מיהו “אברהם וייס” שביקש רשות עיון בתיק בית-המשפט העליון וביהמ”ש לתביעות קטנות בתל אביב?

בחודש יולי 2022 דיווחתי באתר על העתירות נגד שר ומשרד התקשורת וחברות טלקום:

+ עתירה אחת (3800/22) עוסקת בנושא הרפורמה בטלפונים הכשרים שיזם שר התקשורת יועז הנדל [כאן].

+ עתירה שנייה (4442/21) הוגשה ע”י הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, האגודה למען הלהט”ב בישראל, בת קול – נשים דתיות לסביות ביסקסואליות טרנסג’נדריות והמרכז הרפורמי לדת ומדינה – התנועה הרפורמית – יהדות מתקדמת בישראל.

כפי שכבר כתבתי, “Read IT Now היה האתר הראשון שדיווח על דבר הגשת העתירה הזאת ב- 23.7.2021 [ויומיים לאחר מכן צץ “מומחה הטלקום” ובישר  — ‘ראשונים לדווח’  — על העתירה באתר שלו]”.

ב- 28.7.2022 קיים בג”ץ דיונים בזה אחר זה בשתי העתירות הללו וקבע, בהחלטות נפרדות, כי הדיון הנוסף לגבי שתיהן יהיה ברבע הראשון של שנת 2023.

= = = = = = = = =

ב-  2.8.2022 פורסמה החלטה של כבוד הרשמת קרן אזולאי בבית-המשפט העליון לגבי בקשה שהוגשה יום קודם לכן ע”י אחד בשם וייס אברהם ועוסקת בקבלת רשות עיון בתיק העתירה הראשונה (3800/22): “הצדדים לעתירה רשאים להשיב לבקשה עד ליום 10.8.2022” [הערה: נכון לפרסום ידיעה זו אין עדיין החלטה חדשה, מעודכנת, לגבי הבקשה הזו].

= = = = = = = = =

לא פורסם מיהו אותו אברהם וייס. כיוון שמדובר בעתירה העוסקת בטלפונים כשרים והיא הוגשה בידי גופים ויחידים מהמגזר החרדי, בהחלט ייתכן כי מדובר במישהו ממגזר זה [מבלי שישתמע מדבריי אלה כל היבט אנטי-דתי שהוא, חלילה].

אני מבקש להציע הסבר אחר מיהו אותו ‘אברהם וייס’. אין לי הוכחות  לכך וזו השערה בלבד. אם אני טועה, אני מתנצל מראש ואתקן את הידיעה הזאת בהתאם.

= = = = = = = = =

לדעתי, אותו מבקש רשות עיון במקרה הנוכחי, ‘אברהם וייס’ הוא יקיר אתר זה, מי שידוע בשם אבי וייס — עורך ‘טלקום ניוז’. כאשר הוא פונה בפניות רשמיות (כמו אל מבקר המדינה, פרקליטות המדינה, בקשות חופש מידע וכו’) הוא נוהג לכתוב את שמו המלא.

= = = = = = = = =

ויודגש, בכל שנות פעילות האתר שלו ‘טלקום ניוז’ מאז ייסודו במארס 2013, אבי (אברהם) וייס הגיש כמה וכמה בקשות רשות עיון.

אם איני טועה הבקשה הראשונה הייתה בתחילת 2014. כבוד הרשמת ליאת בנמלך פירסמה ב- 18 במארס 2014 החלטה לפיה “בהעדר התנגדות מצד הצדדים ובשים לב למטרת העיון, יותר העיון במסמך המצוין בבקשה מיום 11.2.2014. העיון יערך במזכירות בית המשפט בהתאם לנוהל המקובל”.

אז זה היה בעתירה 5011/13, של ידידו סיני ליבל [שאבי וייס מכנה אותו “מגן הצרכנים”] נגד היועץ המשפטי לנציב שירות המדינה (נש”מ), נציב שירות המדינה עו”ד משה סיני ונגד עו”ד נוגה רובינשטיין, אז היועצת המשפטית של משרד התקשורת.

= = = = = = = = =

ב- 16 בנובמבר 2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: ספוילר: בקרוב עשוי אבי וייס לפרסם אייטם מקיף אודות תיק 62723-12-20; אמש דחה השופט את התביעה בתיק זה. גם תיק זה קשור, במקרה, לאותו סיני ליבל.

באותו אייטם כתבתי בין היתר: עפ”י מערכת “נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט, בתיק זה, שמתנהל מאז דצמבר 2020 בבית-המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, הוגשה בקשת עיון של אחד בשם “אברהם וייס” והשופט העבירה ב- 2.11.2021 לתגובות הצדדים. יש להניח שמדובר במיודענו, ‘מומחה הטלקום’ מראשון לציון (עולם קטן)”.

= = = = = = = = =

והנה שוב צצים ועולים שמותיהם של סיני ליבל ושל אחד בשם “אברהם וייס” – בבקשת רשות עיון חדשה. הפעם מדובר בתיק תביעה קטנה ת”ק 49800-04-22, סיני ליבל נגד יצחק אבירם. איני יודע על מה התביעה.

מעניין מה מדווחת לנו מערכת “נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט (הב”ה) לגבי בקשת העיון של אחד אבי וייס שמו: ב- 17 ביולי 2022 ניתנה החלטה של כבוד השופט אבי כהן מבית-המשפט לתביעות קטנות בתל אביב לפיה “מאחר שלבקשה זו (שהוגשה ב- 16.7.2022) לא צורפה כל אסמכתא, מתבקש מבקש העיון להגיש עד יום 20.7.2022 האסמכתאות הבאות: צילום הכתבה הנטענת בסעיף 4 לבקשה + צילום תעודת העיתונאי שלו. לא יוגש הנ”ל, תיחשב הבקשה כנדחית. המזכירות תשלח ההחלטה לצדדים + תקריא אותה טלפונית למבקש”.

מאז ניתנו עוד שלוש החלטות לקוניות לגבי בקשה זו של “אברהם וייס” שלא ניתן להבינן למי שאינו מצוי בתיק. ביום חמישי, 11.8.2022 נערכה ישיבת הוכחות ראשונה בתיק זה בה אמורה הייתה גם להידון בקשתו של אותו “אברהם וייס”. נכון למועד פרסום ידיעה זו טרם פורסם פרוטוקול הישיבה ולא ידוע מה הוחלט בה לגבי בקשת “אברהם וייס”.

אמשיך לעקוב, בעניין רב.

= = = = = = = = = = = = = =  =