משרד הבריאות מבקש להתקשר בפטור ממכרז עם חברת SAP ישראל עבור רישוי קיים ועתידי של SAP Manage בהיקף כספי של 49 מיליון ₪ לחמש שנים

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

שם הספק: סאפ ישראל

מהות ההתקשרות: משרד הבריאות מבקש להתקשר בפטור ממכרז עם חברת SAP ישראל עבור רישוי קיים ועתידי של SAP Manage בהיקף כספי של 49 מיליון ₪ לחמש שנים

היקף כספי: 49,405,237 ₪

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2020 [עם אופציה  ל- 3 שנים נוספות]

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: שירה לב-עמי מנהלת בריאות דיגיטלית ומחשוב במשרד הבריאות כותבת בבקשה לפטור ממכרז כי בשנת 2007 ערך משרד הבריאות מכרז למחשוב מערכת הליבה בבתי-החולים הממשלתיים. במכרז זכתה חברת דיגיטל (אשר לימים נרכשה ע”י Compaq וזו ע”י HP), אשר הציעה פתרון מבוסס על מוצר ה- ISH, Industry Solution for Health  ורטיקל הבריאות של חברת SAP, ובהמשך על ISH-MED – מוצר משלים לפתרונות קליניים בפלטפורמת SAP.

פרוייקט נמ”ר אשר מומש בהצלחה על בסיס מוצרי מדף אלה, נפרס בבתי-החולים ומשמש בייצור כ-20,000 משתמשים לתהליכי ה- ATD (אדמיניסטרציה רפואית וניהול המטופלים) וניהול קליני מלא.

תשלומי התחזוקה בגין רישיונות מוצר המדף שולמו ע”י חברת HP במסגרת התחזוקה שסיפקה למערכת נמ”ר. בשנת 2016 לוקח משרד הבריאות אחריות על תחזוקת המערכת ומעביר את ההסכמים עם צדדים שלישיים להתקשרות ישירה.

משרד הבריאות מבקש להתקשר עם חברת SAP ישראל באופן ישיר לצורך תשלום התחזוקה בגין הרישוי הקיים וכן לצורך רכישת רישיונות נוספים הנדרשים מעת לעת – בגין הגידול בהיקפי משתמשים עם פריסתו המתרחבת של התיק הקליני בתוך בתי-החולים העושים שימוש כיום במערכת נמ”ר, ובעתיד בבתי-חולים נוספים אשר יבקשו לעשות שימוש באותה מערכת. המוצר הוא בבעלות חברת SAP וחברת סרנר (ISH-MED) ולבתי-החולים רישיון שימוש בלבד. חברת SAP היא המפיץ הבלעדי בארץ של רישיונות המוצרים ולפיכך היא היחידה אשר ניתן לרכוש ממנה את התחזוקה והרישוי למוצרים חיוניים אלוץ

לא ניתן להמשיך ולהפעיל את מערכת נמ”ר, החיונית לתפקוד בתי-החולים, ללא המשך הפעלת רישיונות למוצרים אלו.

משרד הבריאות פנה לחברה סרנר שהיא הבעלים של מוצר ה-ISH-MED וקיבל מהם מכתב לפיו לא ניתן לרכוש תחזוקה לרישוי זה מגורם אחר בישראל.

פרויקט נמ”ר-מזור הוא מערך שנועד להעמיד מערכת מידע כולל הרחבות ייעודיות לניהול הפעילויות בבתי-החולים הממשלתיים. מדובר במערכת ניהול כוללת לבתי-החולים הממשלתיים המבוססת על מוצר מתוצרת חברת SAP שהותאם לבתי-החולים על-ידי צוותי יחידת נמ”ר-מזור. המערכת עובדת בכלל בתי-החולים בהיקפים משתנים. המערכת עובדת בבתי-החולים מזה שנים ומעת לעת נוספים לה פיתוחים/מודולים חדשים, אותם יש להטמיע בקרב משתמשים קיימים באתרי בתיה”ח.