משרד התקשורת פירסם שימוע חדש בנושא עדכון הגדרות מנויי סלולר רדומים

17:25 06.09.2021

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

משרד התקשורת פירסם (5 בספטמבר 2021) שימוע חדש בנושא עדכון הגדרות מנויי סלולר רדומים. המועד האחרון להגשת התייחסויות לשימוע הוא 21 באוקטובר 2021.

על השימוע חתום אסף אברהם מנהל תחום חירום ומספור באגף הנדסת תקשורת במשהת”ק.

בפתח השימוע נכתב כי “משאב המספור של מדינת ישראל הוא משאב מוגבל שאותו מנהל משרד התקשורת. כמעט כל קידומות הרט”ן (05) הוקצו בעבר לטובת בעלי רישיונות רט”ן ורט”ן בר”א. לכן, נדרש לבצע ניהול מושכל של השימוש בטווחי המספור בכלל, ובטווחי המספור בתבנית רט”ן בפרט.

“רישיונות הרט”ן הכלליים וכן הרישיונות האחודים מגדירים מיהו מנוי סלולר רדום שניתן לנתק משירות סלולרי ולמחזר את מספר הטלפון שלו, וכן את התהליך הנדרש כדי לבצע את הניתוק והמיחזור. [מיחזור מספר MSISDN (מספר הטלפון) היא פעולה המאפשרת שימוש חוזר במספר של מנוי סלולרי שנותק מהשירות ולא נייד את המספר לחברת סלולר אחרת. המספר הממוחזר חוזר למאגר בעל הרישיון ש לו הוקצה הטווח שאליו המספר שייך].

“נוכח פנייה של מספר בעלי רישיונות למשרד בבקשה לשפר את מנגנון המחזור כך שיתאפשר להם לנצל טוב יותר את טווחי המספור שהוקצו לשימושם, ונוכח העובדה כי הוראות האסדרה הקיימת נקבעו בתקופה שבה שוק הסלולר התנהג באופן שונה, בחן המשרד את הצורך בעדכון האסדרה הקיימת והתאמתה לצרכי שוק התקשורת כיום”.

בשימוע נכתב בין היתר לגבי ‘מצב שוק התקשורת’ כי על פי מידע שנתקבל בעקבות בקשה שנשלחה לחברות הרט”ן והרט”ן בר”א הגדולות ביותר עולה כי כ- 40% מכלל המספרים שהוקצו לשימוש מנויים משויכים למנויים שמשלמים מראש (“פריפייד”) וכ- 60% משויכים למנויים שמשלמים בדיעבד (“פוסטפייד).

“כ- 29% מכלל המספרים שהוקצו לשימוש מנויים והמשויכים למנויי פריפייד אינם פעילים במשך 12 חודשים לפחות. מדובר על כ- 73% מכלל משתמשי הפריפייד בישראל.

“כ- 9% מכלל המספרים שהוקצו לשימוש מנויים והמשויכים למנויי פוסטפייד אינם פעילים במשך 12 חודשים לפחות. מדובר על כ- 15% מכלל משתמשי הפוסטפייד בישראל”.