בקשה לפטור ממכרז: משרד הבריאות/חברת סאפ ישראל [היקף כספי – עד 49 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

שם הספק: חברת סאפ ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: המשרד מבקש להתקשר עם חברת SAP ישראל באופן ישיר לצורך תשלום התחזוקה בגין הרישוי הקיים וכן לצורך רכישת רישיונות נוספים הנדרשים מעת לעת

היקף כספי: עד 49,405,237 ש”ח

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2020 עם אופציה לשלוש שנים נוספות

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: שירה לב-עמי מנהלת בריאות דיגיטלית ומחשוב במשרד הבריאות כותבת בבקשה לפטור ממכרז כי בשנת 2007 ערך משרד הבריאות מכרז למחשוב מערכת הליבה בבתי-החולים הממשלתיים. במכרז זכתה חברת דיגיטל (אשר לימים נרכשה ע”י Compaq וזו ע”י HP), אשר הציעה פתרון מבוסס על מוצר ה- ISH ורטיקל הבריאות של חברת סאפ  (Industry Solution for Health), ובהמשך על ISH-MED – מוצר משלים לפתרונות קליניים בפלטפורמת SAP.

פרוייקט נמ”ר אשר מומש בהצלחה על בסיס מוצרי מדף אלה, נפרס בבתי החולים ומשמש בייצור כ-20,000 משתמשים לתהליכי ה-ATD  (אדמיניסטרציה רפואית וניהול המטופלים) וניהול קליני מלא.

תשלומי התחזוקה בגין רישיונות מוצר המדף שולמו ע”י חברת HP במסגרת התחזוקה שסיפקה למערכת נמ”ר. בשנת 2016 לוקח משרד הבריאות אחריות על תחזוקת המערכת ומעביר את ההסכמים עם צדדים שלישיים להתקשרות ישירה.

המשרד מבקש להתקשר עם חברת SAP ישראל באופן ישיר לצורך תשלום התחזוקה בגין הרישוי הקיים וכן לצורך רכישת רישיונות נוספים הנדרשים מעת לעת – בגין הגידול בהיקפי משתמשים עם פריסתו המתרחבת של התיק הקליני בתוך בתי-החולים העושים שימוש כיום במערכת נמ”ר, ובעתיד בבתי-חולים נוספים אשר יבקשו לעשות שימוש באותה מערכת.

הערת עורך Read IT Now: בקשת פטור זהה פורסמה ע”י משרד הבריאות ב- 30 בספטמבר 2015.