תובענה ייצוגית נגד פרטנר בנושא גביית תשלום בגין אפליקציית Partner TV לאחר שהלקוח ביקש לבטל את העיסקה

13:54 26.02.2021

קטגוריות: משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה (25.2.2021) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק להגנת הצרכן) נגד פרטנר תקשורת בנושא גביית תשלום בגין אפליקציית Partner TV לאחר שהלקוח ביקש לבטל את העיסקה. כחלק ממנה או בקשר אליה ניתנה האפליקציה בחינם.

התובע בתיק זה הוא יצחק עגיב.

בקשת האישור עוסקת בהתנהלות המשיבה שהציעה הטבת חינם של אפליקציית Partner TV  שנלוותה ו/או ניתנה בקשר עם שירותים עיקריים אחרים שהלקוחות התקשרו בהם, כאשר בביטולם של אותם שירותים עיקריים אחרים המשיבה החלה לחייב את הלקוחות בתשלום בגין אפליקציית  Partner TV.

התובע מבקש להגדיר את הקבוצה כ”לקוחות המשיבה שניתן להם שירות אפליקציית Partner TV ללא תשלום/בחינם, כהטבה נלווית לשירותים אחרים בהם התקשרו עם המשיבה [שירותי סלולר ו/או אינטרנט ו/או טלפונייה נייחת], ושהחלו להיות מחוייבים (אוטומטית) בגין שירות אפליקציית ה- Partner TV, עם ביטול השירותים האחרים ו/או חלקם”.

התובע טוען כי “מדובר בשיטת ‘מצליח’ ובהתנהלות פסולה במסגרתה פרטנר מפתה את לקוחותיה לקבל מתנות/הטבות חינם, כשב’יום פקודה’, הוא היום בו הלקוח יבקש לעזוב את פרטנר/לבטל את השירותים, המתנה – שהינה למעשה ‘סוס טרויאני’ – הופכת לחיוב פתאומי של הלקוח. מדובר בפרקטיקה שעוסקים רבים במשק, במיוחד חברות תקשורת, אימצו במהלך השנים במטרה  להעשיר את כיסיהם באמצעות גבייה לא מוסכמת ולא הוגנת כמובן”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יוני בן סימון וגלית דליות.