תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברה שלכאורה “ייצרה ושיווקה מוצרים [חלווה וטחינה] עם סלמונלה המסוכנים לציבור”

15:55 03.02.2023

קטגוריות: בריאות/רפואה משפט

תגים: ,

לבית-המשפט השלום בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד עדן תעשיות שלכאורה “ייצרה ושיווקה מוצרים עם סלמונלה המסוכנים לציבור”.

התובע בתיק זה הוא עו”ד עמית זילברג [הערה: התובע כאן הגיש באפריל 2022 תובענה ייצוגית נגד שטראוס בגין החדש להימצאות סלמונלה במוצריה].

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “המבקש רכש מספר מוצרים המיוצרים ע”י המשיבה, ביניהם טחינה וחלווה ואכל מהם.

“ביום 25.1.2023 פירסם משרד הבריאות הודעה מטעם המשיבה על ביצוע החזר של מוצרים רבים נוכח הימצאות סלמונלה והחלה ב- Recall.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי משרד הבריאות יצא, בהמשך להודעתו הראשונה, בהודעה נוספת [עליה חתומה שירה סולומון דובר המשרד] לפיה בעקבות הודעת חברת עדן תעשיות ליווה, טחינה, ממתקים ומזון, ערך שירות המזון במחוז המרכז של משרד הבריאות ביקורת במפעל.

“[…] במהלך הביקורת נמצא המפעל במצב תברואתי לא תקין ואף התנהלותו נמצאה לא תקינה. משרד הבריאות החתים את המפעל על צו סגירה מרצון והוא נסגר עוד באותו היום, זאת עד לתיקון הליקויים ואישור משרד הבריאות לכך. המפעל התבקש להקים מערכת הבטחת איכות המבטיחה את איכות המוצרים”.

“[…] המבקש סבר לתומו כי מוצרי מזון המיוצרים ומשווקים ע”י המשיבה, עוברים בדיקות קפדניות סדירות. לפיכך המשיבה אמורה להוציא לשוק מוצרים פגומים הכוללים חיידקים המסוכנים לבריאות הציבור.

“[…] המבקש יטען כי יש פגיעה באוטונומיה שלו בכך שהכניס לגופו מוצר אשר בו רכיבים שלא רצה להכניס (סלמונלה) ופגיעה באוטונומיית הבחירה שלו ושל יתר חברי הקבוצה לאור כך שרכש ו/או צרך מוצר אשר מכיל או עלול להכיל סלמונלה ונגזלה ממנו זכות הבחירה ברכישת מוצר שלא מכיל את החיידק המסוכן.

“אילו המבקש היה יודע על הימצאות החיידק המסוכן במוצר, לא היה רוכש אותו ולא צורך אותו”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד לירון פרמינגר.