מכרזים לגיוס עובדים מקצועיים שיהיו שותפים לניהול ותחזוקת המאגר הביומטרי – לא צלחו; משרד הפנים פועל שוב לפרסום מכרזי כוח אדם חדשים

“משיחה עם המשרד [משרד הפנים] עולה כי פורסמו מכרזים לגיוס עובדים מקצועיים אשר יהיו שותפים לניהול ותחזוקת המאגר הביומטרי. מכרזים אלו לא צלחו והמשרד פועל שוב לפרסום מכרזי כוח אדם חדשים”. כך כתב ב- 4 ביולי 2013 ראני נוגידאת רפרנט פנים וסביבה במשרד האוצר אל עו”ד נעמה קאופמן-פס מנהלת הסיכונים הראשית של משרד האוצר.

הדברים נכתבו בחוות דעת לגבי בקשה של משרד הפנים להתקשרות המשך עם ליאור קמיל עפ”י תקנה 3(4)(ב)(3) לתקנות חובת המכרזים, כיועץ לצורך קידום וסיום פרוייקט המאגר הביומטרי ומתן ליווי ותמיכה לרשות הביומטרית בהתנעת הפרוייקט בשלביו הראשונים. התקשרות ההמשך המבוקשת הייתה לתקופה שמ- 1 ביולי 2013 ועד 1 ביולי 2014.

רפרנט פנים וסביבה במשרד האוצר מפרט בחוו”ד שלו את כל ההתקשרויות הקודמות של משרד הפנים עם ליאור קמיל החל מחודש אוגוסט 2008 ומציין כי “ליאור קמיל נבחר לאחר שנעשתה בחינה של מספר יועצים בכירים בתחום הנדרש ע”י מנכ”ל המשרד, חשב המשרד, מנהל מערך המחשוב במשרד וגורמים נוספים ובשל היותו בעל ניסיון רב בתחום”.

“מתחילת העסקתו היועץ מלווה מבחינה מקצועית את הפרוייקטים של הדרכון החדש והינו שותף מלא בכל הקשור בפרוייקטים אלו לרבות ליווי המכרז להרכשה הביומטרית, ליווי המכרז לרכישת תוכנה לניהול המאגר הביומטרי אשר מתנהל בימים אלו ובו היועץ היה שותף בגיבוש עקרונות המכרז, בחינת מצב השוק, בחינת מצב הספקים הקיימים בשוק תוך למידה על פרוייקטים דומים בחו”ל, כתיבת מסמכי המכרז ומענה לשאלות הבהרה. היועץ יהיה שותף בבדיקת ההצעות במכרז ומתן ציוני איכות. היועץ אמור ללוות את הספק הזוכה במכרז בשלביו הראשונים, לרבות מעקב אחר ביצועיו ועמידתו בתנאי ההסכם והמכרז”.

בחוות דעתו בה המליץ לאשר את ההתקשרות המבוקשת כתב עוד ראני נוגידאת כי “יש לציין כי הרשות הביומטרית היא גוף המונחה ע”י השב”כ מבחינת היבט אבטחת המידע, מה שמגביל את המשרד לקיים מכרז פומבי לגיוס יועץ חדש אשר יגרום לחשיפה נוספת של אנשים חיצוניים לתהליך בניית המאגר הביומטרי. לאור זאת פעל המשרד לאיתור מחליף ליועץ באמצעות פנייה למספר יועצים, לאחר בחינה מעמיקה של קורות החיים של אותם יועצים עולה כי הם אינם מסוגלים לתת מענה להגדרות המקצועיות הנדרשות וכי הם חסרי ניסיון מוכח בתחום הביומטרי. הפרוייקט הביומטרי הוא פרוייקט בסדר גודל לאומי אשר מצוי כרגע בשלבי פיילוט, הפרוייקט אמור להתחיל בימים הקרובים ועל כן ישנה חשיבות רבה להמשך העסקתו של היועץ”.

בקשת הפטור אושרה ע”י החשכ”ל במשרד האוצר.