משרד התקשורת מפרסם החלטה בנושא עדכון “הגדרות מנויי סלולר רדומים”

משרד התקשורת מפרסם (7.6.2022) החלטה בנושא עדכון “הגדרות מנויי סלולר רדומים” בעקבות שימוע שערך בנושא. [הערה: ידיעות שהתפרסמו באתר זה בעבר בנושא מנויים רדומים – כאן].

מנכ”לית המשרד לירן אבישר בן-חורין כתבה בין היתר במסמך כי “ביום 5 בספטמבר 2021 פירסם משרד התקשורת שימוע בנושא ‘עדכון הגדרות מנויי סלולר רדומים’, כדי לסייע בביצוע ניהול מושכל של השימוש בטווחי המספור בכלל, ובטווחי המספור בתבנית רט”ן בפרט. [הערה: על הקשר בין השימוע הזה לבין אבי וייס מומחה הטלקום עורך ‘טלקום ניוז’ – קיראו כאן].

“לאחר בחינת כלל ההתייחסויות שהתקבלו לשימוע החליט המשרד על שינויי רישיונות חברות הרט”ן והרט”ן בר”א, כמפורט בתיקוני הרישיונות המצורפים.

להלן עיקרי השינויים:

+ תיקון הגדרת “מנוי רדום” כך שעבור מספר המשויך לחבילת פריפייד (“חבילה”), אשר במועד המכירה (או הארכת חבילה קיימת) נקבע משך זמן מוגבל לחבילה, בעל הרישיון יהיה רשאי למחזר את המספר חודש לאחר תום מועד החבילה ולא יידרש לשלוח הודעה למנוי.

+ צמצום זמן ההמתנה בהגדרת מנוי רדום משנה לחצי שנה.

+ ביטול הצורך במענה של המנוי להודעות. בהודעה יפרט בעל הרישיון כי על המנוי לצרוך  שירות רט”ן כדי שלא ייחשב כמנוי רדום [במקום מענה, המנוי יכול ליזום קבלת שירות רט”ן ללא עלות (ע”י הדלקת מכשיר הסלולר עם ה- SIM הרדום ואז חיוג למספר חינם או חיוג למנוי אחר וניתוק לפני מענה, חיוג של מנוי אחר למנוי הרדום וכדו’). פעולה זו תוציא את המנוי אוטומטית מהגדרת מנוי רדום].

+ תיקון הגדרת “מנוי רדום” כך שיובהר שמדובר על מספר טלפון שהוקצה לשימושו של מנוי.

+ הבהרה כי שיחה קולית שנקלטה במכשיר הקצה אך לא נענתה וכן קבלת מסרון במכשיר הקצה, יחשבו כקבלת שירות רט”ן לעניין מנוי רדום. שיחה קולית שהגיעה לתא הקולי של המנוי לא תיחשב לקבלה או שימוש בשירות רט”ן לעניין מנוי רדום.

+ תיקון הגדרת “מנוי רדום” ברישיונות האחודים בלבד כך שיובהר שמדובר גם על שירות נתוני.

+ ביטול החובה לשלוח הודעות למנוי רדום בדואר רגיל וחיוב שליחת מסרונים (או הודעה קולית במקרה בו המנוי חסום לקבלת מסרונים) למספר הנוסף של המנוי וכן דואר אלקטרוני (ככל שהמספר הנוסף וכתובת הדוא”ל ידועים לבעל הרישיון).

+ בהגדרת “מנוי רדום” ייכללו גם מנויים שלא שיפעלו את מספר הטלפון בתבנית רט”ן שהוקצתה להם, בין אם מדובר במנוי פרטי ובין אם מדובר במנוי עסקי (שאינו משלם  תשלום קבוע ספציפית על כל מספר טלפון שהוקצה לשימושו.

+ המשרד יהיה רשאי שלא להקצות טווח מספור נוסף לבעל רישיון שלא יפעיל את התהליך של מחזור מספר של מנוי רדום באופן מלא וללא סיבה מוצדקת.