ועדת השרים לחקיקה תדון היום בהצעת החוק ממשלתית המבקשת לאפשר מינוי של שר נוסף במשרד ממשלתי אשר יהיה אחראי, בכפוף לשר הממונה על המשרד, על תחומים מסוימים בתחומי הפעילות של המשרד

איני יודע אם ב”צמרת משרד התקשורת” [שר התקשורת יועז הנדל והמנכ”לית לירן אבישר בן-חורין] ומאידך גם “מומחה הטלקום” מודעים לכך, אבל באתר החקיקה הממשלתי פורסמה ביום שישי (25.6.2021) בצהריים טיוטת תזכיר חוק ממשלתי חדש.  לנושא הוגדר “זמן הפצה מקוצר”, קרי – עד ליום חמישי האחרון, 1.7.2021, בשעה 23:59 [רגע לפני שהכל הופך לדלעת?].

עפ”י סדר הזמנים של וועדת השרים לענייני חקיקה הרי שהוועדה אמורה לדון היום (א’, 4.7.2021) בהצעת החוק הזאת המוגשת מטעם שר המשפטים.

עפ”י הנאמר לגבי תזכיר חוק יסוד-הממשלה (תיקון מס’ ….)(שר נוסף במשרד), “הצעת החוק מבקשת לאפשר מינוי של שר נוסף במשרד ממשלתי אשר יהיה אחראי, בכפוף לשר הממונה על המשרד, על תחומים מסוימים בתחומי הפעילות של המשרד”.

בדברי ההסבר נאמר כי “סעיף 5 לחוק-יסוד: הממשלה קובע את הרכב הממשלה ולפיו הממשלה מורכבת מראש הממשלה ומשרים אחרים. ככלל שר יהיה ממונה על משרד אך יכול שיהיה גם שר בלי תיק, כלומר כזה שאינו ממונה על משרד.

“אולם ההרכב של ממשלת חילופים הוא שונה. סעיף 5 מבהיר כי בממשלה כזאת יכהן גם ראש ממשלה חלופי.

“הצעת החוק מבקשת להוסיף רכיב ייחודי נוסף להרכב הממשלה בממשלה חלופים. לפי המוצע ממשלת חילופים תוכל למנות שר נוסף במשרד שבו מכהן שר הממונה על המשרד. השר הנוסף יהיה אחראי על תחומים מסוימים בתחומי האחריות של המשרד, כפוף לשר הממונה על המשרד. עם זאת השר הנוסף יהיה שווה מעמד לשר הממונה על המשרד לכל דבר וענין הנובע ממעמדו כחבר הממשלה לרבות במליאת הממשלה, בוועדות השרים ובכנסת.

“שר נוסף במשרד יכול שיהיה מבין שרי הממשלה המכהנים ויכול שיצורף לממשלה ויתמנה ישירות לתפקיד זה.

“הוראה בנוסח זהה נכללה בחוק היסוד כהוראת שעה לתקופת כהונתה של הכנסת ה- 23 תיקון מס’ 8 והוראת שעה ופקעה עם תחילת כהונתה של הכנסת ה- 24. עתה מוצע לקובעה כהוראה של קבע”.

= = = = = = = = =

איני יודע כלל אם משרד התקשורת יהיה בין המשרדים שיתווסף אליו שר שני, חליפי. אני די בספק.

אבל אם בכל זאת הדבר יקרה, אני רואה בעיני רוחי את אבי [“הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת”] וייס עורך ‘טלקום ניוז’ משנס את מותניו ומכפיל במהירות את קצב והיקף שיגור השאלות הדחופות ביותר שלו אל “צמרת משרד התקשורת”.

שלא לדבר על העומס הכפול שיהיה עכשיו בכניסה הוירטואלית של משרד התקשורת עם כמות מיילים כפולה ומכופלת. שלא לדבר גם על הקשיים הלולים להיגרם למומחה הטלקום עצמו כשבכל פעם יצטרך להתלבט למי בדיוק משני השרים [שר א’ או שר ח’ (חליפי)] הוא יצטרך לפנות בכל נושא ונושא.

= = = = = = = = =

מה שכן, הוא ימהר לבדוק האם השר הנוסף הוא בוגר קרן וקסנר והאם גם הוא גר במושב נס הרים או באיזור הקרוב.

ייתכן כי אבי וייס החמיץ שתי הודעות שפירסמה נציבות שירות המדינה לאחרונה ואם לא – ודאי שלח שאילתות דחופות ביותר בנושא זה אל נש”מ:

+ “אנו מודיעים בזאת כי ב- 14 ביוני 2021 פתחה קרן וקסנר את ההרשמה למחזור 2022 של תכנית המנהלים לבכירי השירות הציבורי בישראל. במסגרת התכנית, יוצאת מדי שנה קבוצה נבחרת של בכירי השירות הציבורי למשך חודש ימים לביה”ס לממשל ע”ש קנדי שבאוניברסיטת הרווארד. הקבוצה תיקח חלק בתכנית ייעודית להכשרת מנהלים בכירים, אשר עוצבה במיוחד עבור השירות הציבורי הישראלי”.

+ “קרן וקסנר מודיעה על פתיחת ההרשמה למחזור 33 של תכנית העמיתים (WIF) לשנת הלימודים הנפתחת ביולי 2022. הקרן פועלת לקידום מצוינות ומנהיגות בשירות הציבורי בישראל ובקרב יהדות צפון אמריקה. במסגרת פעילות זו יוצאים מדי שנה עד עשרה מנהלים מצטיינים מהשירות הציבורי לשנת לימודים בביה”ס לממשל ע”ש קנדי באוניברסיטת הרווארד, לקבלת תואר מוסמך במינהל ציבורי (MC-MPA) . המילגה כוללת את שכר הלימוד לתואר האקדמי, את הוצאות הנסיעה, הביטוח הרפואי ודמי מחייה לעמיתים ולמשפחותיהם”.

= = = = = = = = =