תחנת הרדיו הציבורי SRF בשווייץ: דחייה במסירת המל”טים הישראלים לשווייץ עד לשנת 2024

תחנת הרדיו הציבורי SRF בשווייץ דיווחה ב- 2.12.2022 על דחייה במסירת  מל”טי המעקב הישראלים לשווייץ עד לסוף שנת 2024.

המל”טים נרכשו ע”י הצבא של שווייץ מישראל. דיווח בנושא פירסמתי כאן באתר ב- 17 ביוני 2022. הם היו אמורים להימסר לצבא בשווייץ עד סוף שנת 2022 ובסופה של שנת 2023 היו אמורים להיות ברשות הצבא שישה כטב”מים בסך הכל.

העלות של כל השישה מוערכת עתה בכ- 321 מיליון דולר כשבחודש יוני האחרון דובר על היקף נמוך יותר. ההפרש בהוצאה נובע מתנודתיות של שערי החליפין.

דובר מטעם סוכנות הרכש הצבאי Armasuisse אמר לתחנת הרדיו כי כתוצאה מהעיכוב תיאלץ חברת אלביט [Elbit] הישראלית לשלם פיצוי כספי כפי שנקבע מראש בהסכם.

דיווח: ממשלת שווייץ רוצה לחייב מתן דיווחים על התקפות סייבר המבוצעות כלפי תשתית חיונית במדינה

ביום שישי, 2.12.2022 דווח כי ממשלת שווייץ רוצה להנהיג חובת דיווח אודות התקפות סייבר המבוצעות כלפי תשתית חיונית במדינה לרבות על נמלי תעופה ורשתות חשמל ומים. הפרלמנט במדינה התבקש ע”י הממשלה להוסיף את ה- Information Security Act כדי לסייע ל- National Cybersecurity Centre, NCSC בביצוע משימותיו.

לדברי הודעת הממשלה הדבר יספק ל- NCSC תמונה ברורה יותר על התקפות הסייבר הללו ועל המודוס אופרנדי (שיטת הפעולה) של התוקפים.

יצויין כי שווייץ נתונה למספר הולך וגדל של התקפות סייבר שרובן מאותרות ומסוכלות.

ה- NCSC הוקם בשנת 2019 כדי לתאם את פעילות הגנות הסייבר במדינה וכמרכז לדיווחים אודות התקפות סייבר. ממשלת שווייץ מתכוונת להעביר אותו עתה ממשרד האוצר לאחריות משרד ההגנה ולשדרג אותו לסטטוס של סוכנות פדרלית באופן מלא.