(הארכיון לא שוכח): מערכת בינה מלאכותית מתוצרת רפאל מזהה פלישה לקרקעות בזמן אמת

15:21 06.01.2023

קטגוריות: כללי

תגים: ,

ב- 4 בינואר 2023 פורסמה באתר News1 של יואב יצחק ידיעה שכותרתה: מערכת בינה מלאכותית מתוצרת רפאל מזהה פלישה לקרקעות בזמן אמת.

בכותרת המשנה של אותה ידיעה נאמר: שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופ שמע מהנהלת רשות מקרקעי ישראל: “הצפי הוא שבתוך שנה תרד המוטיבציה לפלוש באופן משמעותי.

בידיעה נאמר בין היתר כי השר “[…] קיים פגישת עבודה ראשונה עם הנהלת רמ”י במהלכה קיבל סקירה על המיזמים שמקדמת הרשות ועל תוכניות העבודה לשנת 2023. את הישיבה ניהל מנכ”ל רמ”י עו”ד ינקי קוינט.

“[…] בפגישה הוצגה לשר גם ההתמודדות של רמ”י עם פלישה של גורמים עבריינים לקרקעות ציבוריות. “כיום פועלים ברחבי ישראל 70 מפקחים שתפקידם לאתר פולשים ולנקוט נגדם עיצומים”, אמרה מנהלת חטיבת השמירה על הקרקע שירה תם. היא סיפרה על מערכת חדשה מתוצרת רפאל הפועלת באמצעות בינה מלאכותית ונמצאת בשימוש הרשות. המערכת מסוגלת לזהות פלישה בזמן אמת, וכך לבצע אכיפה מיידית ללא צורך בניהול הליך משפטי ארוך. “הצפי הוא שבתוך שנה תרד המוטיבציה לפלוש באופן משמעותי”, אמר קוינט.

“המערכת החכמה לזיהוי שינויים בקרקע מאפשרת בין היתר לרכז מאמץ ולשגר צוות פקחים לאזור הפלישה ולסכל אותה, זאת בשונה מיכולתו של פקח אזורי המסייר בשטח וחשוף לאלימות כשהוא מגיע לשטח בו התבצעה פלישה”, אמרה שירה תם  וסיפרה כי רק לאחרונה זכתה המדינה במאבק משפטי שנמשך 10 שנים, לפינוי אורוות סוסים שעיכבה 1,700 יח”ד כתוצאה מהשתלטות עבריינית על קרקע.

= = = = = = = = = = = = = = = =

הידיעה הזאת, שכאמור פורסמה ב- 4.1.2023, הזכירה לי מספר ידיעות שפירסמתי בעבר בהקשר זה:

■ ב- 24.6.2022 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: וועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות [לשנה בהיקף 19 מיליון ש”ח] של רמ”י עם רפאל “לצורך התקנת והטמעת מערכת טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית להשוואה בין תצלומי אוויר על מנת לאתר הפרות ופלישות לצורך טיפול אכיפתי בקבועי זמן קצרים”.

■ ב- 1.4.2022 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: לאחר פיילוט שהוכתר בהצלחה: כוונת התקשרות של רמ”י/החטיבה לשמירה על הקרקע עם רפאל מערכות לחימה מתקדמות לאיתור פלישות והפרות באמצעות מערכות מתקדמות לפיענוח תצ”א [שנתיים בהיקף 15 מיליון ₪].

■  ב- 6.9.2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: בקשת התקשרות של רמ”י בפטור ממכרז עם רפאל: התקנה והטמעה של מערכת טכ’ אוטומטית מבוססת למידת מכונה להשוואה בין תצלומי אוויר; תקצר באופן משמעותי את משך הזמן מגילוי פלישות קרקע ועד נקיטת אמצעי אכיפה.

= = = = = = = = = = = = = = = =