עם סיום כהונתו של ח”כ בנימין גנץ כמ”מ שר התקשורת והאצלת הסמכויות למנכ”לית: הוסרה תמונתו מאתר המשרד

ב- 16.3.2021 לפני הצהריים פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: “מה ניתן לעשות כשאין שר תקשורת שיכול לפטר את המנכ”לית הכושלת?“.

יומיים לאחר מכן, ב- 18.3.2021, בשעה לא ידועה (שלא נקב בה בפרסום עצמו) הוא פירסם את ה’עדכון’ הבא: “נשלחה פנייה אל צמרת משרד התקשורת בזו הלשון: הנדון: מי זה בני גנץ שר התקשורת? שלום רב, באתר משרד התקשורת מופיעה תמונתו של אחד בשם בני גנץ , שר התקשורת. אני לא מכיר שר תקשורת כזה. מי זה בכלל בני גנץ שר התקשורת? חיפשתי בגוגל ואין דבר כזה. פספסתי משהו? או אולי אתם פספסתם משהו?”. [הערה: ההדגשות – במקור].

= = = = = = = = =

על העדכון הזה ניתן לומר כמה דברים:

+ אין ספק שחוש ההומור של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ הוא הומור הורס. בלשון של ימינו: פיפי.

+ על פי רוב אבי וייס כותב יום ושעת העדכון אלא אם כן יש לו סיבה טובה מאוד שלא לפרסם את שעת העדכון.

+ אני עקבתי ביום חמישי 18.3.2021 מספר פעמים אחר אתר משרד התקשורת בלי קשר לעדכון של אבי וייס ועשיתי זאת החל משעות הבוקר. אין לי תיעוד אבל לדעתי במשרד התקשורת דווקא כן הסירו את תמונתו של השר בנימין גנץ מהאתר בשעות הבוקר אבל כאמור אין לי אפשרות להוכיח.

+ כנראה שלאבי וייס יש ציפיות גדולות אבל אני מניח שבמשרדים ממשלתיים לא עומדים עם סטופר מתי הגיעה העת להסיר תצלום של שר/מנכ”ל שסיים תפקידו.

+ אבי וייס מציין ששלח את הפנייה שלו ב- 18.3.2021 ל’צמרת משרד התקשורת’. בעבר הוא הבהיר מספר פעמים כי בביטוי זה כוונתו לשר התקשורת + למנכ”ל/ית המשרד. ברור שאם ח”כ בנימין גנץ לא כיהן עוד כשר התקשורת ביום הפנייה של אבי וייס, ממילא הפנייה הייתה מיועדת רק למחצית מה’צמרת’ של משהת”ק.

+ אלא שאבי וייס הוא כנראה האחרון שיכול להתלונן בענייני תצלומים באתרים אחרים. הוא הרי פירסם בשעתו תצלום שגוי של שופט בבית-המשפט העליון שכיהן כיו”ר וועדת הבחירות המרכזית [כאן].

בנוסף, עד היום – כבר יותר משנה – אבי וייס אף לא התפנה לתקן באתר שלו את ה’פאדיחה’ בה פירסם באותו האייטם תצלום זהה פעמיים עם שני כיתובים שונים לגבי זהות המצולמים מהטכניון [כאן]. זאת למרות שכתבתי על כך פעמיים באתר שלי.

= = = = = = = = =

אבל נישאר בבנימין גנץ כי הארכיון לא שוכח (ובמיוחד אינו שוכח בכל מה שקשור לאבי וייס). לטובת הקוראים שהחמיצו בפעם הקודמת ולטובת הקוראים חובבי הז’אנר, אני מפרסם להלן שוב (בקיצורי עריכה נדרשים) דברים שפירסמתי בחודש ינואר האחרון כאן באתר:

יאללה, בלגנץ!

ב- 16 בינואר 2021 פירסם אבי וייס באתר שלו אייטם תחת הכותרת: “שר התקשורת הזמני גנץ כבר הסתבך במתן חיפוי לחסימות ב’קומה הכשרה’.

במסגרת אותו אייטם כתב אבי וייס בין השאר: לאחר שהשר בני גנץ לא השיב לי על פנייה בנושא חסימה קודמת (של המספר “כוכבית” 3090), ולא עשה עם זה מאומה, החלטתי לפנות אליו שוב, ב- 13.1.20 בפנייה דחופה ביותר, שנשלחה לשר בני גנץ,  לצמרת משרד התקשורת ול”ועדת הרבנים לענייני תקשורת”, בזו הלשון: פנייה דחופה וחוזרת בנושא חסימה חוזרת של מספר של נעמ”ת – 09-7653-918. סוף שבוע טוב ובריא, באוגוסט 2020, חה”כ תהלה פרידמן (ביחד עם חה”כ יבגני סובה) יזמה דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ובמרכזו הטענה החמורה לגבי חסימת מספר טלפון של ארגון נעמ”ת ע”י “ועדת הרבנים לענייני תקשורת”. [הערה: ההדגשות – במקור].

לא נותר אלא להסיר את הכובע בפני אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ על כך שבחודש ינואר 2020 כבר ידע שבתוך שנה מאותו המועד ראש הממשלה החליפי בנימים גנץ יהיה גם שר התקשורת (נוסף על מ”מ שר המשפטים ושר המדע).

אם בודקים בוויקיפדיה, הרי שבחודש ינואר 2020 היינו בכלל טרום מערכת הבחירות האחרונה, לכנסת ה- 23, וזאת לאחר שגנץ לא הצליח להקים ממשלה. רק בדצמבר 2020 פיטר גנץ את שר התקשורת דאז יועז הנדל והחל לכהן במקומו כמ”מ שר התקשורת.

יש להניח כי אבי וייס פנה אל מ”מ שר התקשורת דווקא ב- 13 בינואר 2021. ושוב – אם מישהו יטען שמדובר בטעות חד-פעמית של אבי וייס הרי שכבר בעבר פירסמתי מספר מקרים בהם הוא “לא מדייק” הן לגבי מועדים והן לגבי דברים שקרו. בקרוב אולי אפרסם אייטם נוסף הכולל שורה ארוכה של ‘פספוסים’ של אבי וייס.

ואם במקרה הנוכחי – למרות שאבי וייס מציג עצמו כאילו הוא אינו קורא ובכלל אינו מכיר את Read IT Now – הרי שהדברים תועדו על-ידי מראש.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

יאללה, בלגנץ! – חלק 2

בהמשך לדברים הקודמים, בשל רשלנות בלתי נסלחת שלי לא שמתי לב לכך שגם ב- 19 בינואר 2021 פירסם אבי וייס באתר שלו דברים דומים. זאת באייטם תחת הכותרת: “משרד התקשורת ממשיך להשתולל ודורש לאסוף נתונים פרטיים של כולנו!’.

במסגרת אותו אייטם כתב אבי וייס בין השאר: לכן, מיד עם פרסום השימוע הזה, ב- 17.1.20, שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת בני גנץ  ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:  הנדון: ביטול שימוע הזוי ובלתי חוקי בעליל של סמנכ”ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת. שלום רב,  ביום 17.01.21 משרד התקשורת פירסם הודעה די מוזרה, תחת הכותרת: ‘דרישת נתונים בנושא צריכת שירותי תקשורת – שימוע’. [הערה: ההדגשות – במקור].

יכול בהחלט להיות כי אבי וייס רב הכשרונות שלח כבר ב- 1.17.2020  את השאלות הדחופות שלו אל שר התקשורת בני גנץ ואל צמרת משרד התקשורת.  אלא שהשימוע הזה, מה לעשות, פורסם רק שנה לאחר מכן, רק ב- 1.17.2021 כפי שניתן לראות באתר משרד התקשורת ובאתר המידע הממשלתי Gov.il . וגם אבי וייס עצמו בפנייה כתב שהיא פורסמה בינואר שנה זו ולא בינואר שנה קודם לכן.

כפי שכבר כתבתי: לא נותר אלא להסיר את הכובע בפני אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ על כך שבחודש ינואר 2020 כבר ידע שבתוך שנה מאותו המועד, ינואר 2021, ראש הממשלה החליפי בנימין גנץ יהיה גם שר התקשורת (נוסף על מ”מ שר המשפטים ושר המדע).

אם בודקים בוויקיפדיה,  הרי שבחודש ינואר 2020 היינו בכלל טרום מערכת הבחירות האחרונה, לכנסת ה- 23, וזאת לאחר שגנץ לא הצליח להקים ממשלה. רק בדצמבר 2020 פיטר גנץ את שר התקשורת דאז יועז הנדל והחל לכהן במקומו כמ”מ שר התקשורת.

יש להניח כי אבי וייס פנה אל מ”מ שר התקשורת דווקא ב- 17 בינואר 2021 ושוב – אם מישהו יטען שמדובר בטעות חד-פעמית של אבי וייס הרי שכבר בעבר פירסמתי מספר מקרים בהם הוא “לא מדייק” הן לגבי מועדים והן לגבי דברים שקרו. בקרוב אולי אפרסם אייטם נוסף הכולל שורה ארוכה של ‘פספוסים’ של אבי וייס.

ואם במקרה הנוכחי – למרות שאבי וייס מציג עצמו כאילו הוא אינו קורא ובכלל אינו מכיר את Read IT Now – הרי שהדברים תועדו על-ידי מראש.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

מי בעצם שר התקשורת של ישראל, נכון לינואר 2021?

היום, שישי,  22 בינואר 2021, בשעה 12:25 פירסם אבי וייס באתר שלו אייטם שעסק ב”הפסקת השירות הענקית הזו של חברת הדואר” [כפי שכתב למ”מ שר התקשורת בנימין גנץ כבר ב- 20.1.2021].

[…] אני רוצה לעסוק כאן בנושא אחר לגמרי. כחלק מהסלט באייטמים רבים שלו, המערבב נושאים שונים תחת אותה כותרת ובמסגרת אותו אייטם, אבי וייס בחר הפעם לעסוק בתצלומיה של מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין. לא אשתמש הפעם בתואר מיזוגניה; אשאיר זאת לאייטם אחר שיפורסם, כך אני מקווה, בתוך מספר שבועות.

אבי וייס מצרף לאייטם ה’בלעדי’ שלו תצלום מייל ששלח ב- 18.1.2021 בשעה 09:55, לגבי נושא התצלומים של המנכ”לית באתר משרד התקשורת [אפשר להבין: תצלומי מנכ”לית הם במסגרת “העוולות” בהם נלחם אבי וייס].

שימו לב את מי מכתב אבי וייס למייל שלו בנושא זה:

אל: יועד הנדל; ערן בר-עוז [דובר משרד התקשורת] ו- sar.moc.gov.il [כתובת המייל הרשמית של שר התקשורת].

העתקים נשלחו אל דוברות משרד התקשורת ואל מנכ”ל[ית] משרד התקשורת.

תגיד, מומחה הטלקום, אבי [“הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת”] וייס: לפי המייל הזה שלך מיום שני השבוע, מי בדיוק נכון לרגע זה הוא שר התקשורת במדינתנו? בנימין גנץ או שמא עדיין יועד/יועז הנדל???

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

בונוס חדש: יאללה בלגנץ! – חלק שלישי:

בהמשך לדברים הקודמים שפירסמתי ב- 22.1.2021, ולאחר שפירסמתי אותם כאן באתר, הסתבר לי ששוב בשל רשלנות בלתי נסלחת שלי לא שמתי לב לכך שב- 19 בינואר 2021 פירסם אבי וייס באתר שלו באותו אייטם עצמו לא פעם אחת אלא פעמיים את הטעות לגבי השנה הנכונה: לא רק שהוא כותב שפנה אל שר התקשורת (דאז) בנימין גנץ בינואר 2020 אלא שקדם לפנייתו אל השר פרסום שימוע באותו היום ע”י משרד התקשורת [ציטוט: ביום 17.1.20 פרסם משרד התקשורת שימוע הזוי לחלוטין תחת הכותרת: ‘דרישת נתונים בנושא צריכת שירותי תקשורת – שימוע’]. כמובן: השימוע פורסם בינואר 2021 והפנייה של אבי וייס אל השר לגבי אותו שימוע הייתה אף היא בינואר 2021 ולא בינואר 2020 כפי שאבי וייס כתב בטעות פעמיים. אולי כדאי, אבי וייס, לבדוק של מי בדיוק ההזייה? מומלץ גם שתציץ כאן.

= = = = = = = = =