תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) חדשה נגד וויקום מובייל כיוון ש”הפחיתה את נפח הגלישה לחו”ל בניגוד להסכם ובאופן מטעה”; מדובר בעילה דומה לתביעה קודמת שהוגשה לפני חודשיים

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) חדשה נגד וויקום מובייל [לשעבר, We4G] בעילה דומה לתביעה קודמת שהוגשה לפני חודשיים.

התובע בתיק זה הוא אהרון נוראני. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של התובענה פשוט: הנתבעת מציגה בפני לקוחותיה מצג, לפיו חבילת הסלולר שמוצעת להם תכלול GB50 לחו”ל, וכי נפח גלישה זה יהיה קבוע ולא ישתנה. הנתבעת מציינת זאת באמצעות ביטוי חד משמעי הברור לכל לקוח במצגיה, בהם נכתב כי הלקוח יזכה ל- ‘גלישה נצחית בארץ ובחו”ל’, כאשר החבילה בישראל לא מוגבלת והחבילה בחו”ל כוללת GB50.

“הנתבעת עשתה כן בידיעה כי הגלישה בחו”ל מהווה מקור הכנסות לא מבוטל בתחום הסלולר. בראיון, מנכ”ל הנתבעת הבהיר כי הנתבעת עושה כן כדי לגייס לקוחות, וכי למרות שולי רווח נמוכים ביותר, המהלך עדיין ישתלם לאור זאת.

“אלא שהבטחות לחוד ומציאות לחוד: כפי שהודיעה הנתבעת ללקוחותיה בחודש דצמבר 2022, החל מיום 15.1.2023 נפח גלישה זה צפוי להצטמצם ל- GB5 בלבד. קרי, הנתבעת פשוט חתכה 90% מנפח הגלישה ה’נצחי’ של לקוחותיה בחו”ל. הנתבעת עשתה כן בטענה כי “לקוחות עשו שימוש לרעה בשירותיה”, קרי – טיעון עלום שאין בו כדי להצדיק את התנהלותה אלא דווקא יש בו לחזק את המסקנה כי הנתבעת יצאה במהלך שיווקי כדי לגייס לקוחות, וברגע שתוכניותיה הצליחו (ואולי, כשלו) מיהרה לבטל את התחייבויותיה”.

* בכתב התביעה נאמר כי בגין התנהלות דומה אף מתנהלת בקשת אישור נוספת במסגרת תובענה ייצוגית אחרת שהוגשה בחודש אוקטובר 2022. “משכך, נדמה כי מדובר בדרך פעולה סדורה – ‘הבטח הבטחות, גייס לקוחות, בטל הבטחות’.”

לדברי כתב הטענות, “[…] בנסיבות אלה, יתבקש בית-המשפט הנכבד להורות לנתבעת לחזור בה מקיצוץ נפח הגלישה של לקוחותיה בחו”ל, וכן לפצות את לקוחותיה בנזקים שייגרמו להם עד אשר הנתבעת תעשה כן”.

על התביעה הקודמת שהוגשה, כאמור באוקטובר 2022, פירסמתי ידיעה נפרדת כאן באתר.

התביעה החדשה הוגשה באמצעות רפפורט, לוין ביטון – משרד עורכי דין.