BBC: חברת TripAdvisor התנצלה על תקלה באתר התיירות שלה שאיפשרה העלאת ביקורות פוגעניות לגבי ביקורים במחנה ההשמדה אושוויץ

09:24 09.05.2021

קטגוריות: אינטרנט

תגים: ,

אתר ה-BBC   מדווח כי חברת TripAdvisor התנצלה על תקלה באתר התיירות שלה שאיפשרה העלאת ביקורות פוגעניות לגבי ביקורים במחנה ההשמדה אושוויץ. זאת בעקבות תלונה שהוגשה בידי הנהלת מוזיאון אתר ההנצחה במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין [Auschwitz Museum].

מהאתר הוסרה אותה הערה פוגענית בה הכותב התלוצץ לגבי האפשרות של הבאת תינוקות לביקור בתאי הגזים במחנה ההשמדה. הרשומה באתר הטיולים גם עסקה ב’הנאה לכל בני המשפחה’ לגבי ביקור במחנה ההשמדה.

לדברי הנהלת המוזיאון, בפעם הראשונה בה התלוננה בפני טריפאדווייזר על הרשומה, היא נענתה כי תוכן הרשומה עומד בכל הקריטריונים של פרסום ביקורות באתר שלהם.

במחנה אושוויץ שבפולין הושמדו לפחות 1.1 מיליון אנשים בידי הנאצים.

טריפאדוויזר אומרת בהודעה שפירסמה כי היא משתמשת בתמהיל של אנשים וטכנולוגיה כדי לבחון טיבן של רשומות הביקורת המועלות לאתר שלה. הבחינה הראשונית לא הצליחה לזהות כי מדובר בביקורת המקדמת חוסר סובלנות. החברה אינה מפרטת בהודעתה האם הדבר נבע מטעות אנוש או טעות טכנולוגית.

הנהלת החברה הביעה התנצלותה להנהלת המוזיאון ובפני העם היהודי בכללו וכל הקהילות והיחידים שחשו נפגעים בשל טעות זו. הנהלת המוזיאון צייצה על הדבר ומאוחר יותר פירסמה ציוץ נוסף ובו ההתנצלות של טריפאדווייזר.