מה שהחל כתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) בהיקף קבוצתי של 324.3 מיליון ₪ נגד אינטרנט רימון הסתיים שנתיים וחצי לאחר מכן בבקשת הסתלקות

14:23 31.01.2020

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים:

בית-המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר ב- 29.12.2019  בקשת הסתלקות מתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) בהיקף קבוצתי של 324.3 מיליון ₪ נגד אינטרנט רימון ישראל (2009) בע”מ.

כבוד השופטת הדס עובדיה כתבה בין היתר בפסק דינה [ת”צ 50213-05-17, אורן חכם יצחק נגד אינטרנט רימון] שניתן ב- 26.12.2019:

“הצדדים הגישו בקשה מוסכמת להסתלקות מבקשה לאישור תובענה ייצוגית בהתאם לסעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס”ו – 2006.

“עניינה של בקשת האישור בטענת המבקש לפיה מערכת סינון התכנים של המשיבה אינה מסננת תכנים לא הולמים וניתן להיכנס לאתרים בעלי תוכן בוטה בנקל. בנוסך טען המבקש כי מצגי המשיבה לעניין הסינון שהיא מספקת אינם נכונים.

“בתשובתה לבקשת האישור כפרה המשיבה מכל וכל בנטען בבקשת האישור וכן בבקשת אישור מתוקנת שהגיש המבקש. המשיבה טענה בתשובתה, בסיוע חוות דעת מומחה, כי מערך ההגנה שלה מעניק הגנה ראוייה ולשיטתה זו ההגנה הטובה ביותר הקיימת בשוק. אך על פי כן לא ניתן לספק הגנה מוחלטת והמשיבה אף לא הציגה מצג כאילו הדבר אפשרי או נעשה על ידה.

“[…] לאחר הגשת כתבי הטענות וקיום ישיבת קדם משפט, ובהמלצתי, באו הצדדים בדברים על-מנת לגבש מתווה הסתלקות מבקשת האישור והגיעו להסכמות […]  בקשת האישור המקורית סייעה למשיבה לאתר ‘באג’ קטן ומצומצם במערכת ההגנה שלה, שגרם לכך שבמקרי קיצון, לאחר מאמץ, ובמקרה שלא הותקנה תוכנת רישיון ההגנה, ניתן היה לעקוף את מערך ההגנה של המשיבה באתרים מאובטחים. ‘באג’ זה תוקן מייד לאחר פניית המבקש ולמיטב ידיעת המשיבה לקוחותיה לא נחשפו אליו.

“[…] המשיבה חידדה בנוסף את נהליה בנוגע לחוזה ההתקשרות ביחס לרישיון ההגנה לצורך סינון אתרים מאובטחים”.

השופטת אישרה את היקף החזר ההוצאות החלקי ע”י אינטרנט רימון לתובע ותשלום שכ”ט באי כוחו עו”ד יוחי גבע ועמירם טפירו.

הערת עורך Read IT Now: חברת “רימון” (בשמה כיום) מפרסמת בימים אלה בעיתונות המודפסת מודעות בנות עמוד אחד ובכיכובה של מיכל דליות מדריכת ההורים תחת הכותרת: “יש דרך יעילה לשמור על הילדים מהסכנות ברשת”.