לא נוטרים טינה: למרות שהוא “לוחם נגד עוולות משרד התקשורת”, שר התקשורת והמשרד לא התנגדו לבקשת אברהם (אבי) וייס לרשות עיון בתיק העליון

ב- 12 באוגוסט 2022 פירסמתי כאן באתר ידיעה שאני מביא כאן שוב קטעים ממנה:

בחודש יולי 2022 דיווחתי באתר על העתירות נגד שר ומשרד התקשורת וחברות טלקום:

+ עתירה אחת (3800/22) עוסקת בנושא הרפורמה בטלפונים הכשרים שיזם שר התקשורת יועז הנדל [כאן].

+ עתירה שנייה (4442/21) הוגשה ע”י הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, האגודה למען הלהט”ב בישראל, בת קול – נשים דתיות לסביות ביסקסואליות טרנסג’נדריות והמרכז הרפורמי לדת ומדינה – התנועה הרפורמית – יהדות מתקדמת בישראל.

כפי שכבר כתבתי, “Read IT Now היה האתר הראשון שדיווח על דבר הגשת העתירה הזאת ב- 23.7.2021 [ויומיים לאחר מכן צץ “מומחה הטלקום” ובישר  — ‘ראשונים לדווח’  — על העתירה באתר שלו]”.

ב- 28.7.2022 קיים בג”ץ דיונים בזה אחר זה בשתי העתירות הללו וקבע, בהחלטות נפרדות, כי הדיון הנוסף לגבי שתיהן יהיה ברבע הראשון של שנת 2023.

= = = = = = = = =

ב-  2.8.2022 פורסמה החלטה של כבוד הרשמת קרן אזולאי בבית-המשפט העליון לגבי בקשה שהוגשה יום קודם לכן ע”י אחד בשם וייס אברהם ועוסקת בקבלת רשות עיון בתיק העתירה הראשונה (3800/22): “הצדדים לעתירה רשאים להשיב לבקשה עד ליום 10.8.2022” [הערה: נכון לפרסום ידיעה זו אין עדיין החלטה חדשה, מעודכנת, לגבי הבקשה הזו].

= = = = = = = = =

לא פורסם מיהו אותו אברהם וייס. כיוון שמדובר בעתירה העוסקת בטלפונים כשרים והיא הוגשה בידי גופים ויחידים מהמגזר החרדי, בהחלט ייתכן כי מדובר במישהו ממגזר זה [מבלי שישתמע מדבריי אלה כל היבט אנטי-דתי שהוא, חלילה].

אני מבקש להציע הסבר אחר מיהו אותו ‘אברהם וייס’. אין לי הוכחות  לכך וזו השערה בלבד. אם אני טועה, אני מתנצל מראש ואתקן את הידיעה הזאת בהתאם.

= = = = = = = = =

לדעתי, אותו מבקש רשות עיון במקרה הנוכחי, ‘אברהם וייס’ הוא יקיר אתר זה, מי שידוע בשם אבי וייס — עורך ‘טלקום ניוז’. כאשר הוא פונה בפניות רשמיות (כמו אל מבקר המדינה, פרקליטות המדינה, בקשות חופש מידע וכו’) הוא נוהג לכתוב את שמו המלא.

= = = = = = = = =

ויודגש, בכל שנות פעילות האתר שלו ‘טלקום ניוז’ מאז ייסודו במארס 2013, אבי (אברהם) וייס הגיש כמה וכמה בקשות רשות עיון”.

עד כאן מתוך אותה ידיעה שפורסמה בחודש שעבר.

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

לפני מספר שנים, בראיון עיתונאי מקוון כונה אבי וייס “הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת”. נו, מה אפשר להגיד? “לוחם”, “עוולות משרד התקשורת”?

והנה, ממש עכשיו כמעט ערב ראש השנה החדשה, ה-פ-ת-ע-ה!

אבי וייס תוקף מזה שנים את שר התקשורת יועז הנדל ואת “צמרת משרד התקשורת” [רק בחודש שעבר הוא פירסם אייטם בו כתב בין היתר על “מאז המאמרים הקודמים על חשיפת עשרות פרשיות קשות” […] כעת אציג חשיפה של עוד 18  פרשיות של הסתרת מסמכים והחלטות חשודות ביותר, מהחודשים החולפים, שנעשו ע”י צמרת משרד התקשורת (שר ומנכ”לית). לכל 18 הפרשיות לא קיבלתי תשובות/תגובות מאיש”.

ביום ראשון, 18.9.2022 פורסמה החלטה של בית-המשפט העליון לגבי אותה בקשת העיון של אברהם (אבי) וייס, העיתונאי-החוקר (כפי שהוא מעיד על עצמו, לא פחות).

בהחלטה של כבוד השופט יצחק עמית נאמר: “לפניי בקשה לעיון בתיק למטרות סיקור עיתונאי. על פי החלטת הרשמת ק’ אזולאי מיום 2.8.2022, הצדדים לעתירה היו רשאים להשיב לבקשה עד ליום 10.8.2022.

“המשיבים 2-1 [שר התקשורת ומשרד התקשורת] אינם מתנגדים לבקשת העיון, בכפוף לכך שלא יפורסמו פרטים המצויים בתיק שיש בהם משום פגיעה בפרטיות.

“יתר הצדדים לעתירה לא ראו לנכון להגיש תשובה לבקשה. משכך, הבקשה לעיון בתיק מתקבלת, בכפוף להצגת התחייבות בכתב מטעם מבקש העיון כי יימנע מפרסום או מסירה של פרטים בתיק אשר יש בהם כדי לפגוע בפרטיותו של אדם”.

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

אם צריך, אומר את הדברים שוב ובצורה פשוטה: מסתבר כי שר התקשורת ומשרד התקשורת – אלה האחראים ל”עוולות” ול”פרשיות” נוראיים ושהגיע הזמן (לדעת וייס) שיילכו כבר הביתה [“ממזמן”, כפי שהוא נוהג לכתוב, בצורה שגוייה] – לא התנגדו לבקשתו של “הלוחם היחיד”.

או שמדובר בטוב לב יוצא דופן מצידם [שכן, משך שנים הם לא הסכימו לחלוק מסמכים שהגישו לבית-המשפט] או שמדובר בהשתפנות וחשש כי הוא שוב יתקוף אותם (מילולית, כמובן). אני נוטה להצביע על האפשרות הראשונה.

לאחרונה פירסם אבי וייס אייטם שכותרתו: ברוך שפטרנו מעונשו של זה” – מהשר יועז הנדל, השר המיותר לתקשורת [קיראו כאן מה כתבתי על כך קודם לפירסום].

מהיכרותי את האיש [את אבי וייס; לא את יועז הנדל], יש לי תחושה שוייס לא יתאפק ועשוי יהיה לפרסם עוד משהו לפרידה (נוספת) משר התקשורת יועז הנדל, לפני או מייד לאחר הבחירות.

במידה וכך יהיה, מעניין האם אברהם (אבי) וייס יכתוב שם על “העוולה” ו”הפרשייה” האחרונה של שר התקשורת ומשרד התקשורת שהרהיבו עוז ולא הביעו התנגדות לבקשת העיון שלו בתיק העליון.

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

במאמר מוסגר אציין כי לא ברור לי מה ערך בעיון במסמכי תיק שעודו עומד ותלוי בבית-משפט וטרם ניתנה בו החלטה סופית. אבל מי אני שאערער על ההיגיון של העיתונאי-החוקר? כל שנותר לי הוא להמתין בקוצר רוח לפרסום המרתק של וייס בנושא זה מתישהו בעתיד.

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +