שובו של הכזבלן: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם אייטם ‘בלעדי’ עשרה ימים לאחר שהמידע כבר התפרסם ב- Read IT Now

ב- 22 בנובמבר 2021, בשעה 07:00, פצח אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ באייטם שאותו הגדיר כ’בלעדי’. אותו אייטם פורסם תחת הכותרת: “חברת הדואר מתנגדת להרחבת הפטור מעמידה בתור לאנשים עם מוגבלות“. אגב, במועד כלשהו לאחר מכן, כמיטב המסורת של ‘טלקום ניוז’, הסיווג ‘בלעדי’ שונמך ל’חדשות מקומיות’.

הפיסקה הראשונה באותו אייטם ‘בלעדי’ זעקה: “איפה יועז הנדל? בעוד שר התקשורת מפריח סיסמאות על “שיפור שירותי הדואר” ו”הכנסת ערוצים אוטומטיים וישירים לדואר”, חב’ הדואר “לא סופרת אותו ממטר” ופועלת “מעל ראשו” ישירות מול הכנסת נגד הצעת חקיקה ממשלתית להקל על ציבור בעלי המוגבלויות, ניצולי שואה, ילדים נכים, ובעלי נכות רפואית 40% ומעלה”.

לאחר הסבר מפורט מאוד במה דברים אמורים, אבי וייס מסביר גם עד כמה גדולה החוצפה של חברת דואר ישראל: “כאמור, מתברר, שחברת הדואר פנתה ישירות לוועדת הרווחה בכנסת, והביעה התנגדות להצעת הממשלה, תוך בדרישה להחריג את חברת הדואר מהתיקון. דהיינו: חברת הדואר דורשת, שלא תורחב רשימת בעלי המוגבלות הזכאים לפטור מעמידה בתור בבנק הדואר. בניגוד לעמדת הממשלה, שהתיקון המוצע ייטיב עם ציבור בעלי המוגבלות, טוענת חברת הדואר”. [הערה: הטעות – במקור]. הוא גם מציין את “פניית חברת הדואר לוועדת הכנסת “מעל לראשו” של שר התקשורת יועז הנדל“.

כמובן ש”לאור חומרת הדברים“, כלשונו של אבי וייס, הוא מעיד ש”פניתי בדחיפות ב- 20.11.21 לקבלת התייחסות שר התקשורת, יועז הנדל,  הנהלת המשרד וחברת דואר ישראל”.

בסעיף האחרון של פנייתו נכתב: “שוב מתברר, שחברת הדואר ממש ‘לא סופרת ממטר’ את שר התקשורת, יועז הנדל, ופועלת “מעל ראשו” ישירות מול הכנסת, נגד הצעת חקיקה של הממשלה”.

על הפנייה הוא חותם בשמו הפרטי בלבד. סחבקיאדה. [הערה: כל ההדגשות מופיעות כך בדיוק בטקסט של אבי וייס באתר שלו].

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

אי אפשר להכחיש זאת: האדון ניחן בחוש הומור נפלא. הוא מקשט בתואר אייטם ‘בלעדי’ למשהו שהוא קרא עליו ב- Read IT Now עשרה ימים קודם לכן [למרות שכאמור כיום הסיווג של האייטם באתר שלו שונמך כבר מ’בלעדי’ ל’חדשות מ’קומיות’ בלבד]. בעברית של ימינו קוראים לזה ‘צחוק – פיפי’ או ‘ישירות מן המקפצה’.

ב- 12 בנובמבר 2021, בשעה 14:41 – כלומר עשרה ימים לפני אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז —  פירסמתי כאן באתר שלי ידיעה בדיוק באותו הנושא. זאת תחת הכותרת: “מדוע מסמך (לא-מסווג) של דואר ישראל [שהיא חברה ממשלתית] בנושא נגישות לבעלי מוגבלויות, אינו נגיש לכל אחד והגישה אליו מוגבלת?”.

כמו שכבר כתבתי בידיעה המקורית שלי, מדובר במסמך שנשלח לכנסת בחודש ספטמבר ואחד האתרים דיווח עליו מספר ימים לאחר מכן. לבוא חודשיים לאחר מכן ולהתהדר בפרסום ‘בלעדי’? איני יודע מה יותר גרוע בהקשר הזה: ההתהדרות בתפקידים המשטרתיים שלו בעבר או הטענה כי הוא לא סתם עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון.

הפנייה הדחופה” שלו לגבי הדואר שנעשתה לדבריו ב- 20.11.2021, הייתה אף היא מגוחכת בדחיפותה משום שיש להניח שלאחר פרסום הידיעה המקורית שלי ב- 12.11.2021 כבר קראו אותה גם במשרד התקשורת וגם בחברת דואר ישראל, בעזרת לקטי העיתונות של חברת ‘יפעת’. אשר על כן, ה”דחיפות” של אבי וייס כלל לא הייתה נחוצה ולא תרמה דבר.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

הכנסת תדון בהצעת חוק הדואר (תיקון מס’ 13), ב”פעילות חברת הדואר והשירות לציבור”, ותשמע דיווח של שר התקשורת בנושא

וועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח”כ מיכאל מרדכי ביטון תדון (6 בדצמבר 2021) בחברת דואר ישראל. הדיון יתקיים בהשתתפות שר התקשורת יועז הנדל.

על סדר היום שלושה נושאים:

+ הצעת חוק הדואר (תיקון מס’ 13), התשפ”ב – 2021,

+ פעילות חברת דואר ישראל והשירות לציבור,

+ דיווח של שר התקשורת יועז הנדל על דחיית התחילה של חלק מסעיפי החוק עד ליום 1 בינואר 2022, בהתאם לסעיף 57(ג) לתיקון מס’ 11 לחוק הדואר, התשע”ב – 2012 [הערה: הופעתו זו של שר התקשורת בפני הוועדה אינה במקום הופעתו המתוכננת ל- 5.1.2022 ובה סקירה על פעילות משרדו].

* ב- 26 ביולי 2021 שיגר שר התקשורת מכתב אל יו”ר הוועדה בו נאמר בין היתר: “[…] בסעיף 57(ג) לתיקון, נקבע כי שר התקשורת ידחה בצו את היום הקובע בשישה חודשים בכל פעם, ככל שלא התקיים תנאי מהתנאים המוקדמים וידווח על כך לוועדת הכלכלה של הכנסת. בהתאם לעמדתו של מנהל מינהל הדואר, נכון למועד זה, טרם התמלאו כל התנאים המוקדמים, ואשר על כן נדרש לדחות פעם נוספת (בפעם השבע עשרה) את היום הקובע בשישה חודשים, כלומר עד ליום 1 בינואר 2022. בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת שהתקיימה ביום 19 באוגוסט 2020 מסרה המנהלת הכללית של משרד התקשורת כי בכוונת המשרד לפרסם תזכיר חוק לתיקונו של תיקון מס’  11 באופן בו לא יידרש שר התקשורת לדחות את היום הקובע בכול שישה חודשים.

“[…] בסעיף 57(ג) לתיקון 11 נקבע כי במידה ששר התקשורת דחה את היום הקובע בשל אי התקיימותם של התנאים המוקדמים, עליו לדווח לוועדת הכלכלה של הכנסת על הדחייה ועל הנימוקים לה, בדיון שתקיים הוועדה בהשתתפותו או בהשתתפות המנהל הכללי של המשרד.

“בהמשך לאמור לעיל, הריני להודיע כי החלטתי לדחות את היום הקובע בשישה חודשים נוספים, עד ליום 31 בינואר 2022”.

            ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■