ייצוגית נגד היבואן הרשמי של מוצרי פררו בישראל בעקבות הקריאה ל- Recall לגבי ביצי קינדר בשל חשש להימצאות סלמונלה

07:23 15.05.2022

קטגוריות: בריאות/רפואה משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה לאחרונה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד חברת פרימיום – חברה לדברי מתיקה ולמסחר בע”מ, היבואן הרשמי של מוצרי פררו בישראל. התביעה היא בעקבות הקריאה להחזרה ואיסוף לגבי ביצי קינדר בשל חשש להימצאות סלמונלה. היקף התביעה הקבוצתית הוא 28 מיליון ₪.

התובע בתיק זה הוא אמיר אור [כאן ו- כאן].

בכתב הטענות שהוגש ביום 12.4.2022 נאמר בין היתר כי “עניינה של בקשה זו במוצרי המשיבה אשר הכילו חיידקי סלמונלה וזאת בהתאם להודעה מיום 10.4.2022. כתב התביעה מצטט את ההודעה שפורסמה באתר משרד הבריאות בה נאמר כי שניים ממוצרי קינדר שיוצרו במפעל בבלגיה ושיובאו ע”י פרימיום לישראל. “זאת לאור גילוי ממצאי סלמונלה במפעל בבלגיה”. מוצרים אחרים של פרר המיובאים ארצה לא נכללו בריקול הזה משום שהם מיוצרים במפעלים אחרים ולא במפעל הבלגי הספציפי”. המפעל הבלגי, לטענת כתב התביעה, נסגר.

יצויין כי הודעה קודמת בנושא זה פורסמה ע”י חברת פרימיום, אף היא באתר משרד הבריאות, ביום 6.4.2022.

לדברי כתב התביעה, “יובהר כי מדובר במוצרים אשר נצרכים עפ”י רוב, ע”י ילדים, ונמכרים במאות אלפי יחידות בישראל, במשך תקופה קצרה ביותר, ומסכנים בצריכת מוצרי המכילים חיידקי סלמונלה, ע”י קטינים רבים ברחבי ישראל [הערה: הטעויות – במקור].

“רק לשם סיבור האוזן, פעולות המשיבה, נעשו בקול ענות חלושה, בחזקת מעט מידי ומאוחר מידי, ואף למרות הודעתה מיום 6.4.22, בפועל לא נאספו כלל המוצרים, ואלו אף נמכרו ברחבי ישראל, גם לאחר הודעתה, תוך שעשרות אלפי ילדים, המשיכו לצרוך את המוצרים, עת הם מכילים חיידקי סלמונלה […] בכל רחבי העולם, הורו להפסיק למכור ולאסוף את כל המוצרים שיצאו ממפעל פררו בבלגיה, וזאת בשל הסכנה הממשית בצריכת מוצרי שוקולד המכילים חיידקי סלמונלה”.

בהמשך כתב הטענות מציין התובע כי “[…] מובן, כי מוצר שאפשר והוא מכיל חיידקי סלמונלה, הינו מוצר נחות יותר וטוב פחות, ממוצר שבו אין חיידקים כאלו”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יוחאי יוחי גבע.

* הערה: מדובר ככל הנראה בסוג אחר של סלמונלה ממה שנחשד כי היה במוצרי שטראוס-עלית.

** ריכוז ידיעות לגבי “סלמונלה” (במיוחד בנושא החשד להימצאות סלמונלה במוצרי חברת שטראוס-גרופ) ניתן למצוא כאן.