“גוף נייטרלי מטעם משרד האוצר צריך לבצע בדיקה מקצועית לגבי מימוש מטרות ויעדי הפרוייקט מחשב לכל ילד”

“לאור הזמן הרב שחלף מתחילת הפרוייקט, על המשרד [האוצר] לבצע בדיקה מקצועית, באמצעות גוף נייטרלי מטעמו, לגבי מימוש מטרות ויעדי הפרוייקט (קידום טכנולוגי , שיפור הישגים לימודיים וצמצום הפער הדיגיטלי) לרבות המשך הפרוייקט בעתיד. מסקנות הבדיקה יוגשו למטה החשב הכללי”.

כך כתב ירון שטיינברג מנהל תחום משרדים מנהליים במשרד האוצר בהחלטתו מיום 10 בפברואר 2013 לגבי בקשה לפטור ממכרז מס’ 538828 בדבר הארכת התקשרות עם המפעל הלאומי לפיתוח חברתי בפרוייקט “מחשב לכל ילד”.

הבקשה לפטור ממכרז הוגשה לוועדת הפטור המרכזית לצורך הארכת ההתקשרות של משרד ראש הממשלה עם עמותת המפעל הלאומי לפיתוח חברתי בפרוייקט “מחשב לכל ילד”, בהתאם לתקנה 3(29) לתקנות חובת המכרזים. מדובר בשנת 2013 כולה בסכום כולל של עד 7.5 מיליון ₪ כולל מע”מ.

פרוייקט “מחשב לכל ילד” החל כמיזם משותף של משרד ראש הממשלה ועמותת המפעל הלאומי לפיתוח חברתי (הפועלת משנת 1996) עם עמותת “חלון לעולם המחר” בדרך של התקשרות בפטור ממכרז.

עד סוף שנת 2010 עבד הפרוייקט כמיזם משותף ולאחר יציאה להליך פרסום (RFI) לבדיקת קיומם של גורמים אחרים אשר מסוגלים לספק את השירותים הנדרשים המשיך הפרוייקט כהתקשרות לפי תקנה 3(29) לאחר שלא התקבלו הצעות נוספות.

משרד ראש הממשלה שב והדגיש כי עמותת המפעל הלאומי לפיתוח חברתי היא הספק היחיד המתאים והשירות המבוקש הוא לשביעות רצון היחידה המקצועית במשך כל שנות הפעילות שניתנו עד כה.

בהתאם להמלצת וועדת המכרזים המשרדית ממליץ ירון שטיינברג לאשר את ההתקשרות בסכום כולל של עד 7.5 מיליון ₪ כולל מע”מ לשנת 2013 בכפוף למספר תנאים.

בין התנאים הללו: העמותה תתחייב להמשיך ולהעמיד לטובת הפרוייקט בתקופת ההתקשרות המבוקשת סכום זהה, לכל הפחות, ממקורות שאינם ממשלתיים. הרשויות המקומיות וההורים יתחייבו להמשיך ולהעמיד את חלקם בפרוייקט. המשרד לא ישלם מעבר לסכום המבוקש לשנת 2013.

כמו כן הוא מורה שבשנת 2013 יתבצעו שתי בדיקות בטרם הנושא יובא בשנית לוועדת הפטור: בדיקה כי הליקויים שהתגלו בביקורת על העמותה בשנת 2011 – תוקנו במלואם וכאמור בדיקה מקצועית לגבי מכלול הפרוייקט.