מעקב Read IT Now: כיצד הסתיים נושא החנייה של עובדי משרד התקשורת בתל אביב?

אשתקד פירסמתי באתר זה שלוש ידיעות העוסקות בהתקשרויות של משרד התקשורת לגבי חניות לעובדיו בשלוחה התל אביבית (במגדל שלום) ובמשרד הראשי בירושלים. להלן תקצירי שלוש הידיעות הללו:

■ ב- 11.5.2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: בעקבות השגה שהוגשה, משרד התקשורת מאריך בשלב זה התקשרות בפטור לחנייה לעובדיו בתל אביב בחודשיים בלבד (במקום לשנה נוספת) עד סיום הבדיקה של ההשגה.

■  ב- 25.6.2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: בעקבות הגשת השגה על החלטת התקשרות בפטור ממכרז, משרד התקשורת החליט לבטל הפטור ובמקום זאת לערוך מכרז פומבי בנושא חנייה לעובדי המשרד בשלוחת ת”א.

■ ב- 27.11.2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: אחרי ניסיון התחמקות, משרד התקשורת נאלץ לפרסם מכרז לחניית עובדיו בתל אביב: האייטם של אבי וייס שה”בלעדיות” שלו החזיקה מעמד יממה אחת בלבד. באותה הידיעה כתבתי בין השאר:

“במוצאי שבת, 6 בנובמבר 2021, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש תחת הכותרת: אחרי ניסיון התחמקות משרד התקשורת נאלץ לפרסם מכרז לחניית עובדיו בתל אביב.

כשאייטם זה פורסם הוא סווג תחת הסיווג ‘בלעדי’. אלא שהסיווג הבומבסטי הזה החזיק מעמד רק עד יום ראשון, 7 בנובמבר 2021, בשעה 19:17, עת שינמך אבי וייס את סיווג האייטם מ’בלעדי’ ל’חדשות מקומיות’. במועד כלשהו לאחר מכן היה שינמוך נוסף לסיווג ‘חדשות משרד התקשורת’. על זה אומר הביטוי בלטינית: כך חולפת לה תהילת עולם.

ומדוע אני מכנה זאת כדבר בומבסטי? משום שהאייטם ה’בלעדי’ (כביכול) של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מבוסס על …. פירסום רשמי של משרד התקשורת [עליו חתומה רונית בן טל, מנהלת תחום לוגיסטיקה נכסים ורווחה במשרד].

כן, אבי וייס – שטרח כמה פעמים לספר שהוא לא עיתונאי פשוט מן המניין אלא עורך ראשי של עיתון – מפרסם משהו ‘בלעדי’ שכל כולו סביב פירסום רשמי פומבי של משרד ממשלתי. אכן, מי שעושה דבר כזה הוא ללא ספק לא עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון. ממש“.

= = = = = = = = = = =

מומחה הטלקום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממעט לאחרונה לכתוב בהרחבה על משרד התקשורת, כמנהגו מימים-ימימה [אולי בהשפעת השתתפותו בפאנלים לגבי משפט נתניהו ו/או בשל פציעתו ביד שמאל שלו]. כיוון שכך, התעניינתי מה עלה בגורל המכרז של משרד התקשורת.

התבררו הדברים הבאים: בתאריך 4/11/2021 התפרסם כאמור מכרז פומבי למתן שירותי חנייה לעובדי משרד התקשורת בתל אביב. המועד האחרון להגשת הצעות למכרז זה היה ה- 16/12/2021. למכרז הוגשה הצעה אחת – הצעתה של חברת בית הרכב בע”מ [עימה התקשר משרד התקשורת בכל השנים הקודמות]. אשר על כן, הצעת החברה נבחרה כהצעה הזוכה במכרז.

לא ראיתי את החומר לגבי המכרז ואיני יודע את כל הפרטים של מה נכלל בו אבל מסתמן כי החברה – שהגישה השגה על הפטור ממכרז וגרמה לניהולו של מכרז פומבי – לא הגישה הצעה, ככל הנראה, בסופו של דבר.