וועדת הפטור המרכזית אישרה למינהל הרכש הממשלתי הכרזה על חברת RIMINI STREET כספק יחיד עבור שירותי תחזוקה ותמיכה [בהתאם להליך מרכזי לבחינת קיומם של ספקים לפי תקנה 3א(א1) לתק’ חובת המכרזים]

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשב הכללי/מינהל הרכש הממשלתי

תקנה: 3א(א1) – בחינת קיומם של ספקים ע”י חשכ”ל

שם הספק: רימיני סטריט

מהות ההתקשרות: הכרזה על  חברת RIMINI STREET  כספק יחיד [בהתאם להליך מרכזי לבחינת קיומם של ספקים לפי תקנה 3א(א1) לתקנות חובת המכרזים]

התחלת ההתקשרות: 1 באפריל 2021; סיום ההתקשרות: 31 במארס 2022

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית

הערות: בנימוקי הוועדה נאמר בין היתר כי “בעת רכישת שירותי תחזוקה מיצרן של תוכנה או מחברות שיש להן רישיון מיצרני התוכנה לאספקת שירותי תמיכה בתוכנה, שירותי התחזוקה והתמיכה כוללים בדרך כלל מרכיב של זכאות לגירסת תוכנה מתקדמות יותר, ככל ותצא גירסה כזו.

“רכיב שדרוג גירסה הוא רכיב מובנה, הכלול בעלויות השירות, גם עבור תוכנות שלא שודרגו או שלא עודכנו זמן רב ושאין כל כוונה לעשות כן, וזהו מודל התחזוקה היחיד האפשרי מצד יצרני התוכנה.

“משרדי ממשלה רבים אינם מעוניינים בשדרוגי גירסה או מעוניינים בשדרוג רק אחת למספר שנים, נוכח העובדה שעדכון גירסה עלול לגרור עלויות גבוהות בהתאמת המערכות הקיימות לגירסה החדשה.

“לאור האמור, המשרד החליט כי קיים צורך להוסיף אפשרות לרכישת שירותי תחזוקה ותמיכה שאינם כוללים עדכוני גירסה.

“מבדיקה שנערכה ע”י גורמי מקצוע של המשרד ושל רשות התקשוב הממשלתי, נמצא כי רימיני הוא ה’שחקן’ היחיד בתחום זה העומד בפרמטרים שהוגדרו לבדיקה”.

“[…] ביום 29.3.2020 וועדת הפטור המרכזי המליצה לאשר את ההכרזה ברימיני כספק יחיד בהתאם לתקנה 3א(א1) לתקנות חובת המכרזים.

“כעת המינהל מבקש להכריז על רימיני כספק יחיד לשנה נוספת לאור כך שהמצב בשוק שירותי התחזוקה לא השתנה במהלך השנה האחרונה וכי ההסכם עם רימיני צפוי להניב חיסכון משמעותי למשרדי הממשלה.

“יובהר כי האישור הנוכחי אינו רלבנטי במקרים בהם המשרד נדרש לתחזוקה הכוללת עדכוני גירסה – במקרים אלה יש צורך ברכישת תחזוקה מהיצרן או מי שהוסמך על-ידו.

“עוד יצויין כי ביום 26.12.2019 חתם המינהל עם חברת Rimini Street על הסכם מחירים מירביים לרכישת שירותי תחזוקה ללא עדכוני גירסה למוצרי תשתית של היצרנים מיקרוסופט, אורקל ו- סאפ לשנים 2020-2022.

פורסמה חוות דעת מקצועית משותפת של רשות התקשוב הממשלתי ומינהל הרכש הממשלתי ולא התקבלו השגות”.

* ריכוז ידיעות שהתפרסמו באתר זה לגבי רימיני סטריט ניתן למצוא כאן.