הרשות לניהול המאגר הביומטרי ממשיכה להעסיק יועצים מומחים בפטור ממכרז

הגוף המפרסם: משרד הפנים

שם הספק: אריאל נוברשטיין

מהות ההתקשרות: הארכה והרחבת התקשרות עימו כיועץ טכנולוגי לליווי הסבת הנתונים ממערכת הביניים ברשות הביומטרית למערכת המרכזית החדשה לניהול המאגר הביומטרי.

התחלת ההתקשרות: מיום החתימה על ההסכם; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2016 או עד לבחירת ספק במכרז החדש, לפי המוקדם ביניהם

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו בהמלצת וועדת הפטור ממכרז הממשלתית

הערות: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית כותבת בהחלטתה כי ההתקשרות הראשונה עם היועץ החלה במאי 2008 בהליך של פטור ממכרז כיועץ לפרוייקט ייצור תעודות זהות ודרכונים ביומטריים. היועץ נבחר לאחר שנעשתה בחינה של מספר יועצים בכירים בתחום הנדרש ע”י מנכ”ל משרד הפנים, חשב המשרד, מנהל מערך המחשוב במשרד וגורמים נוספים ובשל היותו בעל ניסיון רב בתחום.

ההתקשרות הוארכה מספר פעמים עד ל- 30.6.2015.

“מתחילת העסקתו, היועץ מלווה מבחינה מקצועית את פרוייקט ת.ז. והדרכון הבימוטרי, לרבות ליווי המכרז להרכשה הביומטרית וליווי המכרז לרכישת התוכנה לניהול המאגר הביומטרי, אשר הסתיים לאחרונה. כיום היועץ פעול להטמעת המערכת לניהול המאגר הביומטרי ברשות, שלב הצפוי להסתיים בחודש יוני 2016. שלב זה הוא משמעותי לתפקוד התקין והשוטף של המאגר הביומטרי.

“גון קמני ראש הרשות הביומטרית הבהיר כי לא יהיה צורך בשירותיו של היועץ מעבר להתקשרות ההמשך המבוקשת ולכן הוא מתחייב כי לא תידרש הארכה נוספת בעתיד. “בנוסף, הרשות הביומטרית פירסמה מכרזים לגיוס יועצים חדשים לליווי המערכת לניהול המאגר הביומטרי” [ההדגשה –  במקור; א.ל.].

הערות עורך Read IT Now: החלטות וועדת הפטור המרכזית ושל החשכ”ל מתייחסות ליועץ אריאל נוברשטיין, שאת דבר ההתקשרות הקודמת עימו בתחילת 2015 פירסמתי כאן.

אלא שבפרסום במערכת מנו”ף (מערכת ניהול ופרסום מכרזים ופטור ממכרז) של משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי מצויין כי אותה בקשה – מספר 568603 – מתייחסת דווקא ליועץ אחר – ליאור קמיל (באמצעות חברת אינובטו טכנולוגיות בע”מ), שאת דבר ההתקשרות הקודמת עימו מחודש אוגוסט 2013 פירסמתי כאן.

לא ברור כיצד מתפרסמת בקשה לפטור ממכרז כשבגוף הבקשה מתפרסמים פרטיו של יועץ א’ ובצרופה לבקשה (הפרוקוטול המאשר את ההתקשרות) ההתייחסות היא ליועץ ב’ כשבשני המקומות מצויין שמדובר באותה בקשה (מספר 568603). מכאן גם שלא ברור האם גם היועץ ליאור קמיל יועסק ע”י הרשות בשנת 2016 או רק אריאל נוברשטיין.

למשרד הפנים ו/או לרשות לניהול המאגר הביומטרי – הפתרונים.