תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) תביעת Spam נגד עמותת ידידי מד”א בישראל ונגד מנכ”לית העמותה

15:45 15.10.2021

קטגוריות: משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה  לאחרונה תביעת Spam נגד עמותת ידידי מד”א בישראל ואורלי אריאל ליבוביץ, מנכ”לית העמותה. התובעים בתיק זה הם אוריאל רז המאושר ואהרון בלטמן.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של בקשה זו הוא בהתנהלות מקוממת של עמותת ידידי מד”א בישראל (משיבה 1) ומנכ”לית העמותה (משיבה 2) אשר עושות דין לעצמן ושולחות מאות אלפי דברי פרסומת ויותר, לנמענים שלא הסכימו לכך, בניגוד מוחלט לחוק התקשורת (בזק ושידורים), ובכך נותנות דוגמה רעה לעמותות אחרות.

“האמור מקבל מישנה תוקף לאור העובדה כי על אף שהמבקש 1 הבהיר להן כי הן פועלות בניגוד להוראות החוק, המשיכו המשיבות לשלוח את דברי הפרסומת בניגוד לדין והוכיחו במעשיהן שהדבר החשוב מבחינתן זו התוצאה הכספית, והחוק לגביהן הוא המלצה בלבד”.

המשיבות אף ניצלו את העובדה כי שמה של המשיבה ומטרתה מזוהה עם ארגון מד”א, בכדי לגייס את הכספים ובכך גרמו ללמעלה מ- 35,000 עמותות שונות ולכ- 44,000 אלכ”רים [אגודות ללא כוונת רווח] שפועלים בישראל לחשוב שמא לאותם גורמים מותר ואף רצוי לגייס כספים באמצעות דברי דואר אסורים“. “המשיבות אינן חוששות להפר את הוראות הדין, זאת מכיוון שהסנקציה הכספית הקבועה בחוק בגין תביעה אישית ללא הוכחת נזק, בטלה בשישים לעומת התרומות הכספיות העצומות שיקבלו – מאות אלפים ומיליוני שקלים – שמושגות באמצעות כלי פרסום זול ויעיל בדמות שליחת דברי הפרסומת למאגרי המידע שהשיגה המשיבה 1″.

“זאת ועוד, המשיבות אף יודעות היטב כי רוב רובם של הנמענים לא יגישו כנגדן תביעות על אף ההטרדה, גרימת הנזקים וההפרות השונות וזאת מאחר שהמציגה עצמה בדברי הפרסומת כמד”א ובשל היותה, לדבריה, מגייסת כספים עבור מד”א.”

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אוהד שמילוביץ.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך בטקסט המקורי].