הילד.

הליך איתור ומיון הילדים הזכאים להשתתף בפרוייקט נעשה על-ידי הרשויות המקומיות ובאחריותן, בכפוף לקריטריונים כפי שנקבעו. רשימת הילדים המומלצים על-ידי הרשויות נבדקת על-ידי העמותה ונערך סקר פיסי בבית הילדים לאימות יישום ההמלצה.

העמותה אחראית על בדיקת התאמת המחשב והערכות לתצורה המתחייבת, כולל ביקורות בבתי הילדים ובכיתות ההדרכה. כמו כן, העמותה אחראית על מעקב ובקרה בנוגע לאיכות וזמינות השירות הטכני ומוקד התמיכה, סוג התקלות והמענה הניתן להן. היקף הפעילות של הפרוייקט בשנת 2013 עמד על סך של כ- 22 מיליון ₪, במסגרתו חולקו  כ- 4,600 ערכות מחשב (במימון המשרד, העמותה, תשלומי הורים והרשויות המקומיות הנוטלות חלק בפרוייקט).

על המשיב להעמיד לטובת הפרוייקט ממקורותיו לכל הפחות סכום זהה לסכום שיועמד על-ידי המשרד. לעניין זה, מקורותיו של המשיב לא יכולים לכלול כספי תקציב ממשלתי או כספי ציבור לרבות מרשויות מקומיות, מפעל הפיס, כספי עזבונות לטובת המדינה ותשלומי הורים. עם זאת, מקורותיו של המשיב יכול שיכללו עד 2/3 תרומת תוכנות בשווי ערך (בעין). ערך התוכנות לא יעלה על שווי השוק שלהן. בכל מקרה, מובהר שסכום השתתפות המשרד יהיה רק עד גובה הסכום המוקצה לכך בתקציב מדינה כפי שיאושר בכל שנה, ועניין זה נתון לשינויים.

ההתקשרות עם הספק, ככל שיוחלט עליה, תהיה לשנה. הואיל והפרוייקט הוא רב שנתי, למשרד תישמר האופציה לשוב ולהתקשר עם הספק לשתי תקופות נוספות בנות שנה כל אחת, בהתאם להחלטתו ולקיומו של תקציב מאושר.

בין תנאי הסף: המשיב הוא תאגיד ללא כוונת רווח שמטרת הפרוייקט עולה בקנה אחד עם מטרותיו; מחזור הפעילות השנתי של המשיב בשנת 2013 עמד על סך של  13 מיליון ₪ לפחות (ממקורות שאינם ממשלתיים); למשיב יכולת גיוס תרומות (לצורך מימון הפרוייקט באמצעות מצ’ינג) ממקורות לא ממשלתיים, בהיקף של לפחות 40% מהיקף הפרוייקט;  למשיב ניסיון מוכח של 4 שנים לפחות בעבודה עם רשויות מקומיות, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים וניסיון של 4 שנים לפחות (בעצמו ו/או באמצעות קבלני משנה שעמם התקשר במהלך 4 השנים האחרונות לפחות) בהדרכה ובהטמעה של תוכנות מחשב בקרב ילדים. תינתן עדיפות לפעילות בקרב אוכלוסיות שטרם נחשפו לתחום המיחשוב.

המשיב יאשר במענה יש ביכולתו לחלק לפחות 5,000 ערכות מחשבים בשנה.

פנייה זו היא בקשה לקבלת מידע בלבד ואין בה כדי לחייב את המשרד לפרסם מכרז ו/או לבצע התקשרות בנוגע לנשוא הפנייה. אין לראות בפנייה, במענה לפנייה ו/או בשיחות אשר יתקיימו בעקבותיה הליך של משא ומתן, התקשרות, הליך מכרז או כל הליך אחר אשר יוצר מחויבות כלשהי של המשרד כלפי המשיב לפנייה או כלפי צד שלישי כלשהו. התנאים המחייבים לביצוע השירותים יהיו התנאים שייקבעו במכרז/בהסכם, ככל שהמשרד יחליט לפרסם מכרז או להתקשר בהסכם בנוגע לעניין זה.

הערות עורך Read IT Now: ב- 31.7.2014 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה “באישור וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל: פטור ממכרז למשרד ראש הממשלה בהתקשרות עם עמותת המפעל הלאומי לפיתוח חברתי לצורך פרוייקט מחשב לכל ילד לשנת 2014 [בהיקף כספי של 8.38 מיליון ₪]”. בידיעה נכתב בין היתר כי הוועדה מציינת ש”בסוף שנת 2014 יפרסם משרד ראש הממשלה RFI נוסף לבדיקת ספקים נוספים היכולים לתת את השירות”.

ב- 18.2.2013 פירסמתי ידיעה כאן באתר לפיה “לאור הזמן הרב שחלף מתחילת הפרוייקט, על המשרד [האוצר] לבצע בדיקה מקצועית, באמצעות גוף נייטרלי מטעמו, לגבי מימוש מטרות ויעדי הפרוייקט (קידום טכנולוגי, שיפור הישגים לימודיים וצמצום הפער הדיגיטלי) לרבות המשך הפרוייקט בעתיד. מסקנות הבדיקה יוגשו למטה החשב הכללי”. כך כתב ירון שטיינברג מנהל תחום משרדים מנהליים במשרד האוצר בהחלטתו מיום 10 בפברואר 2013 לגבי בקשה לפטור ממכרז מס’ 538828 בדבר הארכת התקשרות עם המפעל הלאומי לפיתוח חברתי בפרוייקט “מחשב לכל ילד”. עד סוף שנת 2010 עבד הפרוייקט כמיזם משותף ולאחר יציאה להליך פרסום (RFI) לבדיקת קיומם של גורמים אחרים אשר מסוגלים לספק את השירותים הנדרשים המשיך הפרוייקט כהתקשרות לפי תקנה 3(29) לאחר שלא התקבלו הצעות נוספות.