וועדת הכלכלה תמשיך בשבוע הבא לדון בהצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון מס’ 76)(שינוי מתכונת האסדרה בתחום הבזק), בהמשך לדיון קודם מה- 2.8.2021

וועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח”כ מיכאל מרדכי ביטון תמשיך בשבוע הבא (ב’, 9.8.2021) לדון בהצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון מס’ 76)(שינוי מתכונת האסדרה בתחום הבזק). זאת בהמשך לדיון קודם מה- 2.8.2021 בו השתתפו מי ש’מומחה הטלקום’ מראשון לצון מכנה ‘צמרת משרד התקשורת’ [שר התקשורת יועז הנדל ומנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין].

לטובת הקוראים:

■ ביום שלישי, 25.5.2021, בבוקר, פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: “הכנסת הצביעה בעד הצעת שר התקשורת להעביר את הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס’ 76) (שינוי מתכונת האסדרה בתחום הבזק), לוועדה שתקבע הוועדה המסדרת”.

■  ביום ראשון, 1.8.2021, בשעה 06:28, פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: בהשתתפות שר התקשורת, וועדת הכלכלה תדון בהצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון מס’ 76)(שינוי מתכונת האסדרה בתחום הבזק).

■ ביום שני, 2.8.2021, בשעה 09:51, פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: וועדת הכלכלה דנה (2.8.2021) בהצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון מס’ 76)(שינוי מתכונת בתחום הבזק): שר התקשורת – כיום 60,000 משקי-בית נפרסים בסיבים אופטיים מידי חודש.

בסופה של אותה ידיעה כתבתי: “יש להניח כי מומחה הטלקום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ קרא כאן, לראשונה, על הישיבה הזו (שאחרת היה מזדרז לכתוב עליה כבר ביום שישי האחרון). אתמול (א’) הערכתי כי רק בשעות הצהריים/אחה”צ של יום שני הוא יפרסם באתר שלו אייטם פרשנות בנושא זה בהתבסס על ההודעה לעיתונות, רק לאחר שזו שתופץ ע”י דוברות וועדת הכלכלה. בציפייה דרוכה”.

■ ואכן אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ הוכיח שאפשר (שוב) לסמוך עליו. אלא שהוא העדיף להמתין עוד קמעא ולשלב את המידע לגבי ישיבת וועדת הכלכלה (שהתקיימה כאמור ב- 2.8.2021) באייטם ‘בלעדי’ כמובן, יומיים לאחר מכן, ברביעי, 4.8.2021, לפני הצהריים [באייטם שכותרתו: “רשתות התקשורת ממשיכות ליפול ללא כל שליטה ודיווח ושר התקשורת מתעלם!“].

■ לגבי האייטם הזה של אבי וייס צריך לומר: הוא כותב שם את המשפט: “אז פתאום צצה הצעת חוק, שפוטרת את הצורך שלהם מרישיון”. זה ממש לא פתאום כיוון שכאמור כתבתי על כך כבר ב- 25.5.2021 אבל אבי וייס בדבריו המוטעים ‘יוצר מציאות חדשה’. [הערה: המלה המודגשת בציטוט – במקור].

■ וצריך גם לומר לגבי האייטם הזה של אבי וייס: הוא כותב את המשפטים הבאים: “הנפילה של רשתות התקשורת בישראל בימים האחרונים, כבר הובילה לתביעה ייצוגית כנגד סלקום TV. סביר להניח, שנראה תביעות דומות כנגד פרטנר TV וכנגד הוט“. הפעם, לשם שינוי ובהבדל ממספר מקים מהעבר, הוא לא כותב שעורכי דין זריזים וממולחים הזדרזו להגיש תביעה.

לעומת זאת הוא נותן קישור לידיעה של YNET על התביעה. אלא שהידיעה של YNET עם התביעה פורסמה בשעה 11:32 ואילו כשעה קודם לכן, ב- 10:39, אני כבר פירסמתי ידיעה באתר שלי על אותה התביעה. ואולם, אבי וייס מציג עצמו כאילו אינו קורא את Read IT Now ולפיכך אינו נוהג לתת קרדיט לאתר זה. אצלנו בעדה אומרים: אם לא מספרים לנו, סימן שזה לא קרה.

■ ובאותו אייטם הוא מציין גם פנייה של רפי הוידה, לשעבר בכיר במשרד התקשורת, על פנייה לוועדת הכלכלה לגבי הדיון האמור. אלא שעיון בחומר האמור, המתפרסם ב’טלקום ניוז’ מצביע על כך שמדובר במייל שנשלח ביום שלישי, 3.8.2021, בשעה 16:35, יותר מיממה לאחר זמן הדיון בוועדת הכלכלה.

■ ומעניין שלמרות שכתבתי על כך מספר פעמים כאן באתר, עד היום אבי וייס לא מצא לנכון לפרסם גילוי נאות שלפני שנים היה שותף לרפי הוידה כפעילים באיגוד האינטרנט הישראלי לקידום נושאים שונים.

■ ובהזדמנות חגיגית זו, גם כדאי להסב את תשומת ליבו של מר רפי הוידה הנכבד שראוי – לפני שכותבים – לבדוק עובדות. בניגוד למה שאתה כתבת במייל שלך, לפי מה שאני בדקתי, השרים אורנה ברביבאי וגדעון סער התפטרו מחברותם בכנסת בשל החוק הנורבגי ואינם משמשים עוד חברי כנסת.