באישור החשכ”ל: התקשרות המשך של משרד הפנים בפטור ממכרז עם אריאל נוברשטיין בהיקף של 98,412 ₪ לחצי שנה (יועץ טכנולוגי בתחום הביומטרי)

הגוף המפרסם: משרד הפנים

שם הספק: אריאל נוברשטיין

מהות ההתקשרות: ייעוץ טכנולוגי

התחלת ההתקשרות: 30 בדצמבר 2014 או חתימת מורשי החתימה מטעם המשרד על הסכם ההתקשרות; סיום ההתקשרות: 30 ביוני 2015

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות עורך Read IT Now: עד כה לא ניתן היה לקרוא באתר מינהל הרכש הממשלתי את הנימוקים להחלטה זו. בעקבות פנייתי היום (11.1.2015) אל צוות התמיכה של מינהל הרכש הממשלתי לגבי שישה מקרים לפחות בהם לא ניתן טכנית לקרוא את הנימוקים להחלטות על פטור ממכרז הובהר לי כי “לעיתים מתרחשת תקלה עם חלק קטן מהקבצים ואנו מבצעים תיקון”. כפי שהובטח לי התקלה תוקנה בתוך זמן קצר ועתה ניתן לקרוא את הדברים.

המידע שלהלן מבוסס על סיכום ישיבת הפטור מיום 30.12.2014 ועל סיכומי ישיבות בשנים קודמות. בעבר היו ההתקשרויות עימו (משנת 2011 ואילך) בתחום ייעוץ טכני לרשות לניהול המאגר הביומטרי. במסמך מ- 20.3.2013 כתב בין היתר רפרנט פנים וסביבה כי ההתקשרות הראשונה עימו החלה ב- 8.3.2011 בהליך של פטור ממכרז “נוכח מומחיותו הייחודית כיועץ טכנולוגי המתמחה בתחום הביומטריה לצורך ליווי הקמת המאגר הביומטרי”.

“כיום הפרוייקט נמצא בפיילוט והנפקת ת.ז. חכמה מתבצעת ע”י אזרחי המדינה מתוך בחירה. במסגרת הפיילוט הרשות משתמשת במערכת ביניים מחשובית אשר מבצעת השוואת נתונים ביומטריים”.

“(…) היועץ מסייע לרשות [לניהול המאגר הביומטרי] לניהול מערכת הביניים הטמעתה ופיתוחה  בהתאם לדרישות הרבות ובהתאם לצרכים שיעלו עם היציאה לפיילוט. בנוסף היועץ יסייע לרשות להטמיע את מערכת ההתאמה הביומטרית אשר תירכש בעתיד. משיחה עם המשרד עולה כי היועץ הוא בעל ניסיון משמעותי בתחום עיסוקו ובעל רמת סיווג ביטחונית גבוהה אשר הכרחית בהתאם לחוק הביומטרי. בנוסף, המשך העסקתו נחוץ מאוד היות והיועץ ליווה את כל השלבים בפרוייקט מערכת הביניים ונצבר ברשותו ידע רב (…) מבדיקה שבוצעה אין גורם זמין היום אשר עומד בתנאי ההעסקה של הרשות ומסוגל לספק את השירות אותו מספק היועץ. בנוסף, פרסום מכרז פומבי לגיוס יועץ בנושא אינו אפשרי נוכח הפגיעה העלולה להיגרם בעקבות חשיפת גורמים נוספים לפרוייקט ותהליכיו”.

בישיבת הפטור מ- 30.12.2014 נאמר עוד כי “לאחרונה הכריזה הרשות על זוכה במכרז לאספקת מערכת להשוואת נתונים ביומטריים אשר תחליף את מערכת הביניים הזמנית. היועץ מלווה את תהליך הטמעת המערכת החדשה ולדברי הרשות הוא מהווה נדבך קריטי בתהליך ההטמעה”.