IDC: חברת אורקל הובילה את שוק יישומי ה- CRM בשנת 2011

הדו”ח החצי שנתי של חברת המחקר IDC בנושא יישומי CRM שפורסם ב- 14 ביוני 2012 מצביע על כך שבמחצית השנייה של שנת 2011 חלה האטה מסויימת בגידול בהכנסות לעומת המחצית הראשונה של השנה שעברה. למרות האטה זו, שוק יישומי CRM חווה גידול של 11.2% בהשוואה למחצית השנייה של 2010.

מקרב ארבעת השווקים הפונקציונלים הרי ששלושה שווקים – מיכון השיווק [marketing automation], מיכון המכירות [sales automation] ושירות לקוחות – חוו שיעורי גידול דו-ספרתיים בשנת 2011.

לעומתם תחום יישומי Contact center חווה שיעור גידול חד-ספרתי ואיבד 1.4% מנתח השוק שלו. תחום זה צפוי, להערכת IDC, לשמור על שיעור גידול חיובי במהלך השנים 2012-2016 אולם המגמה של אובדן נתח שוק צפוייה להימשך כשעד 2016 יאבד שיעור של 3.4% נוספים.

התרחיש התחרותי של שוק יישומי CRM העולמי מצביע על המשך התחרותיות והקטנת הפערים בין החברות השונות. חברת Oracle מחזיקה נתח שוק של 11%, חברת SAP נתח של 9.9%, חברת Salesforce.com נתח של 9.5% וחברת Avaya נתח של 3.6%.

עשרה היצרנים המובילים של שוק זה היו בעלי נתח שוק משותף של 49% ב- 2011, גידול של 0.8% לעומת 2010.

חברת IBM נכנסה בשנת 2011 לראשונה לרשימת עשר היצרניות המובילות עם גידול דו-ספרתי. חברות בעלות גידול בולט בקרב העשירייה הראשונה הן חברת SAP וחברת נייס מערכות [NICE Systems].

בין החברות הנוספות בקרב 25 היצרניות המובילות של שוק זה: חברת SAS , חברת Adobe , חברת Microsoft וחברת RightNow Technologies .