מנכ”ל משרד התקשורת בראש משלחת של 5 אנשים מהמשרד לכנס ותערוכת MWC Barcelona 2020; ארגון GSMA מפרסם הודעה על הכינוס בהקשר של התפרצות CoronaVirus

משלחת של חמישה מאנשי משרד התקשורת תשתתף השנה באירוע הטלקום השנתי הגדול ביותר בעולם – כנס ותערוכת MWC  Barcelona 2020.

בראש המשלחת יעמוד נתנאל (נתי) כהן מנכ”ל משרד התקשורת, מימון שמילה המשנה למנכ”ל ומנהל מנהל הנדסה וכן מנהל אגף א’ (הנדסת ספקטרום), מנהל תחום בכיר (רגולציה) ונציג הלשכה המשפטית במשרד התקשורת.

= = = = = = = = = = = = = = =

לוירוס קורונה אין, בשלב זה, כל השפעה על הכינוס בברצלונה השנה

בתוך כך, ארגון GSMA המארגן את הכנס והתערוכה פירסם ביום שישי 31.1.2020 בלונדון הודעה לעיתונות בנוגע למגיפת וירוס הקורונה [CoronaVirus].

בהודעה נאמר בין היתר כי הארגון “ממשיך לנטר ולהעריך את ההשפעה הפוטנציאלית של וירוס קורונה על אירועי MWC20 שייערכו בברצלונה, בשנגחאי ובלוס אנג’לס וכן על אירועי Mobile 360 Series האיזוריים”.

לדברי הארגון נכון לעתה אין השלכות על הרישום לאירוע בברצלונה שייערך ב- 24-27 בפברואר בשלושה אתרים בעיר הספרדית.

הארגון מציע למשתתפים למלא אחר כל הוראות ארגון הבריאות העולמי [WHO] בנושא זה.

בלי קשר לנושא הבריאותי, הארגון גם פירסם הנחיות אבטחה ובטיחות לגבי האירוע.

יצויין כי ביום שישי, 31 בינואר 2020, אושרה התקשרות של משרד הבריאות עם ארגון מגן דוד אדום (מד”א) לגבי וירוס קורונה [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”]. עפ”י אישור ההתקשרות [לתקופה 30.1.2020-29.2.2020], “בהסתמך על מכתבו של, אחראי על מינהל בריאות הציבור, מיום 30.1.20, ממליצה וועדת המכרזים לוועדת הפטור המשרדית על אישור התקשרות הנדרשת בדחיפות למניעת נזק של ממש עם מד”א עבור הקמת עמדת בידוק ובידוד בשדה התעופה”. לא פורסם הנוסח המלא של אישור וועדת הפטור המשרדית להתקשרות שהיקפה 165,000 ₪ לתקופה זו.

= = = = = = = = = = = = = = =

אירוע MWC נשאר בברצלונה עד שנת 2023 לפחות ולא יעבור למדריד

ב- 22 בינואר 2020 דיווח העיתון הכלכלי הספרדי Expansion כי אירוע MWC נשאר בברצלונה עד שנת 2023 לפחות ולא יעבור למדריד. זאת בהסתמך על דברים במסיבת עיתונאים של John Hoffman מנכ”ל ארגון GSMA.

המנכ”ל אמר כי אין כוונה בטווח הבינוני להעביר את הכינוס מהעיר ברצלונה למקום אחר, לרבות העיר מדריד, או למקום אחר בעולם. הוא אמר את הדברים בתגובה לדברי Isabel Díaz Ayuso נשיאת מחוז מדריד שהביעה רצונה להעביר את האירוע השנתי הבולט לבירת ספרד. “אין כל דיון בנושא. אנו נמצאים ונמשיך להיות בברצלונה”, אמר.

בשנת 2015 חתם ארגון GSMA על הסכם עם Barcelona City Partners שהפך את העיר הקטלונית “Mobile World Capital” ואשר תארח את האירוע מידי שנה עד שנת 2023. הוא ציין כי המו”מ לגבי אפשרות חידוש ההסכם עם העיר ברצלונה יתחיל בשנה הבאה.

השנה צפוייה השתתפותם של יותר מ-110,000 נציגי 179 מדינות. עוד אמר המנכ”ל בראיון כי לא מדובר עוד באירוע טלקום בלבד אלא ב- digitalization ecosystem. על סמך ניסיון השנים הקודמות, לאירוע תהיה השפעה כלכלית של 492 מיליון אירו על כלכלת העיר ברצלונה לרבות יצירה של 14,200 מישרות זמניות.

= = = = = = = = = = = = = = =