כנס ותערוכת ברצלונה MWC 21 ייפתחו ב- 28.6.2021 למרות שחברות הודיעו שגם הפעם ייעדרו מהאירועים (בהמשך לביטול ב- 2/2020 בשל קורונה); משרד התקשורת הישראלי לא ישתתף

Back to Business. Back to Barcelona. Back Together: זה המוטו המלווה השנה את כנס ותערוכת התקשורת העולמית MWC Barcelona 21 שייפתחו בעיר ברצלונה ספרד ביום שני 28.6.2021 ועד יום חמישי 1.7.2021.

הכנס הקודם, Mobile World Congress, MWC 20, שהיה אמור להתקיים בחודש פברואר 2020 (המועד המסורתי מידי שנה) בוטל בסופו של דבר בשל קורונה והחלטה של ארגונים רבים לפרוש ולא להשתתף באירוע.

השנה בשל הירידה בתחלואה הוחלט לשוב למתכונת הרגילה, פחות או יותר. אלא שעדיין לא מעט חברות הודיעו כי גם בפעם זו לא ישתתפו פיזית באירועים: כך , למשל, עיתון העסקים היומי הספרדי El Economista דיווח שהחברות Vodafone  ו- Deutsche Telekom הודיעו על ביטול הביתנים שלהן בכינוס וכי ישתתפו רק באופן וירטואלי.

סוכנות הידיעות Agencia Efe דיווחה שהחברות Qualcomm ו- Lenovo הודיעו כי לא יטלו חלק פעיל בכינוס.

קדמה לכך הודעה של חברת Samsung (שפורסמה בסוכנות הידיעות Reuters) כי לא תיקח חלק פעיל בכינוס. מסתמן כי היא מצטרפת אל שורה של חברות שאף הן ייעדרו מהכינוס [Google, Intel, Ericsson, Nokia, Sony, Facebook, Cisco Systems, Oracle].

בתוך כך, ובעקבות ההיעדרות הצפוייה של חברות לא-מעטות והדאגה לגבי בריאות המשתתפים, הודיעו המארגנים של הכינוס, GSMA, כי השנה – בפעם הראשונה אי-פעם – תותר כניסה של הציבור הרחב למקצת מהאירועים. בסך הכל יימכרו 30,000 כרטיסים פיזיים במחיר של 21 אירו האחד (כולל מע”מ).

בנוסף, המארגנים גם הכריזו כי אזרחים ספרדים העובדים ב- 11 תעשיות מובילות (לרבות רכב, תקשורת, פיננסים וייצור) יכולים אף הם לרכוש כרטיס [MWC21 Discovery Pass] במחיר 21 אירו וכן הנחה עתידית לכל אירועי MWC Barcelona עד שנת 2024. בחודש אפריל דווח כי ממשלת ספרד החליטה להסיר את מגבלות הנסיעה הקשורות לקורונה לכל אלה (מחוץ למדינה) המתעתדים להשתתף/לבקר בכנס ובתערוכה.

= = = = = = = =

להבנתי, משרד התקשורת לא ישלח השנה את אנשיו לכנס. ב- 2.2.2020 דיווחתי כאן באתר כי “משלחת של חמישה מאנשי משרד התקשורת תשתתף השנה באירוע הטלקום השנתי הגדול ביותר בעולם – כנס ותערוכת  MWC  Barcelona 2020 . בראש המשלחת יעמוד נתנאל (נתי) כהן מנכ”ל משרד התקשורת, מימון שמילה המשנה למנכ”ל ומנהל מנהל הנדסה וכן מנהל אגף א’ (הנדסת ספקטרום), מנהל תחום בכיר (רגולציה) ונציג הלשכה המשפטית במשרד התקשורת”.

עבור ההשתתפות בכנס אף בוצעו מראש תשלומים שונים אולם בסופו של דבר המשלחת הישראלית לא נסעה בשל ביטול האירוע.

ב- 14 בפברואר 2020 דיווחתי כאן באתר בין השאר כי “לא ידוע כמה עלתה למשרד הנסיעה שבוטלה בשל ביטול האירוע. בידיעה שפירסמתי כאן באתר ב- 9.1.2020 דיווחתי על “כרטיסי טיסה לברצלונה”, 31.10.2019, סכום של 22,558 ₪. לא ידועה עלות הזמנת חדרים במלון בברצלונה ועלויות נוספות (כמו ביטוח נסיעות וכו’)”.

= = = = = = = =