אחרי ניסיון התחמקות, משרד התקשורת נאלץ לפרסם מכרז לחניית עובדיו בתל אביב: האייטם של אבי וייס שה”בלעדיות” שלו החזיקה מעמד יממה אחת בלבד

במוצאי שבת, 6 בנובמבר 2021, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש תחת הכותרת: אחרי ניסיון התחמקות משרד התקשורת נאלץ לפרסם מכרז לחניית עובדיו בתל אביב.

כשאייטם זה פורסם הוא סווג תחת הסיווג ‘בלעדי’. אלא שהסיווג הבומבסטי הזה החזיק מעמד רק עד יום ראשון, 7 בנובמבר 2021, בשעה 19:17, עת שינמך אבי וייס את סיווג האייטם מ’בלעדי’ ל’חדשות מקומיות’. במועד כלשהו לאחר מכן היה שינמוך נוסף לסיווג ‘חדשות משרד התקשורת’. על זה אומר הביטוי בלטינית: כך חולפת לה תהילת עולם.

= = = = = = = = = =

ומדוע אני מכנה זאת כדבר בומבסטי? משום שהאייטם ה’בלעדי’ (כביכול) של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מבוסס על …. פירסום רשמי של משרד התקשורת [עליו חתומה רונית בן טל, מנהלת תחום לוגיסטיקה נכסים ורווחה במשרד].

כן, אבי וייס – שטרח כמה פעמים לספר שהוא לא עיתונאי פשוט מן המניין אלא עורך ראשי של עיתון – מפרסם משהו ‘בלעדי’ שכל כולו סביב פירסום רשמי פומבי של משרד ממשלתי. אכן, מי שעושה דבר כזה הוא ללא ספק לא עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון. ממש.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

יתרה מכך: לטובת מי ששכח ואולי השתכנע כי מדובר בסיפור חדש שאבי וייס הביא אותו באופן בלעדי, ‘אקסקלוסיבי’, להלן חלק מדברים שכתבתי ב- 22.8.2021 כאן באתר זה [ולתשומת ליבכם איזכורים לפרסומים קודמים שלי בנושא זה במארס, מאי ויוני השנה]:

לא אכנס כאן לשלל הדברים שכותבת מערכת ‘טלקום ניוז’ [באמת, כל המערכת – על עשרות עובדיה – התכנסה יחדיו לכתוב ולערוך את האייטם הזה?] עם הפרשנויות השונות לרבות הנושא של “חלוקת ירושלים”.

נו באמת, מספיק לקרוא את המשפט שפירסמה באותו האייטם ה-מ-ע-ר-כ-ת של ‘טלקום ניוז’ [לא נגעתי]: חוות דעתו “המקצועית” של הקב”ט “מחלקת” את ירושלים ו”קובעת”, שההליכה בעיר מסוכנת לעובדים ומכאן גם לכלל הציבור.

איני מכיר אישית את הקב”ט אסף גרונדמן. ראיתי אותו פעם אחת בלבד לפני מספר שנים כשזומן לעדות בתביעה של נתי ביאליסטוק ז”ל נגד משרד התקשורת.

האם מערכת ‘טלקום ניוז’ באמת סבורה שאדם שכיפה לראשו ומה הסתם משתייך לציונות הדתית (איני עושה הכללות, כמובן וייתכן שאני טועה) יכתוב דברים שיש בהם – עם או בלי מרכאות – כדי לחלק את ירושלים, רחמנא ליצלן, טט”ט?

מה שאני רוצה להסב את תשומת ליבכם הוא לוח הזמנים: מערכת ‘טלקום ניוז’ פירסמה על כך אייטם ביום ראשון 4.7.2021 בצהריים.

לפי אותו אייטם, ב- 1 ביולי 2021, נשלחה פנייה בנושא אל שר התקשורת יועז הנדל ואל  ‘צמרת משרד התקשורת’ [בדרך כלל אבי וייס כותב שמבחינתו ב’צמרת משרד התקשורת’ נכללים השר והמנכ”לית].

שימו לב איך האייטם – שהחל דרכו כאייטם של “מערכת ‘טלקום ניוז’ “, הופך בבת אחת מלשון רבים ללשון יחיד: “ביום 1.7.21 פניתי אל שר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון: הנדון: שאלה דחופה לגבי פברוק פטור ממכרז בטענות שקריות וחתימת המנכ”לית, החשב והיועצת המשפטית של המשרד, על השקר הזה, כדי לאשר פטור ממכרז. שלום רב,  מצ”ב טיוטת מאמר [המאמר שיש כאן מעל], שייעלה בקרוב לאוויר + 2 קבצים ממשרד התקשורת התומכים חד-ערכית במה שיש במאמר הזה.  אודה לתגובתכם הדחופה”. שום תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם”. [ההדגשה – במקור].

מעניין שהפעם לא כתב אבי וייס כי הוא שולח “שאלה דחופה/שאלה דחופה ביותר”. כנראה שגם הוא וגם כל מערכת ‘טלקום ניוז’ כולה, ידעו היטב מדוע הפעם אי אפשר לכנות את הנושא “דחוף”.

לדעתי הסיבה נעוצה בכך ש- Read IT Now כבר כתב על הנושא זה ופירסם מספר ידיעות קודם לכך שאבי וייס ו’המערכת’ שלו עשו זאת:

+ אני מפנה אתכם לידיעה שפירסמתי כאן באתר ביום 25.6.2021.

+ אני מפנה אתכם לידיעה שפירסמתי כאן באתר ביום 11.5.2021.

+ אני מפנה אתכם לידיעה שפירסמתי כאן באתר כבר ביום 13.3.2018.

מה אם כן הסיבה לנפנף בסיווג של ‘בלעדי’ במקרה הזה (ובמקרים רבים דומים בעבר) כשאתה בכלל לא הראשון לדווח ולא הבלעדי. למה השקרים?

כמה זמן בדיוק הוא פירסם את הדברים אחרי שאני פירסמתי אותם?

איני מבקש שתאמינו לי על סמך הדברים הללו. אפשר לבדוק בגוגל את העובדות של מה שאני מציג לעומת מה שאבי וייס/מערכת ‘טלקום ניוז’ מציגים.

והערה אחרונה לסיום: באתר זה אני מספק מידע בלבד (מדווח) ולא פרשנויות. איני נכנס לנושא הדברים הנטענים ע”י צד זה או אחר כי לעיתים קרובות אין לי את הכלים/הידע המספיק לעשות זאת.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

בהצצה באתר מינהל הרכש הממשלתי שמתי לב לכך שמשרדי ממשלה רבים משתמשים באותו חניון מקורה בכיכר ספרא בו עושים שימוש אנשי משרד התקשורת בירושלים.

אני רוצה לצטט כאן מתוך התקשרות של משרד המשפטים מינואר 2020 [פרסום כוונת המשרד להתקשר עם א.מ חניות בע”מ, המפעילה את החניון המקורה כיכר ספרא בבית העירייה ברחוב יפו בירושלים לצורך מתן שירותי חניה לעובדי פרקליטות פלילית, עובדי סיוע משפטי מחוז ירושלים ועובדי המחלקה הכלכלית]:

“חניון “ספרא” המצוי  ברחוב שבטי ישראל 7  ירושלים במרחק של  כ- 50 מטר ממבנה מהיחידה הקרובה ביותר לחניון ועד כ- 250 מטר ממבנה היחידה הרחוקה ביותר מהחניון  בהם  מועסקים עובדי המשרד. מדובר בחניון בו מספר חניות רב אשר מאפשר מציאת חניות פנויות במהלך כל היממה.

מטבע הדברים וכחלק מרווחת וביטחונם של  עובדי המשרד נדרשת קירבה של חניית העובד למקום עבודתו כאשר כל ריחוק, בוודאי באזור סואן , יש בו כדי פגיעה ברווחת העובד, בזמנו ובזמן המעסיק על כל המשתמע מכך,  וזאת נוכח העובדה שעל פי רוב  עובדי המשרד נדרשים  להגיע למשרד ולבתי-המשפט ולנוע מהם  לאתרים שונים לצורך ביצוע תפקידם. לאור הדרישות ורווחת העובדים הכרחי כי חניית העובדים תהיה ככל הניתן בקרבה הגבוהה ביותר האפשרית לבניין בו ממוקמות היחידות ולבניין בית-המשפט.

“יוטעם  כי החניה נועדה לשרת בעיקר את עובדי הפרקליטות  הפלילית מחוז ירושלים,  המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, סיוע משפטי מחוז ירושלים, רשם הזוגיות, אשר מקום עבודתם נמצאים בקרבה למבנה החניון.

“בנוסף לעובדי משרד המשפטים מהיחידות השונות הנדרשים להגיע לצורכי עבודה לבית-משפט השלום המצוי בקרבת מבנה החניון”.

“[…] לאור האמור, חניון “ספרא” הוא החניון היחידי הרלוונטי למתן השירותים ועל כן אני קובעת כי עדן חברה לפיתוח כלכלי בירושלים בע”מ , המפעילה את החניון היא הספק היחידי המסוגל לספק מענה לצרכי המשרד לכמות החניות בסביבת העבודה האמורה”.

וממש ממש לסיום: אבי וייס כותב כי פנה בנושא זה אל השב”כ (באמצעות משרד ראש הממשלה). אנא, אל תשכח לעדכן אותנו מה נסגר עם הפנייה הזאת שלך אל שירות ביטחון כללי.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■