הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל: לא מאפשרת ללקוחותיה לחייג למספרי חירום (לא בתשלום ולא באופן חינמי) “ובכך מעמידה אותם בסיכון של ממש”; טענה כי החברה מודעת לכאורה לבעייה אך אינה פועלת לתקנה

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 29 בינואר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מובייל בטענה כי החברה אינה מאפשרת ללקוחותיה לחייג למספרי חירום 100 של משטרת ישראל, 101 של מגן דוד אדום ו- 102 של כיבוי אש (לא בתשלום ולא באופן חינמי) “ובכך מעמידה אותם בסיכון של ממש” וכי החברה מודעת לכאורה לבעייה אך אינה פועלת לתקנה.

התובע בתביעה זו הוא אמיר אור. בתביעה נאמר בין היתר כי “תביעה זו – והבקשה לאשרה כייצוגית – עניינה בהפרה בוטה של הוראות הדין בידי המשיבה …  לרבות חוק הגנת הצרכן באופן גורף, ביחס ללקוחותיה, עת היא לא מאפשרת להם לחייג למספרי חירום, לא בתשלום ולא באופן חינמי, ובכך מעמידה אותם בסיכון של ממש, שכן בעת הצורך, אין ביכולתם לחייג למוקדי החירום, ואלו עומדים בפני שוקת שבורה, ומבצעת בכך הפרה כלפי המבקש בפרט והקבוצה אותה הוא מייצג בכלל.

“המשיבה מודעת לעצם העובדה כי לקוחותיה, במשך תקופה ארוכה ביותר, לא יכולים להתקשר למוקדי החירום ואינה עושה דבר בכדי לשנות את המצב המסוכן.

“כמו כן, המשיבה מפרה את הוראות הדין והוראות רישיונה, עת היא מחוייבת ליתן בתוך מכלול השירות שהיא נותנת, את האופציה להתקשרי למוקדי החירום, לרבות משטרה, מד”א ומכבי אש באופן חינמי ובפועל לקוחותיה אינם יכולים לעשות כן.

“… ההתנהלות הינה חמורה מצד המשיבה שכן היא מודעת לבעייתיות מזה תקופה ארוכה ואינה עושה דבר כדי לשנות את המצב. יתר על כן, המשיבה מסתירה את העובדה כי לא ניתן להתקשר למי ממוקדי החירום ומעולם לא פירסמה כל הודעה ללקוחותיה בדבר חוסר יכולתם להתקשר למוקדי החירום ואלו מגלים זאת רק לעת שהם מנסים להתקשר למי ממוקדי החירום.

עוד נאמר בכתב התביעה כי “… חברות הסלולר הן גופי ענק ובהתאם לכך מצופה מהן להתנהל בסטנדרט מסויים. למרבה הצער, המשיבה בחרה לנהוג ב’שיטת מצליח’, ובכך גרפה מיליוני שקלים במשך תקופת העוולה, על חשבון לקוחותיה, אשר מחד משלמים כסף רב עבור השירות ומאידך אינם מקבלים שירות מלא ומועמדים לסיכון בשל מעשי המשיבה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יוחי גבע.