ב- TheMarker פירסמו ידיעה על הגשת ייצוגית בנושא הבדיקות הביתיות המהירות לגילוי קורונה; אלא שעל תביעה ספציפית זו דווח ב- Read IT Now כבר 20 יום קודם לכן

17:40 06.09.2021

קטגוריות: בריאות/רפואה משפט

ביום ראשון, 5.9.2021, בצהריים פורסמה בדה מארקר ידיעה של הכתבת הדר קנה תחת הכותרת: תובעים 6.4 מיליון שקל משופרסל – כי הבדיקות המהירות לא אמינות מספיק. הידיעה התייחסה לתובענה ייצוגית העוסקת בבדיקות המהירות לגילוי אנטיגן של קורונה.

הידיעה הזאת מחייבת התייחסות לגבי כמה דברים שנכתבו בה:

פורסם ב- TheMarker: “לאחר שמשרד הבריאות דרש לתקן את נתוני האמינות על אריזות הבדיקות המהירות לקורונה של חברת רניום – כעת הגיע שלב התביעה הייצוגית […] בעקבות המקרה הוגשה השבוע בבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד, בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 6.4 מיליון שקל נגד שופרסל ורשת Be בשל מה שהוגדר כ”שיווק בדיקות קורונה לא יעילות – תוך הבטחות פרסומיות שקריות”.

העובדות:

+ בהתחשב בכך שהידיעה פורסמה ב- 5.9.2021, זה ממש לא “כעת“: התביעה המדובר הוגשה ב- 15 באוגוסט 2021 לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד. אם בודקים ב”נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט, ניתן למצוא גם עותק סרוק של כתב התביעה כשעליו חותמה בית-המשפט של 15.8.2021.

+ כאשר מפרסמים ידיעה ביום ראשון של השבוע את המשפט “בעקבות המקרה הוגשה השבוע בבית המשפט”, ממש לא ברור לי למה מתכוונים: האם לשבוע שהסתיים זה עתה קודם ליום ראשון הנוכחי או שמא מתכוונים למשהו עתידי – שהתביעה תוגש בשבוע החדש (שהחל אמש במוצאי שבת)? בכל מקרה זה לא “כעת” ולא “השבוע” אלא ב- 15.8.2021.

+ אין המדובר בתביעה ייחודית: ב- 9 באוגוסט 2021 פירסמתי ידיעה כאן באתר על כך שהוגשו שלוש תביעות נפרדות באותו העניין.

+ ב- 16 באוגוסט 2021 פירסמתי ידיעה נוספת כאן באתר, העוסקת באותה תביעה עליה כתבה גם הדר קנה, כלומר: 20 יום לפני שהדר קנה פירסמה את הידיעה שלה.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

פעם, בעבר, היה מישהו – מתוך המערכת – שלקח על עצמו בהתנדבות את תפקיד ה”נתב” (כמו בנמלי ים): ידיעות שקרא ב- Read IT Now והוא ייחס להן חשיבות, הוא היה ‘מנתב’ אל עמיתיו, כתבים רלבנטיים בדה מארקר (במיוחד כתבי הטכנולוגיה).

אלה פירסמו ידיעות תוך הסתמכות על “ריד איט נאו”, לעיתים קרובות עם קרדיט למקור (אם העורך לא מחק את הקרדיט בעת העריכה).

מאז נוספו מים רבים אל נמלי ישראל ואף נוספו נמלים חדשים במדינה. ה’נתב’ כבר אינו מנתב עוד (בהקשר זה), מסיבותיו הוא.

מי יודע: אולי ספינה כבר נשאה את ה’נתב’ אל הים, אל הים הכחול עוד מחר (או אתמול), כדברי השיר המפורסם של בני ברמן.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@