ייצוגית נוספת – הרביעית במספר – בנושא הבדיקות הביתיות המהירות לגילוי קורונה

14:29 16.08.2021

קטגוריות: בריאות/רפואה משפט

תגים: , ,

ב- 9 באוגוסט 2021 פירסמתי כאן באתר את הידיעה הבאה תחת הכותרת: בתוך שעתיים: 3 תביעות נפרדות (ובקשה לאשרן כתובענות ייצוגיות) נגד חברת רניום מדיקל [המשווקת בארץ ערכות בדיקה ביתיות לזיהוי מהיר של נגיף הקורונה] ואחרים [כולל סופר-פארם ויצרנית הבדיקה מחו”ל, בחלק מהתביעות].

בידיעה נאמר בין היתר כי “לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד ולבית-משפט השלום בתל אביב הוגשו בתוך עשר דקות שתי תביעות נפרדות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) נגד חברת רניום מדיקל, זאת בטענה כי “המשיבה משווקת ערכות בדיקה ביתיות לזיהוי נגיף הקורונה. בניגוד להצהרות היצרן, המשיבה מציגה לציבור מצג שווא בדבר יעילות ואמינות הבדיקה. בכך מטעה המשיבה את חברי הקבוצה בניגוד לדין”.

התביעה הראשונה היא נגד חברת רניום [המייבאת ארצה את המוצר SD Biosensor] וגם נגד חברת סופרפארם ישראל בע”מ [שבסניפיה נמכר המוצר בישראל] והיא בהיקף קבוצתי של 21.4 מיליון ₪.

“[…] התביעה השנייה היא בהיקף קבוצתי של 2.5 מיליון ₪.

“[…] כעבור שעתיים נוספות הוגשה גם התביעה השלישית, הפעם לבית-המשפט המחוזי בתל אביב, בהיקף קבוצתי של כ- 5.35 מיליון ש”ח.”.

אתמול, 15 באוגוסט 2021, הוגשה תביעה נוספת באותו נושא אלא שהפעם הנתבעים הם בי דראגסטורס מרשת שופרסל, חברת שופרסל וחברת SD Biosensor Inc [באמצעות רניום מדיקל]. סכום התביעה הייצוגית הוא 6.42 מיליון ₪.

כיוון שבידיעה הקודמת כתבתי על עילות התביעות, לא אכנס לכך שוב כאן. אציין רק שהתובעים בתביעה חדשה זו הם שלומית צור ועו”ד יצחק צור. הם רכשו את הערכות אצל הנתבעת הראשונה בבאר שבע.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “ביום 11.8.2021 ביצע התובע בדיקת קורונה באמצעות הבדיקות שרכשה התובעת, כדי להיערך לפגישה רבת משתתפים שתוכננה לו, במסגרת תפקידו, ליום המחרת. בבדיקה נמצא התובע שלילי, דבר שהרגיע אותו ואת התובעת שכן בבית השכן התגלה מישהו כחיובי לקורונה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד גיא סרוסי ועו”ד דוד אור חן (אוחנה).